Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-18@19:44:46 GMT

چشم! قیمت خودرو را هم ما مردم اصلاح می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۷۷۷۱

چشم! قیمت خودرو را هم ما مردم اصلاح می‌کنیم

«رئیس‌جمهور گفته است که باید نحوه خرید و فروش خودرو اصلاح شود. چشم، آقای رئیس‌جمهور! ما مردم همین امروز دستور می‌دهیم تا سیستم دچار تحول شود و دست واسطه‌ها از بازار قطع شود».

به گزارش جنوب نیوز، کیهان در ویژه های خود نوشت:

سایت عصر ایران از سایت‌های حامی دولت، ضمن انتشار مطلب فوق نوشت: کاش زودتر گفته بودید تا ما شاهد این بلبشو در بازار نبودیم! نمی‌دانم چرا مسئولان با ما مردم این همه تعارف دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعا هر مشکلی هست بگویید تا ما با جان و دل آن را حل کنیم. به دور از مطایبه، آقای رئیس‌جمهور شما باید در سخنرانی‌های خود از فعل گذشته استفاده کنید. به طور مثال باید بفرمایید، نحوه خرید و فروش خودرو اصلاح شد، نه اینکه بگویید اصلاح  شود. چه کسی باید این اصلاح را انجام دهد؟ خود شما و وزارت صمت ‌تان. تازه وزارت‌خانه‌ای که وزیر ندارد و سرپرست نمی‌تواند برای آن تصمیمات کلان بگیرد.

نویسنده ادامه می‌دهد: این روزها مردم فقط منتظر خبرهایی از باز شدن گره‌های زندگی‌شان هستند. می‌خواهند شما را ببینند وقتی می‌گویید که قیمت دلار ثابت شد یا دیگر شاهد گران شدن قیمت خودرو نخواهیم بود. دیگر زمان وعده دادن گذشته است. هنوز وعده‌های 96 مثل ناقوس در گوش‌مان زنگ می‌زند. هنوز مردم منتظر گشایش اقتصادی هستند. گشایشی که البته گویا منتفی شد و معلوم نیست چرا رئیس‌جمهور وعده کاری را داد که هنوز نهایی نشده بود.

به خدا که شما مسئول هستید نه ما مردم. شما باید کارها را انجام دهید. مردم، مدیران را برای چه انتخاب می‌کنند؟ برای اینکه مشکلات را حل کنند و کشور را در مسیر توسعه قرار بدهند. مثلا وقتی هوای شهری آلوده است، مسئولین باید فکری به حال آن کنند. وقتی گرانی از در و دیوار بالا می‌رود باید فکری به حال آن کنند. وقتی بیکاری تبدیل به مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها شده است، فکری به حال آن کنند. اما گویا برخی مدیران انتخاب می‌شوند که حرف بزنند و مثل مردم غُربزنند. از ناکارآمدی‌‎ها بنالند و مشکلات را به گردن دیگری بیندازند. ما از مسئولین نمی‌خواهیم از مشکلات بگویند. ما می‌خواهیم آنها گرفتاری‌های مردم را حل کنند. اگر قرار به حرف زدن بود ما بهتر از آنها حرف و غُر می‌زنیم. ما دچار مدیرانی شده‌ایم که جای مردم را گرفته‌اند.

یادآور می‌شود این هفتمین یا هشتمین بار است که رئیس‌جمهور دستور اصلاح و مهار قیمت در بازار خودرو و مسکن را می‌دهد.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: رئیس جمهور ما مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار کرد: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سو استفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

علی‌آبادی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است

وی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 745355

دیگر خبرها

  • حضور رئیس جمهور در بین مردم شاهرود
  • استقبال پرشور سمنانی‌ها از رئیس جمهور
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!
  • مردم استان سمنان در انتظار دیدار با رئیس جمهور
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد