Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:42:10 GMT

پایگاه اورژانس هوایی خراسان شمالی راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۷۷۱۸

پایگاه اورژانس هوایی خراسان شمالی راه‌اندازی شد

به گزارش ایرنا رییس اورژانس هوایی کشور در آیین آغاز به کار این مرکز، در بجنورد اظهار داشت: اورژانس هوایی به همان اندازه که نوپاست پیچیده نیز هست و به همین دلیل برای راه اندازی و استفاده کامل از آن نیاز به همکاری همه دستگاههای مرتبط است.

محمد سرور افزود: همه افرادی که مرتبط با امر اورژانس هوایی هستند نیاز به گذراندن دوره های آموزشی دارند و از پلیس تا عوامل دیگر باید آموزش ببینند و فرآیندهای مختلفی ایجاد شود تا بالگردی که به استان وارد شده است بتواند ماموریت خود را به بهترین شکل انجام دهد نه این که فقط در آشیانه بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی اورژانس هوایی آسان است، اظهار داشت: آنچه که اهمیت بیشتری از آن دارد کیفیت خدمات و تداوم استفاده از آن در ماموریت ها است که نیاز به تلاش همه عوامل دارد.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه وزارت بهداشت برای تامین بالگرد و امکانات مناسب این پایگاه ها زحمات و هزینه زیادی متحمل شده است، گفت: علت اصلی اینکه در برخی استان ها روزانه ۹ ماموریت انجام شده و در برخی استان ها اصلا ماموریتی اجرا نمی شود،  ناشی از ناهماهنگی و همکاری نکردن همه دستگاه ها است.

سرور افزود: ایران دهمین کشور حادثه خیز جهان است و از سویی سالانه ۲۰ میلیون مسافر از محور خراسان شمالی عبور می کند که بنابر این لازم است تا استفاده از خدمات فوریت های پزشکی به سمت کاهش زمان خدمات دهی حرکت کند و این با استقرار اورژانس هوایی ممکن می شود.

وی با اشاره به وضعیت توپوگرافی خراسان شمالی از مسوولان خواست تا نقاط حادثه خیز، گردنه های خطرناک و نقاط تجمع جمعیتی را شناسایی و در آن اماکن پدهای نشست و برخاست استاندارد برای بالگرد اورژانس هوایی ایجاد کنند.

پَد، اصطلاحی است که برای محل استقرار و نشست و برخاست بالگرد به کار برده می شود.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه در کنار هر روستا باید محل مناسبی برای نشست و برخاست دیده شود، گفت: در جاده ها نیز تمام باید تیرهای برق و تابلوها شماره گذاری شده و طول و عرض جغرافیایی نقاط نیز مشخص شود تا رسیدن به محل حادثه آسان و بدون اتلاف زمان میسر شود.

سرور در عین حال تاکید کرد: اورژانس هوایی از خدمات گرانقیمتی است که به بیماران با شرایط خاص اختصاص می یابد و به هر تقاضایی پاسخ داده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی این است که در آینده به جایی برسیم که خدمات اورژانسی را به وسیله آمبولانس هوایی به مردم بدهیم.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارد.

این استان دارای نقاط سخت‌گذر کوهستانی است و از نظر حادثه خیزی نیز، به ویژه سیل و زلزله در شمار ۱۰ استان نخست کشور است.

اکنون ۴۷ پایگاه امداد و نجات در خراسان استان فعال است.

برچسب‌ها بجنورد اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی بجنورد اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی اخبار کنکور اورژانس هوایی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای سربازان

آفتاب‌‌نیوز :

مجوز استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح صادر شد.

اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیرو‌های وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

 وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استاندارد‌های لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

 وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

 کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار نمود: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیرو‌های مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌هاشد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیرو‌های امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستا‌ها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

 مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در پایان یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیرو‌های مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیرو‌های مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی اافزود: در این جلسه در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکار‌های رفع آن‌ها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • خبر خوش برای سربازان
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر