Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:07:59 GMT

روش های درمان انواع سرفه

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۸۶۲۱

روش های درمان انواع سرفه

سرفه یکی از واکنش های بدن به محرک هایی است که به مجرای تنفسی راه پیدا می کنند. از جمله این محرکات می توان به ویروس ها و باکتری ها، ذرات معلق و آلاینده های موجود در هوا اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مرکز کنترل ایران، معمولا سرفه می تواند آزاردهنده باشد مخصوصا زمانی که مزمن و طولانی شود. بنابراین بسیاری از افراد که دچار آن هستند به دنبال روش های درمان سریع و خانگی سرفه می گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل سرفه

سرفه ها می توانند ناشی از عوامل مختلفی باشند. ویروس ها، حساسیت فصلی، آسم، آلودگی هوا، سرماخوردگی و یا ناشی از ویروس کرونا باشند.

سرفه انواع مختلفی دارد که می توان برای هر کدام روش های درمانی متفاوتی در نظر گرفت.

روش های درمان انواع سرفه

بطور کلی سرفه می تواند خشک و خلط دار باشد. با این حال می توان با توجه به نوع ابتلا به آن، انواع مختلفی برای سرفه در نظر گرفت.

درمان سرفه شبانه

معمولا سرفه ها در هنگام شب تشدید می شوند و پیش از خواب باعث بروز ناراحتی در شخص مبتلا خواهند شد. روش های مختلفی برای درمان سرفه شبانه وجود دارد:

. دستگاه بخور

استفاده از دستگاه بخور باعث مرطوب شدن هوا و در نتیجه تسکین حساسیت سیستم تنفسی و کاهش سرفه می شود. همچنین دستگاه های رطوبت ساز و در صورت نیاز جوشاندن آب در فضای خانه نیز می تواند به کاهش علائم سرفه شبانه کمک کند.

· گذاشتن بالش بلند زیر سر

هنگام خواب می توانید از بالش با ارتفاع زیاد استفاده کنید. به این ترتیب موادی که از معده به مری برگشته اند تخلیه شده، و مخاط جمع شده در ته حلق نیز خارج می شود. با خروج این عوامل حساسیت زا، سرفه نیز تسکین می یابد.

. غرغره آب نمک

آب نمک باعث کاهش حساسیت در گلو و مجرای تنفسی می شود. برای کاهش شدت سرفه ها قبل از خواب کمی آب نمک غرغره کنید تا از میزان سرفه ها کاسته شود. این کار را چند بار تکرار کنید تا سرفه ها از بین بروند.

. نکشیدن سیگار

سیگار یکی از مهمترین عوامل ایجاد سرفه است. سعی کنید پیش از خواب از استعمال دخانیات خودداری کنید. با این حال برای رفع کامل سرفه ناشی از کشیدن سیگار بهتر است این ماده دخانی را برای همیشه ترک کنید.

درمان سرفه خشک

با شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا، موارد ابتلا به سرفه خشک نیز یکی از مواردی است که گسترش یافته است. بنابراین یافتن روش هایی برای کاهش و درمان سرفه خشک می تواند برای بیماران تسکین دهنده باشد.

. نوشیدن آب

نوشیدن آب زیاد و هیدراته نگه داشتن بدن می تواند تا حد زیادی از بروز سرفه خشک و ابتلا به آن جلوگیری کند. همچنین تاثیر بسزایی در درمان این نوع سرفه دارد.

. عسل و لیمو

یکی از خواص عسل، تسکین سرفه و گلو درد است. همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که برای از بین بردن میکروب ها مفید است. همچنین آب لیمو باعث از بین بردن گرفتگی گلو می شود.

برای از بین بردن علائم سرفه خشک می توانید عسل را با آب لیمو و آب جوش ترکیب کنید و چند لیوان از آن را در طول روز میل کنید. این معجون تاثیر بسیار زیادی در درمان انواع سرفه دارد.

. سیر

یکی دیگر از درمان های موثر برای سرفه خشک، مصرف سیر است. می توانید کمی سیر را در آب جوش ریخته و میل کنید. همچنین می توانید سیر خرد شده را عسل ترکیب کنید و در چند وعده مصرف کنید تا اثرات سرفه از بین برود.

. چای زنجبیل

زنجبیل به دلیل خاصیت ضد باکترایی و طبع گرمی که دارد در پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی و درمان آن ها بسیار موثر است. برای تهیه چای زنجبیل، مقداری از آن را به حالت ورقه ای دربیاورید و به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید.

این معجون در دو بار در روز مصرف کنید تا سرفه خشک شما برطرف شود. همچنین با استفاده از آب جوش و عسل و زنجبیل می توان یک شربت برای درمان سرفه تهیه کرد.

. فلفل قرمز

فلفل قرمز با تحریک گلو باعث تسکین سرفه و گلو درد می شود. ترکیب این فلفل با عسل و سرکه سیب می تواند معجونی برای مقابله موثر با سرفه خشک بسازد.

درمان سرفه کودکان

کودکان نسبت به سرماخوردگی و عوامل تحریک کننده دستگاه تنفسی حساس ترند. به همین دلیل تعداد دفعات ابتلا و مدت زمان سرفه ها در بچه ها ممکن است در مقایسه با بزرگسالان بیشتر باشد. به همین علت درمان سرفه کودکان اهمیت زیادی دارد.

. سوپ

انواع سوپ مخصوصا سوپ مرغ می تواند در درمان سرفه کودکان تاثیر بسیاری داشته باشد. سوپ مرغ به دلیل ضد التهاب بودن می تواند باعث آرامش گلو و سرفه های شدید و مزمن شود.

. شلغم

شلغم به دلیل خواص آنتی باکتریال و ضد عفونی کنندگی که دارد می تواند به پاکسازی گلو و رفع سرفه و تنگی نفس کمک کند. شلغم را هم می توان بصورت پخته شده و هم مخلوط در غذا و سوپ برای کودکان آماده کرد.

. استراحت

استراحت کردن باعث تقویت سیستم ایمنی مخصوصا در کودکان می شود. معمولا کودکان با استراحت کردن می توانند با قدرت بیشتری با عوامل سرفه از جمله سرماخوردگی و بیماری آنفولانزا مقابله کنند. استراحت کامل در کنار استحمام با آب گرم می تواند در کوتاه ترین زمان بیماری کودک را درمان کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز کنترل ایران درمان سرفه کودکان درمان سرفه خشک روش های درمان درمان سرفه سرفه خشک سرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف۳۱۵ هزار و ۴۲۸ عدد انواع نوشیدنی‌های قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال انواع نوشیدنی‌های قاچاق در بازرسی از انبار یک شرکت در شهرستان رشت خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی امروز ۴ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس برشمرد، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال از اصلی‌ترین دستاوردهای مبارزه با کالای قاچاق است.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات صورت گرفته از نگهداری نوشیدنی قاچاق در انبار یک شرکت پخش مواد غذایی در شهرستان رشت مطلع شده و به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این مکان ۳۱۵ هزار و ۴۲۸ عدد انواع نوشیدنی‌های قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص متهم ۳۳ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی در پایان از مردم خواست برای ریشه‌کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف بیش از ۱۱ هزار بسته کود شیمیایی قاچاق در رشت

دیگر خبرها

  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • انواع درب ساختمان
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • انواع کانتینر از نظر ابعاد و کاربردها
  • خدمات سئو سایت
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • معرفی کابینت های جدید
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • انواع گل مژه و درمان آن