Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@10:27:18 GMT

طرح سه فوریتی مجلس برای اقدام متقابل برابر آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۶۹۶۵

به گزارش فارس، سید علی آقازاده پیش از ظهر امروز در نشست مطالبه گری دانشجویان از عملکرد نمایندگان مجلس در سالن جلسات بسیج دانشجویی استان گیلان با بیان اینکه مردم، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور هستند، اظهار کرد: در ابتدای آغاز به کار مجلس به دنبال راهکاری برای حل مشکلات مردم بودیم و اکنون نیز این هدف را دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی مردم، جلسات استیضاح و سؤال از رئیس‌جمهور و وزرا را کلید زدیم، تصریح کرد: بعد از برگزاری جلسات درنهایت تصمیم بر این شد که به دلیل مصلحت‌های کشور دولت را باید تحمل‌کنیم، زیرا چند ماهی به پایان این دولت نمانده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین دغدغه مجلس شورای اسلامی حل مشکلات معیشتی مردم است، گفت: هیچ تدبیری برای حل مشکلات اقتصادی مردم وجود ندارد و اقداماتی نیز انجام می‌شود که حتی فرصت بورس را تبدیل به تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در کمیسیون‌های مختلف مجلس مشکلات مردم بررسی می‌شود، افزود: باید فلسفه خروج آمریکا از برجام برای مردم تبیین و روشنگری شود تا دشمنی‌های استکبار جهانی برای مردم مشخص شود.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورها به فکر منافع خودشان هستند و تصمیم‌گیری می‌کنند، بیان کرد: حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه‌های پیچیده‌ای هستند و دشمن نیز به چالش‌های موجود در کشور امید بسته است.

آقازاده با بیان اینکه تمامی مشکلات موجود در کشور به دلیل برجام و دشمنان خارجی نیست، گفت: بی‌کفایتی‌های داخلی و سوء مدیریت‌های برخی از مسؤولان باعث بروز برخی از مشکلات اقتصادی شده است.

وی با اشاره به اینکه ما تصمیم قهر با دنیا را نداریم، بیان کرد: نظر ما این است که نباید به‌راحتی کشور را در اختیار دشمنان قرار دهیم اما در مذاکرات برجام یک بحران برای کشور ایجاد شد و دشمن خوب ما را ارزیابی کرد زیرا با شاکله بد دیپلماسی وارد مذاکرات شده بودیم.

رئیس کمیته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید در مقابل زورگویی‌های آمریکا کوتاه بیاییم، گفت: درایت مقام معظم رهبری بعد از خروج آمریکا از برجام، باعث اجرای تعلیق تعهدات ایران اسلامی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی شد.

آقازاده با اشاره به اینکه آمریکا هیچ حقی در رابطه با طرح راه‌اندازی مکانیزم ماشه ندارد زیرا از برجام خارج‌شده، افزود: مجلس هنوز در بخش برجام و مکانیزم ماشه ورود نکرده زیرا طبق قانون موضوع در بخش امنیت ملی است و بعد در مجلس مطرح می‌شود و اکنون مجلس وارد ارائه طرح‌شده و وزیر امور خارجه نیز به مجلس دعوت‌شده است.

وی با بیان اینکه طرح سه فوریتی مجلس در جهت اقدام متقابل با اقدامات آمریکا در حال انجام است، گفت: مجلس در کمیسیون‌های هسته‌ای و امنیت ملی به‌طورجدی پیگیر این موضوع است.

رئیس کمیته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیدگاه‌های بسیار خوبی در جوانان بسیج دانشجویی وجود دارد، افزود: دانشجویان ظرفیت‌های باارزش جامعه هستند زیرا دانشجویان توانایی مطالبه گری تدبیری، مردمی و نظارتی دارند.

آقازاده با بیان اینکه مسؤولان باید در مدیریت‌های اجرایی از جوانان بیشتر استفاده کنند، گفت: جوانان گیلانی توانمندی بالایی دارند و باید از ظرفیت این جوانان بیشتر استفاده شود.

منبع: الف

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری مهر، درپی حمله عملیات غرورآفرین «وعده صادق» توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، حجت الاسلام قاسم روانبخش، محمدمنان رئیسی منتخبان مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی بیانیه مشترک صادر کردند که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام قهرمانانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حمله موشکی و پهپادی به مواضع رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل، پاسخی محکم به جنایت اخیر علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران بود. این اقدام مدبرانه و حکیمانه نشان داد نظام مقتدر اسلامی حقوق ملت خود را با هیچ‌کس و هیچ چیز معامله نخواهد کرد. برکات این اقدام شجاعانه محدود به ساحت امنیتی و نظامی نبود و به‌حق باعث افزایش قدرت نرم نظام اسلامی شد و توانست با ارتقای عزت دینی و اعتماد به نفس اسلامی، موجی از شادی و سرور را در جهان اسلام ایجاد کند و دل خانواده‌های شهدا را شاد کند.

اقدام اخیر جمهوری اسلامی کاملاً هوشمندانه و با در نظر گرفتن همه ابعاد درگیر اتخاذ و اعمال شد. در جریان اجرای این سیلی سخت، دیپلماسی و میدان کاملاً هماهنگ عمل کردند و متجاوز به خاک و حریم جمهوری اسلامی را به خاک سیاه نشاندند. این اقدام بی‌نظیر یا کم‌نظیر پیام‌های مهمی برای دولت‌های بزرگ و کشورهای منطقه که بعضاً دل‌بسته به مقامات بیگانه هستند داشت و به آنها نشان داد که اسرائیل علی‌رغم حمایت تام آمریکا و با داشتن پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی نتوانست در برابر سیلی سخت جمهوری اسلامی مقاومت کند و قطعاً چنین رژیم سست‌عنصر و بی‌خاصیتی نه‌تن‌ها قابل اتکا نیست بلکه اتکا به آن در شرایطی که در حال سقوط به دره زوال است چیزی جز اقدامی نابخردانه نیست و از این رو قطع رابطه با این رژیم نامشروع بیش از گذشته ضروری است.

کشورهای بزرگ و به‌اصطلاح ابرقدرت نیز به علم الیقین می‌دانستند و بعد از دریافت این سیلی سخت به عین‌الیقین فهمیدند که در برابر اراده قوی یک ملت نمی‌توانند بایستند و «دوران بزن در رو تمام شده است».
یوم‌الله ۲۶ فروردین نه‌تن‌ها معادلات منطقه بلکه بر معادلات جهانی نیز اثرگذاشت و امروز ایران اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در منطقه‌ای حساس از قاره کهن شناخته شده است و طبیعتاً در لایه سیاسی و روابط خارجی باید به طرف‌های مقابل فهماند که مناسبات خود را نسبت به این ملت عزیز و شریف بر اساس معادلات جدید تغییر دهند و دست از توطئه‌ها بردارند و یقیناً فهمیده‌اند که اگر گرفتار اشتباه محاسباتی جدیدی شوند با انتقام سخت‌تری مواجه خواهند شد.

امیدواریم این رژیم منحوس درس لازم از این ماجرا را گرفته باشد و از ادامه جنگ و گسترش ناامنی در منطقه دست بردارد و گرنه با خشم انقلابی ملت ایران و ملت‌های منطقه مواجه خواهد شد. در پایان ذکر این نکته ضروری است که جنگ فکری و روانی در ساحت رسانه‌ای در شدیدترین وجه ممکن در جریان است و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تشکیل کانون‌های فراگیر و اصرار ایشان بر «جهاد تبیین» که متأسفانه آن گونه که شایسته است مورد توجه اولیای امور قرار نگرفته، لازم‌الاجرا و حیاتی است. امید است مراکز مسئول به‌ویژه حوزه‌های علمیه بیش از گذشته در این مسیر به مجاهدت مؤثر بپردازند و گامی در جهت تحقق جامع فرمایش ولی‌فقیه بردارند.

کد خبر 6079713

دیگر خبرها

  • حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»
  • نماینده مجلس: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • نماینده مجلس : اسرائیل نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • اقدام تنبیهی سپاه شرارت اسرائیل را از بین می‌برد
  • عملیات «وعده صادق» به جا و مقتدرانه بود/ اسراییل را تحقیر کردیم
  • در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ ایران حداکثری خواهد بود
  •  «خالد قدومی» از تاثیرات روحیه بخش اقدام نظامی ایران بر جریان های ضد صهیونیستی منطقه می گوید / روایت عینی وحدت میدان ها
  • هرگونه خطای راهبردی رژیم اسرائیل و آمریکا با پاسخ مقتدرانه روبرو خواهد شد
  • بررسی مشکلات بخش سیوان با حضور نماینده مردم در مجلس
  • اعلام نگرانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از سیاست‌های پولی و ارزی دولت/برخی مشکلات اقتصادی به آمریکا ربطی ندارد