Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:35:23 GMT

هواشناسی نسبت به افزایش دمای هوا در مازندران هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۶۳۱۷

هواشناسی نسبت به افزایش دمای هوا در مازندران هشدار داد

به گزارش ایرنا ، هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه زرد ، اعلام کرد که از صبح فردا جمعه استان تحت تاثیر شکل گیری هوای گرم جنوبی قرار می گیرد که همراه با افزایش دما و ورزش باد گرم خواهد بود.

بر اساس این اخطاریه ، بیشترین تاثیر شکل گیری هوای گرم جنوبی بر دامنه ها و مناطق کوهستانی است که احتمال آتش سوزی مراتع و جنگل ها را همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که با ورود موج گرما به استان ، دمای هوا در مناطق کوهستانی و دامنه های استان از طی روز جمعه و شنبه تا حدود ۱۰ درجه افزایش خواهد یافت ولی میزان افزایش دما در مناطق جلگه ای کمتر از پنج درجه خواهد بود.

بر اساس این جدول بیشترین میزان افزایش دما در این مدت مربوط به سیاه بیشه ، کجور و بلده در غرب و کیاسر و آلاشت در منطقه مرکزی خواهد بود.

هواشناسی مازندران نپیش بینی کرده است که  جریان هوای گرم جنوبی تا اواخر روز شنبه در استان بویژه مناطق کوهستانی ماندگار باشد و سپس جای خود را به جریانات شمالی سطح زمین می دهد که با عبور امواج از تراز میانی جو زمین همراه خواهد بود.

بر اساس این پیش بینی ، شکل گیری جریانات سطح شمالی زمین در مازندران سبب وزش باد شدید ، رگبار باران ، کاهش دما و رعد و برق خواهد شد. این وضعیت تا آخر وقت روز یکشنبه هفته آینده ادامه می یابد و سپس وضعیت عادی بر استان حاکم می شود.

برچسب‌ها ساری مازندران اداره کل هواشناسی مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری مازندران ساری مازندران اخبار کنکور هواشناسی مازندران افزایش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز  کرمان به نقل از هواشناسی کرمان، طبق بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی از امروز تا انتهای هفته جاری علاوه بر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه ای در استان و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود وبا توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در  این مناطق  احتمال دارد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای هفته آینده نیز از شدت ناپایداری های جوی کاسته می شود و در  بیشتر مناطق جوی نسبتا پایدار مورد انتظار است.

همچنین در دماهای ثبت شده ۲۴ ساعت گذشته استان کرمان لاله زار با دمای یک درجه سردترین، ریگان با دمای ۳۶ درجه گرمترین مناطق استان بوده اند.

بیشینه و کمینه دمای شهر کرمان نیز به ترتیب ۲۰ و ۱۱ درجه ثبت شده است.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند