Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس طی جلسه‌ای با کوهنوردان همدان و با حضور نماینده اداره کل منابع طبیعی، محیط زیست، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی با سرفصل تعیین حدود و ثغور شرکت تله‌کابین گنجنامه، پیگیری شکایات اداره کل منابع طبیعی در خصوص تخریب کوهستان الوند، صدور سند برای پناهگاه‌های کوهنوردی استان، ساماندهی میدان میشان و جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌مورد توسط سازمان‌های دولتی و خصوصی به بررسی موضوعات پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه تخریب محیط زیست در همدان متأسفانه یکی دو مورد نیست و شاهد بروز خیلی از اتفاقات در این حوزه هستیم که دستگاه‌ها باید پاسخ بدهند اظهار کرد: معتقدم در این شهر خلا بازرسی داریم و متاسفانه نظارت صفر است.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با تأکید بر لزوم پاسخگویی سازمان بازرسی گفت: مجموعه‌ای که در وهله اول باید پاسخگوی این موضوعات باشد سازمان بازرسی است، ارگانی که باید چشم بیدار و ناظر کشور بوده و مسائل را زیر نظر بگیرد، سازمان بازرسی است اما در این حوزه ضعف داریم.

وی با اشاره به اینکه ما تخلفات گسترده و خلأ نظارتی اداره کل بازرسی را پیگیری می‌کنیم، تخریب باغات و زمین‌های اطراف همدان را یک آسیب و خطر بزرگ عنوان کرد و گفت: در مجلس در این زمینه به وزیر نیرو اخطار دادم و گفتم که یکی از عوامل تخریب محیط زیست شما بودید که البته خود او نیز اعتراف کرد که مجموعه آنها کوتاهی کرده است، به وزیر گفتم هر جا ساخت و ساز غیرمجاز و تخریبی شده این مجموعه امکانات به آنها داده است.

فلاحی یادآور شد: بعضی دستگاه‌ها که خود باید از تخریب محیط زیست جلوگیری کنند، مخرب محیط زیست شدند و رفته رفته فضای سبزی که در همدان شاهد هستیم در حال از بین رفتن است.

وی با تاکید بر اینکه تخریب، زمین‌خواری و کوه‌خواری موضوع تازه‌ای نیست و باید با حساسیت نسبت به برخورد با آن اقدام شود افزود: رهبری نیز بر عدم تخریب طبیعت تذکر داده‌اند به طوری که فرمودند حتی اگر برای ساخت حوزه علمیه هم باشد، نباید در طبیعت تخریب صورت گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه درختی که از بین می‌رود چند سال باید دوباره پرورش دهیم تا به اینجا برسد بنابراین نباید مجوز تخریب باغات داده شود گفت: تخلف گسترده است و باید پیگیری شود، متاسفانه تخریب به سمت دره مرادبیک امتداد داشته و تمامی ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌های نظارتی خود در باغات ساختمان ساخته‌اند تصریح کرد: این را هم باید گفت که تفکر غلطی از اول توسط برخی در شهر ایجاد شده که اداره شهر با تفکر اشرافی‌گری صورت گیرد که همین موضوع باعث شده تمام دستگاه‌های دولتی هم سمت بالای شهر و به تخریب باغات رفته‌اند.

فلاحی با تاکید بر اینکه تخریب باغات نگاه غلطی بوده که باعث شده سرمایه‌های این مملکت نیز از بین برود افزود: بعضی مسائل جای تاسف دارد به طوری که موردی داشتیم که در عدم فهم یک بخشنامه از سوی یک دستگاه اجرایی میلیارد‌ها تومان پول کشور بر باد رفته است.

وی با بیان اینکه در همدان بعد مطالبه‌گری و نظارتی باید تقویت شود افزود: این روزها بعد نظارتی مردمی نیز ضعیف شده و امر به معروف به معنای مطالبه‌گری جایگاهی ندارد در حالی که اوایل انقلاب وضع بهتر بود چون همه مردم احساس مسوولیت می‌کردند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابزار نظارتی نمایندگان مجلس دیوان محاسبات است گفت: این درست نیست که هر مشکلی ایجاد می‌شود سراغ دیوان محاسبات برویم، دیگر سازمان‌های نظارتی باید وظایف خود را به درستی انجام دهند که مجبور نشویم تمام موضوعات را به دیوان محاسبات ارجاع دهیم، آن هم در شرایطی که محدوده فعالیت و ورود دیوان نیز مشخص است.

وی با اشاره به اینکه باید مطالبه امر به معروف و نظارت عمومی به صورت یک فرهنگ باشد تأکید کرد: شهرداری و شورای شهر نیز در طول چند سال گذشته در کوهستان با ایجاد جاده‌ها محدوده فعالیت را مشخص نکردند، وقتی محدوده جاده مشخص نمی‌شود تخلفات بعدی را هم منجر می‌شود.

فلاحی با بیان اینکه آبادانی یک منطقه یک کوه‌ها، تپه‌ها و دشت‌های آن است افزود: بروز حوادث طبیعی مانند سیل به خصوص در سال‌های اخیر به دلیل تخریب محیط زیست بوده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت آبخیزداری و ایجاد جنگلکاری در کوه‌ها اظهار کرد: محیط زیست وضعیت استراتژیک پیدا کرده و باید به آن به عنوان پدافند غیرعامل دیده شود، صیانت از آن باید یک موضوع مهم باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه البته گردشگری نیز یکی از راه‌های پردرآمد استان است اما در این خصوص باید ستادی تصمیم‌گیری شود گفت: اگر کار ستادی باشد تمام دستگاه‌ها همه جوانب را در نظر گرفته و در این زمینه تصمیم درستی می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در مواردی شاهد هستیم زمین‌های دولتی آمار درست ندارند و حتی برخی از ادارات نمی‌دانستند که چقدر زمین دارند گفت: متأسفانه سازمان اوقاف هم نمی‌داند چقدر زمین دارد و این موضوع باعث شده هم مردم سرگردان باشند و هم امکانات از بین برود که در این خصوص جلسه‌ای طی این هفته با رئیس سازمان اوقاف خواهم داشت.

فلاحی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه جلوگیری از بروز تخلف و محدوده فعالیت سرمایه‌گذاران در کوه‌ها و محیط زیست باید یک بار برای همیشه حل و فصل شود گفت: برای همیشه باید این دغدغه تمام شود و دستگاه‌های نظارتی هم  بعد نظارتی خود را به درستی انجام دهند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی تخریب باغات زمین خواری نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تخریب محیط زیست سازمان بازرسی تخریب باغات دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی

علیرضا حسین زاده بابایی گفت: با صدور حکم قضایی یک بنای غیر مجاز به متراژ ۵۰ متر مربع تخریب و زمین ملی به حالت اولیه بازگردانده شد.   

 جانشین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن به همراه اداره منابع طبیعی  برای برخورد با تخلفات ساختمانی این ساختمان غیر مجاز را با حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی تخریب کردند.

وی در پایان از مردم درخواست نمود که هرگونه تخلف محیط زیستی و هرگونه تصرفات غیر مجاز در مناطق حفاظت شده را به ادارات حفاظت محیط زیست یا با سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز