Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مخترع اعلام کرد که تابوت ساخته شده از قارچ، به تجزیه سریع‌تر بدن و تولید مواد مغذی برای خاک کمک می‌کند تا درختان و گیاهان بتوانند در بالای قبر مردگان رشد کنند.

به گزارش دیلی میل، در آمریکا، صنعت ۲۰ میلیارد دلاری مراسم خاکسپاری متمرکز بر این است که مردم ارتباط بین مرگ و زوال را فراموش کنند.

در این راستا یک مخترع به نام " باب هندریکس"(Bob Hendrikx) تابوتی درست کرده که فرآیند تجزیه جسد را تسریع می‌بخشد، مواد سمی را از زمین پاک می‌کند و به رشد گیاهان و درختان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هندریکس گفت: بیش از ۱۰ سال طول می‌کشد که یک بدن آغشته شده به مواد مومیایی که در تابوت چوبی قرار می‌گیرد، به طور کامل تجزیه شود ولی تجزیه کامل جسد در این تابوت که با عنوان "تابوت زنده" نامگذاری شده، تنها دو تا سه سال به طول می‌انجامد.

پس‌ از آزمایش‌های گسترده، هفته گذشته اولین نفر، در این تابوت به خاک سپرده شد.

میسلیوم می‌تواند هزاران سال زنده بماند و میکروسکوپی باشد و یا هزاران هکتار رشد کند. میسلیوم، توده‌ای از نخ‌های قارچی است.

در این راستا این تابوت از قارچ تولید شده که مواد زائد را به مواد مغذی برای محیط زیست تبدیل می‌کند.

هندریکس می گوید که "تابوت‌های سبز" ساخت وی ابزاری مهم در معکوس کردن تخریب محیط زیست توسط بشریت است.

وی ادامه داد، انسانها پس از مرگ خود را به نوعی مواد زائد می‌دانند و پس از مرگ جنازه‌ها را سوزانده و یا با مواد آلاینده خود را در خاک دفن می‌کنند.

اما من به جای اینکه درخت که یک موجود زنده است، قطع شود تا تابوت تولید شود، دیدگاه جدیدی را راجع به کار کردن با مواد زنده دارم. ما می‌توانیم به مناطق بسیار آلوده برویم و آن را از محل دفن زباله به جنگل تبدیل کنیم تا در بالای هر جسد، درختی کاشته شود.

این تابوت‌های جدید طی هفت روز رشد می‌کنند و طی یک ماه و نیم جذب زمین می‌شوند.

هندریکس این‌تابوت‌ها را در شرکت خود به نام "لوپ"(Loop) به قیمت هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۷۰۰ دلار می‌فروشد.

این در حالی است که قیمت تابوت چوبی بین ۲ تا ۱۰ هزار دلار قیمت دارد.

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید: رقص تابوت آفریقایی از کجا آمد؟ (+عکس) "تابوت درمانی" جنجال یک روانپزشک در اوکراین (+عکس) ماشین گران قیمت تابوت پدر نیجریه‌ای شد! (+عکس) لینک کوتاه: asriran.com/0038OZ

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه ساله با شروع فصل بهار و به دنبال بارندگی‌های فصلی در دامنه کوهستانی و بخصوص در مناطق باغی و روستایی شاهد رویش قارچ‌های خودرو در دامنه طبیعت هستیم که از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی است و به همین علت مصرف آن موجب مسمومیت تعداد زیادی از شهروندان می‌شود.

دکتر علی یزدانی با هشدار درباره عوارض خطرناک مسمومیت بااین قارچ‌های سمی تصریح کرد: مصرف این قارچ‌ها می‌تواند به بروز علایمی، چون تهوع، استفراغ، دل درد، علائم گوارشی و یا در برخی موارد به نارسایی کبدی و حتی مرگ منجر شود.

وی با اشاره به رواج مصرف انواع مختلف قارچ تحت عنوان مجیک ماشروم به عنوان یک ماده محرک در میان جوانان، درباره مخاطرات مصرف این مواد از قبیل بروز اختلالات روانی، توهم، تشنج، اختلالات رفتاری و آسیب زدن به خود و دیگران ابراز نگرانی کرد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ابراز تاسف گفت: عوارض و اختلالات روانی مصرف این مواد غیرقابل پیش بینی و غیر قابل کنترل بوده و ممکن است ماه‌ها و سال‌ها بعد از مصرف به صورت ناگهانی و خودبخودی ظاهر شود.

دکتر علی یزدانی همچنین از مردم خواست:  با توجه به خطر و عوارض مرگبار و جبران ناپذیر مسمومیت با قارچ ها،  فقط از قارچ‌های خوراکی تولید شده درکارخانه‌های معتبر استفاده و از هرگونه مصرف دیگر انواع قارچ خودداری کنند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی
  • حفظ محیط زیست مهمترین زیر ساخت توسعه و جهش تولید
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • کف هنگام پخت گوشت را دور بریزیم؟
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید