Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:20:20 GMT

آشنایی با نرم‌افزار اسپن پلاس و کاربردهای آن

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۸۷۵۶

آشنایی با نرم‌افزار اسپن پلاس و کاربردهای آن

انجمن علمی دانشکده مهندسی شیمی و نفت (انجمن کیمیا) دانشگاه صنعتی شریف، کارگاه آشنایی با نرم‌افزار "اسپن پلاس aspen plus و کاربردهای آن" را برگزار می کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، یکی از بهترین روش های مطالعه فرآیندهای شیمیایی، شبیه سازی آن ها است که عموما شبیه سازی ها با نرم افزارهای کامپیوتری اجرا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرم افزار Aspen Plus  یکی از جامع ترین نرم افزارهای موجود در زمینه شبیه سازی فرآیندهای شیمیایی است چرا که بانک اطلاعاتی بسیار قوی از ترکیبات، خواص و مدل های فرآیندی در اختیار دارد و عملا یک مهندس با استفاده از این ابزار کامپیوتری به راحتی می تواند فرآیندهای شیمیایی را شبیه سازی و مطالعه کند.

اسپن پلاس قدرتمندترین نرم افزار در زمینه طراحی، اجرا، بهینه سازی امکانات تولید سودآور و ایمن و شبیه سازی واحدهای فرآیندی، نیروگاهی و مخازن طبیعی نفت و گاز است. نقطه قوتی که این نرم افزار را نسبت به سایر نرم افزارها متمایز می­کند قابلیت شبیه سازی سیستم‌های پلیمری و همچنین مجموعه‌ای از ابزارها را برای ساخت و بهینه‌سازی مدل‌های پردازشی شامل ویژگی‌های فیزیکی، فرآیندهای گازها جامدات و مایعات, مدلسازی معادلات و الکترولیت‌های پیشرفته، فراهم می‌آورد. این امر بهبود افزایش دقت مدل‌سازی فرآیندهای شیمیایی را تضمین می‌کند.

" معرفی نرم‌افزار اسپن پلاس"، "اهمیت یادگیری نرم‌افزار اسپن پلاس"، "کاربردهای نرم‌افزار اسپن پلاس" و "بررسی مثال صنعتی در اسپن پلاس" عناوین سرفصل های آموزشی این دوره است که با تدریس مهندس مهرداد نجفی (دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی گرایش طراحی فرایند از دانشگاه شریف) ارائه خواهد شد.

کارگاه آشنایی با نرم‌افزاراسپن پلاس، روز پنجشنبه ۲۷ شهریور، ساعت ۱۸ الی ۲۰، به صورت مجازی برگزار می شود.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آیدی Kimia_Group@ و برای ثبت نام به آدرس kimiagroupbot @ مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نرم افزار شبیه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو

به گزارش تابناک به نقل از ایکوپرس- در سی و پنجمین جشنواره امتنان، معاون توسعه منابع انسانی ایران خودرو در سخنانی با تبریک هفته کار و کارگر و قدردانی از همکاری های مستمر وزارت کار در زمینه منابع انسانی ایران خودرو به ویژه موضوع بازنشستگی، با اشاره به اهمیت مقوله پیشنهادات گفت: در سال گذشته ۵۱ هزار پیشنهاد در سامانه پیشنهادات ایران خودرو به ثبت رسیده است و از این تعداد، ۲۷ هزار پیشنهاد تایید شده است که بخش زیادی از آن اجرا شده و مابقی نیز در حال اجراست.

علی‌اکبر مرادعباسی، برگزاری جشنواره های مشابه امتنان را عاملی برای ایجاد انگیزه در منابع انسانی دانست و گفت: در سال گذشته ۸۱ پروژه از سوی کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو ارایه شد و دو پروژه به عنوان منتخب در استان تهران معرفی شد.

به گفته وی، در جشنواره امسال تعداد پروژه‌های کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو افزایش دوبرابری داشته است و از این تعداد پنج پروژه به عنوان پروژه‌های برتر انتخاب شده است.

گفتنی است، در جشنواره امتنان امسال، از ۱۱ پروژه برتر استان تهران، پنج پروژه به گروه صنعتی ایران خودرو اختصاص یافت که به تفکیک، سهم شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران‌خودرو (ایسیکو) یک پروژه و سهم شرکت ایران خودرو چهار پروژه است.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه تخصصی پیشنهادات کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو برپا و پیشنهادات کارکنان ارایه شد.

دیگر خبرها

  • نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • (ویدئو) شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای در «هیروشیما»
  • قیمت روز رابیتس و هر آنچه باید درباره آن بدانیم
  • 5 تفاوت سیم و کابل برق چیست؟ | بررسی کامل به همراه معرفی فروشگاه معتبر خرید سیم و کابل برق