Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:39:33 GMT

واحد صنعتی فرآوری محصولات کشاورزی در رشخوار فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۷۶۸۱

واحد صنعتی فرآوری محصولات کشاورزی در رشخوار فعال شد

فرماندار رشتخوار روز پنجشنبه در مراسمی به همین منظور گفت: برای اجرای این واحد صنعتی که در هر دوره هزار و ۳۵۰ تن پسته خام را فرآوری و روانه بازار مصرف می‌کند ۹ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه تامین و هزینه شده است.

خالقداد عرب افزود: همچنین با بهره‌برداری از واحد تولیدی صعتی فراوری پسته در رشتخوار زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر از جوانان منطقه فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: سالانه چهار هزار تن محصول از سطح پنج هزار هکتار باغ پسته در رشتخوار برداشت می‌شود.

فرماندار رشتخوار راه‌اندازی واحد فرآوری پسته را در این شهرستان گامی مهم در مسیر ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار برای کشاورزان منطقه توصیف و بیان کرد: تمام ظرفیتها و امکانات موجد را نه تنها برای ساخت بلکه به منظور احیای واحدهای تولیدی راکد بکار گرفته‌ایم. 

۹ هزار و ۸۰۰ بهره‌بردار کشاورز، دامدار و باغدار با بهره‌گیری از ۴۷۷ حلقه چاه، ۵۳ رشته قنات و پنج رودخانه در رشتخوار فعالیت دارند.
کشاورزان رشتخواری در ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی این شهرستان سالانه ۳۵۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازار می‌کنند. 

مهمترین محصولات باغی و زراعی رشتخوار شامل "گندم، پنبه، چغندر، جو و زعفران" است. این شهرستان با تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن "یونجه، پنبه، پیاز، چغندر علوفه‌ای و کدو بذری" رتبه‌های نخست تا سوم این حوزه را در خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

مرکز شهرستان ۶۱ هزار نفری رشتخوار در فاصله ۱۹۹ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. رشتخوار مرکب از دو بخش "مرکزی و جنگل" ۶۹ روستا دارد.

۷۸ درصد جمعیت رشتخوار ساکن روستاهای این شهرستان هستند. 

برچسب‌ها توسعه ایران افتتاح طرح انجمن پسته ایران اشتغال زایی رشتخوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران افتتاح طرح انجمن پسته ایران اشتغال زایی رشتخوار توسعه ایران افتتاح طرح انجمن پسته ایران اشتغال زایی رشتخوار اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی مالداران عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجا که مرتب بازار در رصد بازرسان اتاق اصناف قرار دارد و از طرفی تعامل و همکاری با اصناف منجر شده است، کاسب بدون پروانه کسب نداشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ مورد پروانه صنفی در شهرستان صادر شده است که اکثراً این واحدها فعال و ارائه خدمات دارند.

وی افزود: در شهرستان ۱۷۱۶ واحد صنفی فعال داریم که در سال جاری تا کنون ۴ مورد صدور پروانه را داشته‌ایم.

مالداران با بیان اینکه بازار خلیل آباد فعال و پر جوش است، گفت: کسبه‌های با انصاف در این شهرستان منجر شده است ضمن تأمین کالاهای مورد نیاز در فروشگاه‌ها، با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد با اشاره به اینکه براساس گزارش تعزیرات حکومتی شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها تخلف کمتری را شاهدیم افزود: پاسخگویی و تأمین اجناس مورد نیاز از فعالیت‌های اصناف در شهرستان است.

وی نیز از فعالیت ۱۵۰ واحد صنفی در اجرای طرح ارائه خدمات به مردم در طرح دولت سیزدهم در خصوص کالا برگ‌ها دارد.

کد خبر 6088151

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان