Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات اصناف و بازاریان استان اظهار داشت: تحریم و کرونا تاثیر مخرب زیادی بر درآمد و در مجموع بر اقتصاد کشور داشته است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر پنج خانوار در استان یک واحد صنفی وجود دارد، اضافه کرد: در استان‌های دیگر همچون تهران به ازای هر ۲۰ خانوار یک واحد صنفی فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه فشار مضاعفی بر بازاریان استان وارد شده است، افزود: ملاک عمل و اخذ تصمیم‌های مدیران با در نظر گرفتن تمام شرایط ویژه بازار استان است.

جعفری با اشاره به اینکه ارتباط و تعامل خوبی بین بخش دولتی و اصناف استان برقرار شده است، تاکید کرد: وجود دستفروشان در سطح شهرهای استان بویژه سنندج که مالیاتی هم پرداخت نمی کنند موجب کاهش درآمد بازاریان دارای پروانه کسب شده است.

وی یادآور شد: مسوولان استان آگاه به همه واقعیت های موجود هستند و برای رسیدگی به موارد مالیاتی واحدهای صنفی و رفع ابهامات در این زمینه جلسه ویژه‌ای با حضور نمایندگان اصناف در استانداری تشکیل خواهند داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افرادی در بخش‌هایی فعالیت می‌کنند که رصد کار آنها به نوعی مشکل است و به شیوه‌های متعدد از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

جعفری افزود: بازار مرکز کردستان برخلاف دیگر استان‌های کشور تامین کننده نیاز مابقی شهرهای استان نیست و این یکی از دلایل پایین بودن درآمد بازاریان است.

وی یادآور شد: در مقاطع مختلفی بحث انتقال صنوف آلاینده از داخل شهر سنندج مطرح و در این رابطه هم اقداماتی همچون تهیه زمین انجام شد ولی بدلایلی تاکنون محقق نشده است که قطعا پیگیری این مهم را در دستور کار قرار خواهیم داد.

۱۴ واحد صنفی در کردستان از محل تبصره ۱۸ تسهیلات دریافت کردند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: دستفروشی پدیده ای اجتماعی است و یک شبه ایجاد نشده که بتوان با یک دستور و مصوبه در یک روز آن را حل و ساماندهی کرد.

محمد دره وزمی با بیان اینکه دستفروشی خاص استان ما نیست و این مساله ناشی از پدیده بیکاری و فقر است، افزود: در برخی از خیابان های سنندج هم که محل تجمع دستفروشان شده تعدادی از مغازه داران در این خصوص نقش دارد.

وی اضافه کرد: حدود ۸۵ هزار واحد صنفی در استان داریم که از این تعداد ۳۰ هزار واحد در سنندج است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اصناف و بازاریان استان به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات بانکی ثبت نام کردند که تاکنون به ۵۰ درصد معرفی شدگان مبلغ ۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

دره وزمی یادآور شد: ۱۵۱ واحد صنفی تولیدی در استان برای دریافت ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸  به بانک ها معرفی شدند که تاکنون ۱۴ واحد  ۲ میلیارد تومان را دریافت کردند.

وی تاکید کرد: در پنج ماه منتهی به مرداد امسال بیش از ۴۵ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی در استان انجام شد که در نتیجه آن یک هزار و ۵۱۰ پرونده به ارزش ۶۳ میلیارد ریال تشکیل شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: در این مدت یک هزار و ۱۴۹ مورد گشت مشترک هم برگزار شده که موجب تشکیل ۲۵۱ پرونده تخلف شده است.

وی گفت: چهار هزار و ۶۱۶ مورد گزارش مردمی هم در این مدت ارائه شده که تز این تعداد ۲ هزار و ۳۰۸ مورد از این گزارش ها  تلفنی و قابل پیگیری بوده و در این رابطه ۵۱۰ مورد پرونده تشکیل شده است.

مدیر کل امور مالیاتی کردستان هم در این جلسه گفت: سازمان امور مالیاتی کشور تراکنش های واحدهای صنفی را استخراج و به استان ها اعلام کرده است و بی شک  به دنبال ایجاد مشکل برای مودیان نیستیم و بحث اجرای  قانون است.

 حسن سجودی اضافه کرد: هر تراکنشی در دستگاه های پوز مغازه‌ها هم از نظر همکاران مالیاتی درآمد محسوب نمی شود و با تمام بازاریان در این راستا صحبت می‌شود تا حقی از آنها ضایع نشود.

برچسب‌ها بازار محصولات مالیات اصناف سنندج استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار محصولات مالیات اصناف سنندج استانداری کردستان بازار محصولات مالیات اصناف سنندج استانداری کردستان اخبار کنکور واحدهای صنفی یادآور شد واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، علی دهقانی افزود: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در مورد وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطالبات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تأمین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌شود.
او ادامه داد: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
رئیس کل دادگستری استان با تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین‌ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمد‌های عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم