Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۸ بیمارستان و مرکز درمانی که با حضور رییس جمهوری و به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد، افزود: امروز هشت پروژه با اولویت مناطق محروم به وسعت حدود ۱۲۴ هزار مترمربع و ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: هیچکس بر این باور منصفانه تردید ندارد که در دولت تدبیر و امید اتفاقاتی که در توسعه زیرساخت‌های سلامت و ماندگاری کادر پزشک و پیراپزشک در مناطق محروم افتاد، از دوران‌های ماندگار در نظام سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر بهداشت اظهار کرد: با پویش «ره سلامت» با وجود درگیری سنگین در برابر طوفان سنگین کووید ۱۹، توسعه زیرساخت‌ها و طرح تحول نظام سلامت را از قلم نینداختیم و دنبال کرده ایم و امروز ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی را افتتاح می‌کنیم، در حالی‌که در طول تمام سال‌های قبل از دولت تدبیر و امید بیش از ۱۴۰۰ تخت در طول سال به تخت‌های کشور اضافه نمی‌شد.

نمکی گفت: در پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود، به جز دو پروژه که در تهران است شامل مرکز پوست رازی با ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۱۷۶ تخت و مرکز جامع پیوند حضرت مهدی (عج) در بیمارستان مسیح دانشوری با ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع و ۱۰۰ تخت بیمارستانی، بقیه در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته هستند.

وی اظهار کرد: با هدایت ریاست جمهوری، توسعه کیفی نظام سلامت مثل پرونده الکترونیک سلامت، دورا پزشکی، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، هر خانه یک پایگاه سلامت، پزشکی خانواده و نظام ارجاع را در دست اجرا داریم و تا پایان دولت این توسعه کیفی را در نظام سلامت با شدت دنبال می‌کنیم.

 امروز هشت پروژه بیمارستانی با حضور ریاست جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل بیمارستان آیت الله خویی در خوی، بیمارستان شفا در سقز، یمارستان خاتم الانبیا (ص) بهشهر، بیمارستان پوست رازی تهران، مجتمع جامع پیوند حضرت مهدی (عج) در بیمارستان مسیح دانشوری تهران، مرکز بیماری‌های تنفسی زابل، بیمارستان تالش و بیمارستان خاتم الانبیا (ص) نطنز است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیربهداشت پارسی خبر نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار