Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:11:09 GMT

شعار «ما قوی هستیم» باید به باور تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۸۱۵۰

شعار «ما قوی هستیم» باید به باور تبدیل شود

ایسنا/قزوین نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس محدودیت‌های زیادی داشتیم ولی رزمندگان خود را باور داشتند. امروزه این شعار در بدنه جامعه و نسل جوان به باور تبدیل نشده است بنابراین باید شعار «ما قوی هستیم» در جامعه تبیین و به باور تبدیل شود.

حجت‌الاسلام شجاعی‌مهر  در نشست با اهالی رسانه که امروز ۲۷ شهریور در محل سپاه ناحیه امام حسن(ع) برگزار شد، اظهار کرد: معنویت عامل پیروزی رزمندگان  در هشت سال دفاع مقدس بود و شهدا مصداق آیه «انا لله و انا الیه راجعون» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمندگان ترک محرمات، پرهیز از گناه، ایثار و گذشت را سرلوحه کار خود قرار دادند و همه این عوامل باعث رشد و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) بیان کرد: باید سعی کنیم زیبایی‌های دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنیم؛ گوشه گوشه‌ دفاع مقدس به عنوان یک ایدئولوژی مطرح است؛ اگر امروز جوانان ما دچار تشویش شدند ناشی از آن است که ما در انتقال زیبایی‌های دفاع مقدس به نسل جدید موفق عمل نکردیم، باید حلاوت و شیرینی دفاع مقدس در جامعه جاری و ساری شود.

 وی اشاره کرد: مباحث معنوی و زیبایی‌شناسی دفاع‌مقدس  مغفول مانده است که باید به آن‌ها توجه کنیم؛ به سمت معرفی ارزش‌های دفاع‌مقدس حرکت نکرده‌ایم که این امر باعث شده به این دوران ظلم کنیم.

 حجت‌الاسلام شجاعی‌مهر تصریح کرد: در گام دوم انقلاب برای حل مشکلات باید از ظرفیت‌های دفاع مقدس الگوبرداری کنیم بعد از ۴۰ سال باید آموزه‌های قرآنی، صبر و استقامت را بیاموزیم.  مشکلاتی بر سر راه انقلاب قرار دارد که برای رسیدن به افق‌های روشن باید از تاریکی‌های امروز گذر کنیم.

انقلاب به سمت آرمان‌ها در حرکت است

وی با بیان اینکه ما نتوانستیم به سرعت به سمت قله حرکت کنیم، بیان کرد: انقلاب به سمت آرمان‌ها در حرکت است و امروز باید برای پیشبرد اهداف، از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. ۴۰ سال تحریم تهدید و جنگ داشته‌ایم روزی نبوده است که انقلاب اسلامی جنگی را تجربه نکرده باشد؛ باید بگوییم در همه حوزه‌ها مورد تهدید و هجوم قرار گرفتیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) خاطرنشان کرد: اگر سنگرنشینان ما که همان مدیران هستند دچار غفلت شوند از نقطه مغفول مانده ضربه خواهیم خورد. برای مقابله با دشمن باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس محدودیت‌های زیادی داشتیم ولی رزمندگان خود را باور داشتند. امروزه این شعار در بدنه جامعه و نسل جوان به باور تبدیل نشده است بنابراین باید شعار «ما قوی هستیم» در جامعه تبیین و به باور تبدیل شود.

حجت‌الاسلام شجاعی مهر با تأکید بر اینکه باید نقاط ضعف را آسیب‌شناسی کنیم، اضافه کرد: لتزم است دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب را بیان کنیم؛ ضعف‌ها را می‌توان با استفاده از پتانسیل‌های موجود حل کرد. انقلاب به معنای پیش‌روندگی و عدم توقف است، مشکلات با همراهی یک نسل پرورش یافته و ولایت‌مدار حل خواهد شد همان‌گونه که در حوزه نظامی بسیاری از مشکلات حل شده است.

وی تأکید کرد: دشمنان به توانمندی‌های ایران و برجسته بودن شخصیت مقام معظم رهبری اعتراف کرده‌اند. ولایت‌مداری مهم‌ترین درس دفاع مقدس است هرچه با ولایت همراهی داشته باشیم دستاوردهای بی‌نظیری خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) اشاره کرد: در دفاع مقدس امام خمینی (ره)  هر وقت فرمان می‌دادند همه لبیک می‌گفتند و برای اجرای آن اهتمام می‌ورزیدند، به همین جهت پیروزی‌های متداول در جبهه‌های حق علیه باطل را شاهد بودیم. در حال حاضر نیز باید گوش به فرمان رهبری باشیم.

حجت‌الاسلام شجاعی‌مهر در پایان یادآور شد: انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های خداوند متعال است همه ما در قبال این نعمت مسئولیم و باید تلاش کنیم در قیامت در مقابل امام و شهدا سرافکنده نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دفاع مقدس ولایتمداری باور تبدیل دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تبریک فرارسیدن دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه سبز پوشان حریم ولایت و نظام اسلامی اظهار داشت: دوم اردیبهشت، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸؛ یادآور تدبیر حکیمانه بنیان گذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام راحل عظیم‌الشان (ره) و حماسه‌هایی است که این نهاد متعهد، مردمی و برخاسته از بطن ملت رشید ایران از بدو تأسیس تاکنون رقم زده است.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی متعهد، مردمی و برخاسته از آرمان‌های حق طلبانه و آزادی خواهانه ملت رشید و مسلمان ایران است که در تمامی لحظات به ویژه در دوران‌های حساس و سخت که مردم نیاز به کمک داشته‌اند، یار و همراه مردم بوده است.

وی گفت: شرایط کنونی کشور نیز سپاه پاسداران، این نهاد مقدس از هیچ حمایت و کمکی دریغ نکرده و بی وقفه در حال کمک و خدمت رسانی در حوزه‌های مختلف به ملت ایران است.

امام جمعه گناوه تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از اولین و اساسی‌ترین نهادهای انقلابی با آمادگی رزمی، معنویت، بصیرت انقلابی، اخلاق و اقدام به‌موقع و به هنگام در صحنه نبرد به همراه حفظ جوشش و روحیه انقلابی توانست رضایت امام راحل و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را جلب کند و خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: در طول بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی، همکاری و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها و با همه نهادها و ارگان‌ها منجر به خلق صحنه‌های بدیع و باشکوهی شده است که نمونه بارز آن تعامل مثال‌زدنی با ارتش جمهوری اسلامی در اجرای کامل و بی نقص عملیات «وعده صادق» محقق شد.

حجت الاسلام رکنی حسینی ضمن گرامیداشت یاد رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و ایثارگران سرافراز، بیان کرد: امید است در سایه اتکا به قدرت لایزال الهی و تحت توجهات صاحب‌الزمان (عج) و نایب ایشان رهبر عظیم‌الشان انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، این نیروی مکتبی و مردمی بیش از پیش در راستای حفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق رسالت‌های خویش موفق و پیروز باشد.

کد خبر 6084003

دیگر خبرها

  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است
  • پیام تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی