Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@20:20:10 GMT

آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی اهواز

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۶۷۶۷

آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی اهواز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، غلامعباس ترکی دادستان نظامی استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: در این حادثه عوامل جنایتکار وابسته به گروهک‌های تکفیری با تیراندازی‌های بی هدف، جمعی از مردم را به گلوله بستند و نهایتاً با تیراندازی نیروهای نظامی و انتظامی حاضر در صحنه به هلاکت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این افراد فریب خورده فکر می‌کردند که با این جنایت، می‌توانند اقتدار نیروهای مسلح را خدشه‌دار کنند اما این حادثه عزم مدافعان امنیت را برای اضمحلال گروه‌های تکفیری راسخ‌تر کرد و بساط آنان را برچید.

دادستان نظامی استان تهران در پاسخ به سؤالی درباره نتایج رسیدگی به پرونده این حادثه گفت: همان گونه که رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی تأکید کرد، از همان ابتدا رسیدگی دقیق و قاطع به قصور و تقصیرها در وقوع این حادثه در دستور کار دادسرای نظامی تهران قرار گرفت.

ترکی افزود: بر همین اساس در مورد تعدادی از متهمان که مرتکب کوتاهی شده بودند، پرونده با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

این مقام قضایی گفت: جلسات محاکمه تعدادی از متهمان، هفته قبل به پایان رسید و حکم بدوی نیز صادر شده که البته این حکم قابل اعتراض است، همچنین در جریان تیراندازی چندین تن از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند و چندین نفراز همدستان آنان هم توسط دادگستری استان دستگیر شدند.

حوالی ساعت ۹ صبح شنبه سی و یکم شهریور ماه سال ۹۷ در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اهواز هنگامی که نیروهای ارتش در حال رژه رفتن بودند، حمله خونینی رخ داد.

در این حمله چندین نفر از نظامیان و مردم عادی کشته شدند و پس از این حمله گفته شد گروه تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است، البته پس از آن این گروه این موضوع را رد کرد.

مهاجمان مسلح مسیر یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش را به رگبار گلوله بستند و بر اساس گزارش‌های اولیه حادثه، ۲۵ نفر از غیرنظامیان و نظامیان کشته و ۶۰ نفر هم زخمی شدند، البته در میان کشته شدگان یک کودک چهار ساله هم به چشم می‌خورد.

کد خبر 5026241

منبع: مهر

کلیدواژه: حادثه تروریستی اهواز دادستان نظامی تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران آغاز سال تحصیلی ویروس کرونا قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی محسن حاجی میرزایی وضعیت راهها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش متروی تهران پلیس راهور ترافیک سال تحصیلی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی دیگری در روسیه خنثی شد

به گفته سرویس امنیت روسیه، مظنون قصد داشت بمبی را در یک مرکز پذیرش کمک‌های بشردوستانه در منطقه سامارا منفجر کند.

به گزارش ایسنا، گزارش شده است که این مظنون با اطلاعات اوکراین ارتباط داشته است.

نقل از شبکه خبری راشاتودی، در جریان دستگیری این فرد، او بمب خود را منفجر کرد و کشته شد.

بر اساس اعلام سرویس امنیت روسیه، هیچ‌یک از ماموران امنیتی یا غیرنظامی دیگری زخمی نشده است.

روز جمعه نیز عاملان تروریستی در حمله‌ای به سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو، ۱۳۷ نفر را کشته و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک هفته پس از حادثه تروریستی مسکو، همچنان ۹۵ نفر مفقود هستند
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله تروریستی در پاکستان
  • یک‌کشته و سه‌مصدوم در واژگونی پژو پارس در آزادراه قزوین-زنجان
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد
  • حمله تروریستی دیگری در روسیه خنثی شد
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان