Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@11:57:52 GMT

زندگی ما ایرانیان با شعر آمیخته شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۸۳۱۸

زندگی ما ایرانیان با شعر آمیخته شده است

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: زندگی ما با شعر چنان آمیخته که این عنصر اعجاز آمیز و برخاسته از جان، در روحیات و فرهنگ و رفتار ما بسیار تاثیرگذار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت سالروز درگذشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی، نوشت:

"زندگی ما ایرانیان از تولد تا مرگ با شعر درهم تنیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کودکی با لالایی مادر به خواب می‌رویم، در کودکی شعر می‌آموزیم و از بر می‌کنیم و حتی بازی‌های کودکی ما پر از شعرهای کودکانه بود.

در جوانی احساسات و شور زندگی را با شعر بیان می‌کنیم و ضرب‌المثل‌هایمان شعر است و در مراسم شادی و عزا از شعر بهره می‌بریم.

زندگی ما با شعر چنان آمیخته که این عنصر اعجازآمیز و برخاسته از جان، در روحیات و فرهنگ و رفتار ما بسیار تأثیرگذار بوده است.

از این رو ۲۷ شهریور ماه مصادف با سالروز درگذشت استاد شهریار به نام روز ملی شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است."

کد خبر 444798

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان شعر و ادبیات شهریار روز شعر و ادب پارسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زندگی ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شب قدر غرب آسیا» در شماره چهارصدوچهلم خط‌حزب‌الله

به گزارش خبرگزاری مهر، شماره چهارصد و چهلم هفته‌نامه خط حزب‌الله، با تیتر یک «شب قدر غرب آسیا» منتشر شد.

در این شماره، ابعاد و پیام‌های عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی با نام «وعده صادق» و با رمز «یا رسول‌الله (ص)» مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین به مناسبت اول اردیبهشت ماه، سالروز بزرگداشت سعدی و روز نثر فارسی، توصیه‌های رهبر انقلاب درباره پاسداشت زبان و ادبیات فارسی مرور شده است.

خط حزب‌الله چهارصدوچهل به روح مطهر شهیدان امنیت محسن کمالی‌دوست، اسماعیل بزی‌الله‌ری، کاظم ملائی، حسین سردشتی بیرجندی و بهزاد بارانی، تقدیم می‌شود.

کد خبر 6081472 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • ریشه های عشق در زندگی گرایی ایرانیان / بدیو: عشق در آثار کگور در زندگی رخ می دهد
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • بلایی که بازیگر زن معروف در کودکی بر سر گربه‌ها آورد + ویدئو
  • فال حافظ امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • شماره جدید خط‌ حزب‌الله منتشر شد
  • «شب قدر غرب آسیا» در شماره چهارصدوچهلم خط‌حزب‌الله
  • کودکی در قرن بیست‌ویکم | ببینید
  • تولید دستگاه حفاری زیر دریا، دستاوردی از ایرانیان
  • پرچم ایران بر دستان کودکی در قلب کویر طبس به حمایت از عملیات وعده صادق + فیلم
  • ۲ یافته پیمایش فرهنگی: ارتقا جایگاه خانواده و اعتقادات دینی