Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@20:34:09 GMT

ایجاد شورایی در خوزستان برای استفاده از سند توسعه

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۸۳۱۳

ایجاد شورایی در خوزستان برای استفاده از سند توسعه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ایجاد شورایی در استان خوزستان برای استفاده از سند توسعه خبر داد و گفت: این شورا برای اولین در کشور با ریاست استاندار و دبیری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «ارسلان غمگین» در آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان اندیمشک، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار کرد: باید همواره دفاع شهدا در دوران دفاع مقدس را به یاد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: طبق قانون باید به سمتی برویم که تعاونی‌ها ۲۵ درصد اقتصاد کشور را تامین کنند اما تاکنون این اتفاق به خوبی صورت نگرفته است علی‌رغم اینکه تعاونی‌های بسیار خوب و قدرتمندی در سطح کشور داریم.

 

وی با بیان اینکه سند توسعه در سال ۹۲ تنظیم شده و تکلیف تمام وزارتخانه‌ها را جهت خدمت‌رسانی به بخش تعاون روشن کرده است اذعان داشت: این سند بسیار سند خوبی است و خیلی دقیق تکلیف را روشن می‌کند که به صورت موردی از آن در سطح کشور استفاده شده است.

 

غمگین تصریح کرد: با همکاری همکاران، کارشناسان و معاون حوزه تعاون پس از تعداد جلسات زیادی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که نیاز است یک شورایی را ایجاد کنیم تا بتواند سند توسعه را مورد استفاده قرار دهد.

 

وی با اشاره به ایجاد این شورا برای اولین در کشور با ریاست استاندار و دبیری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از این اداره کل، دستور داد تا این شورا به صورت آزمایشی در سطح کشور راه‌اندازی شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به بیان نقش و اهمیت این شورا پرداخت و بیان کرد: با وجود این شورا، خدمات ما به تعاونی‌ها و برنامه‌های آنها به نحو بهتری پیش می‌رود.

 

وی با اشاره به اینکه هدف ما گسترش تعاونی‌های سطح استان خوزستان و حل مشکلات آنها است ادامه داد: در این زمینه پنج اداره خیلی مهم به ویژه اداره نظارت وجود دارد که آن را تقویت کرده‌ایم.

 

غمگین اضافه کرد: در شهرستان اندیمشک بررسی بیش از ۱۷ تعاونی و نظارت بر روی بیش از ۶۸ شرکت صورت گرفته است تا خروجی آن بتواند مشکلات تعاونی‌ها را برطرف کند.

 

وی رفع موانع مجوزها را یکی از مهم‌ترین موضوعات جهش تولید برشمرد و یاد آور شد: یک شرکتی که قصد گرفتن مجوز دارد باید ۲۷ مورد مجوز بگیرد که این باعث منصرف شدن برخی افراد می‌شود.

 

سخنرانی فرماندار اندیمشک، ارائه گزارش عملکردی از فعالیت‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک توسط رئیس این اداره و تجلیل و تقدیر از تعاونی‌های برتر این شهرستان از دیگر بخش‌های این آئین بودند.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان تعاونی های برتر اندیمشک سند توسعه کار و رفاه اجتماعی خوزستان تعاونی ها سند توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم پایه و اساس ایجاد تحول در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ایازی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لازم است مردم برای پیشرفت و آبادانی شهر در کنار مسئولین باشند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با اشاره به شعار سال که "جهش تولید با مشارکت مردم" می‌باشد، خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، ضروری است که صاحب نظران در این حوزه وارد شده و با ارائه راهکارهای مناسب، مسئولان را یاری کنند.

وی افزود: مردمی‌کردن کارها هزینه‌ها را کاهش و سرمایه‌های اجتماعی را افزایش داده و سطح نشاط اجتماعی را در جامعه بالا می‌برد.

ایازی با تاکید بر اینکه مردم اساس و پایه ایجاد تحول در جامعه هستند، گفت: مشارکت دادن مردم در امور باعث می‌شود احساس کنند که در جایگاه خودشان که جایگاه رشد و شکوفایی در کشور است، قرار دارند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در ادامه به راهکارهای ایجاد مشارکت مردم در امور اجرایی و پیشرفت جامعه اشاره و تصریح کرد: این مهم از طریق شناخت مردم و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایشان، اعتماد به مردم و توانمندی‌های اقشار مختلف جامعه و هدایت آن به سمت حل مشکلات با نگاه مساله محور امکان پذیر خواهد بود.

ایازی همچنین تاکید کرد: مسئولان وظیفه دارند با برنامه‌ریزی مناسب و تأمین اعتبار لازم، بستر لازم را برای توسعه و آبادانی فراهم سازند لیکن امر توسعه بدون مشارکت و همراهی مردم میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به نقش مردم در امور مدیریت شهری و پیشرفت و آبادانی شهر گفت: همکاری عمومی و رعایت قوانین در حوزه‌های مختلف نظیر عدم تخلف در ساختمان‌سازی، پرهیز از آسیب زدن به اموال عمومی، پرداخت به‌موقع بدهی و عوارض شهری از جمله مواردی است که به‌عنوان مصادیقی از نقش مردم در توسعه و آبادانی شهر، یاری دهنده می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تلاش بسیار و اقدامات خوبی برای پیشرفت و آبادانی شهرکرد از سوی مجموعه مدیریت شهری و سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شهرکرد انجام گرفت که در نظر داریم در کنار مردم شریف، این تلاش‌ها و اقدامات در سال جدید نیز با قوت بیشتر و بهتری ادامه داشته باشد.

کد خبر 6063950

دیگر خبرها

  • تعیین برش های شهرستانی در اولویت برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی
  • تحقق شعار سال با مشارکت جمعی و اعتماد به حوزه تعاون امکان پذیراست
  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • مردم پایه و اساس ایجاد تحول در جامعه هستند
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد
  • تعاونی‌ها زیر چتر حمایت بانک توسعه تعاون
  • هدف وزارت کار برای جهش ۲۰درصدی تولید صنایع بزرگ
  • استقبال از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در کردستان ۶۵ درصدی شد