Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:47:14 GMT

سه مرحله غربالگری کرونا در گنبدکاووس انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۶۳۹۱

سه مرحله غربالگری کرونا در گنبدکاووس انجام شد

دکتر عبدالرحیم پالیده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله نخست غربالگری کرونا با همکاری نیروهای بسیج و مرکز بهداشت از ۱۵ فروردین تا ۲۱ اردیبهشت و علایم بیماری در ۳۳۵ هزار و ۴۴۵ نفر معادل ۹۸ درصد جمعیت شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: در پایان مرحله نخست غربالگری ۳۲۵ نفر با علایم کرونا شناسایی و برای ارجاع به پزشک مستقر در مراکز بهداشت معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس اجرای مرحله دوم غربالگری کرونا بلافاصله بعد از مرحله نخست مخصوص گروه‌های آسیب پذیر شامل "سالمندان، افراد با فشار خون بالا و دیابت، زنان باردار و افراد چاق" آغاز شد و تا ۲۰ مرداد ادامه داشت که ۱۰۰ درصد جامعه هدف معادل ۴۹ هزار و ۲۲۱ نفر مورد ارزیابی تلفنی قرار گرفتند و در نتیجه ۶۳۲ نفر با داشتن علایم بیماری به پزشک معرفی شدند.

پالیده ادامه داد: اجرای مرحله سوم غربالگری کرونا برای کل جمعیت گنبدکاووس نیز از ۲۰ مرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تا کنون ۴۱ درصد جمعیت این شهرستان معادل ۱۶۲ هزار و ۷۳۷ نفر به صورت تلفنی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: در مرحله سوم تاکنون ۲۱۰ نفر با علایم کرونا از جمله تب، بی‌حالی و بدن درد شناسایی و برای تشخیص قطعی بیماری و انجام مراحل درمان به پزشک مستقر در مراکز بهداشت و درمانی معرفی شدند.

بر اساس اعلام مرکز بهداشت گنبدکاووس تاکنون اطلاعات الکترونیکی بیش از ۲۰۹ هزار نفر از جمعیت روستایی و ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت شهری این شهرستان در سامانه نظام ارجاع دانشگاه علوم پزشکی گلستان (ناب) ثبت شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۶۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند که این آمار در ۲ هفته گذشته ثابت بود.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور تا ۲۶ شهریور به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسید.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا غربالگری گلستان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا غربالگری گلستان گنبدکاووس ویروس کرونا غربالگری گلستان اخبار کنکور غربالگری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز صبح سه‌شنبه در نشست شورای سلامت شهرستان دیر با اشاره به فرسودگی و عمر بالای ناوگان اورژانس، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت خیرین در حال پیگیری برای واردات ۳ دستگاه آمبولانس از طریق کشورهای امارات و قطر به شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه رایزنی‌هایی در این زمینه از طریق دانشگاه علوم پزشکی و ناظر گمرکات استان داشته‌ایم، افزود: به محض گرفتن مجوز این آمبولانس‌ها وارد شهرستان می‌شوند و خوشبختانه افراد خیری هستند که می‌توانند مشکل ناوگان بهداشت و درمان را حل کنند.

باربرز، مهمترین مشکل شهرداری‌های شهرستان دیر را کمبود اعتبارات دانست و گفت: یکی از مؤلفه‌های تخصیص اعتبارات، جمعیت است که به دلیل جمعیت کم دیر نسبت به سایر شهرستان‌های استان، اعتبارات شهرداری‌های ما کم است و بسیاری از پروژه‌ها به همین خاطر انجام نشده است.

وی افزود: متأسفانه ار نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون عوارض آلایندگی بین شهرداری‌های جنوب استان توزیع نشده است.

فرماندار شهرستان دیر خواستار ورود جدی تمام ادارات مرتبط با پسماند به این موضوع شد و خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود گرفتن جلسات متعدد درباره پسماند اقدام عملی در این رابطه انجام نداده‌ایم که انتظار است ناظرین و مجریان در این زمینه حساسیت بیشتری به خرج دهند.

وی، راه حل مشکلات شهرستان را کار جهادی برشمرد و افزود: برای حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان باید اراده جمعی داشته باشیم.

کد خبر 6086215

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود