Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ،دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای نسبت به خیانت برخی حکام منطقه به آرمان فلسطین واکنش نشان داد.    متن این بیانیه به شرح زیر است:   بسم الله الرحمن الرحیم   آنچه در منطقه و در نمایش‌های تلویزیونی و انتخاباتی در حال وقوع است، برای مردم جهان علی الخصوص امت اسلامی، جوانان عرب و مردم مظلوم فلسطین تازگی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از دولت‌های منطقه سالهاست که دست‌های به خون آغشته ظالم صهیونیست را با اشتیاق فراوان می‌بوسند و بر صورت‌های رنجور و داغدیدۀ مردم مظلوم فلسطین چنگ می‌زنند.    آنچه اتفاق افتاد صرفا روی کاغذ آوردن ننگ و زشتیِ سالها دشمنی حاکمان برخی کشورها با مردم فلسطین و آرمان قدس شریف بود، روابط آنها با دشمن صهیونیستی در همۀ زمان‌ها عادی و دوستانه بوده است و این صرفا داغ ننگی است که با لبخند رضایت بر پیشانی آنها کوبیده شده است. دشمن صهیونیست و آمریکای تروریست، این لباس ننگین و زشت را بر تن حاکمان واداده کرده‌اند و آنها را مقابل چشمان مسلمانان جهان در کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌چرخاند تا همه مطمئن شوند که عاقبت دوستی با دشمنان خدا جز خفت و خواری و زبونی نیست.    حکام عرب! مگر نشنیده‌اید که خداوند در خصوص دوستی با دشمنانی که مسلمانان را از خانه‌هایشان بیرون می‌کنند و آنها را می‌کشند چه فرموده است؟ «إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ وَظَاهَرُوا عَلَیٰ إِخْرَاجِکُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ ۚ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ» چه ظلمی از این آشکارتر و چه دشمنی از این خون‌ریزتر؟    رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای بارها بر این موضع تاکید کرده‌اند که هیچ راه حلی بدون مردم فلسطین وجود نخواهد داشت و این قاعده‌ای همیشگی و پابرجاست. فلسطین خون جاری در رگ جوانان مسلمان است؛ فلسطین پارۀ تن اسلام است؛ فلسطین شرافت و غیرت جوانان عرب سراسر منطقه است و آنکه به فلسطین ظلم می‌کند نه از اسلام بویی برده است نه از شرافت و غیرت و انسانیت.   یوم النکبة ثانی را رقم زدند و بدانند که از امروز رسماً شریک تمام جنایات‌های غاصبان جنایتکار صهیونیست هستند از بالفور تا یوم النکبة؛ از صبرا و شتیلا تا جنگ ۲۲ روزه. شما هیچگاه ایستادگی نکرده‌اید که حالا بخواهید تسلیم شوید. بدانید که انّ الله یُدافع عن الذین آمنوا. شکست دشمنان خدا قطعی است و پیروزی از آن مردان خداست. مردم فلسطین و امت اسلامی بدون هیچ شکی و طبق وعدۀ تخلف ناپذیر خداوند پیروز خواهند بود و شما دوزخیان زمین و آسمان‌ها هستید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، عار «از نیل تا فرات»، پیش از آغاز اشغالگری فلسطین، از شعارهای اصلی صهیونیست‌ها بود و بعد از شروع اشغالگری نیز ادامه یافت. از نیل تا فرات به معنی آن است که صهیونیست‌ها تمام این قسمت را برای خود تصاحب خواهند کرد و «اسرائیل بزرگ» نام دیگر این سرزمین است. رود نیل در شمال شرق مصر قرار دارد و رود فرات نیز در منطقه بین‌النهرین واقع شده است؛ به‌طوری‌که از ترکیه سرچشمه گرفته و بعد از سوریه و عراق به خلیج‌فارس می‌رسد.

در مقابلِ «نیل تا فرات» صهیونیست‌ها، شعار «از بحر تا نهر» به‌عنوان سرزمین مردم فلسطین قرار دارد. این شعار به‌عنوان شعار اصلی مقاومت فلسطین شناخته می‌شود و به این معنی است که تمام سرزمین فلسطین متعلق به مردم آن بوده و هیچ بخشی از آن نباید در اشغال صهیونیست‌ها باقی بماند. رهبر انقلاب نیز در موارد متعدد بر این محور مهم تأکید داشتند. ایشان در سال ۱۳۹۰ در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین‌ فرمودند: «هر طرح عملیاتی باید بر مبنای اصلِ "همه فلسطین برای همه مردم فلسطین" باشد. فلسطین از نهر تا بحر است؛ نه حتی یک وجب کمتر.»

ایشان همچنین سال ۹۶ در دیدار با شرکت‌کنندگان کنفرانس سازمان همکاری اسلامی گفتند: «فلسطین، همان‌طور که بارها گفته شده، از نهر تا بحر است؛ از نهر اردن تا دریای مدیترانه؛ این فلسطین است و قدس هم بلاشک پایتخت این فلسطین است و هیچ‌گونه خدشه‌ای بر این فکر اساسی و این حقیقت امکان ندارد که وارد بشود.»

شعار «از نهر تا بحر» بعد از آغاز اعتراضات جهانی به نسل‌کشی اسرائیل در غزه، به یکی از شعارهای اصلی معترضان اروپایی و آمریکایی تبدیل شد. به گزارش شبکه کانادایی CBC در تظاهرات حامیان فلسطین در آمریکا، «از نهر تا بحر» رایج‌ترین جملات بوده است. در شهر کلگری کانادا، معترضی که از این شعار استفاده می‌کرد، دستگیر شد. سارا جاما، نماینده مجلس کانادا از حزب همیلتون، بعد از گفتن این شعار اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس که از حامیان سرسخت صهیونیست‌ها است، این شعار در لندن، واشنگتن و رم گفته می‌شد.

این موضوع، با واکنش شدید کشورهای غربی مواجه گردید؛ به‌طوری‌که مجلس نمایندگان آمریکا شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد می‌شود» را به‌عنوان یک شعار یهودستیزانه محکوم کرد.دفتر نخست‌وزیر انگلیس نیز در واکنش به سر دادن این شعار در خیابان‌های لندن از سوی مردم، آن را توهین‌آمیز خواند.

کشورهای غربی در حالی این شعار را یهودستیزانه می‌دانند، که اشاره‌ای به اصل اشغالگری صهیونیست‌ها و اینکه اساس سرزمین فلسطین متعلق به مردم آن است، ندارند. آن‌ها مدعی هستند که این شعار به معنی کشتار یهودیان است. اما از اینکه در حال حاضر نسل‌کشی مردم فلسطین به دست صهیونیست‌ها در حال انجام است و بیش از ۳۴هزار فلسطینی قتل‌العام شدند، ناراحت نیستند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • یک شهید در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود
  • نگرانی صهیونیست‌ها از شعله‌ورشدن کرانه باختری بعد از اعتصاب
  • سازمان همکاری اسلامی حمله به اردوگاه نورشمس در کرانه باختری را محکوم کرد
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه توقف جنایات صهیونیست‌ها درغزه است