Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای اجرای برنامه های حمایتی از کودکان به ویژه کودکان کار و پیشگیری ازآسیب های اجتماعی و با توجه به شیوع ویروس کرونا (کووید19 ) ، تست کرونا برای کودکان کار در 5 مرکز پرتو با همکاری مؤسسه کاهش آسیب " نوید همرازی ایرانیان " در حال انجام است .

به گزارش روابط عمومی سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ، سید مالک حسینی سرپرست این سازمان با اشاره به ضرورت ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان از انجام آزمایشات ادواری تست کرونا ویژه کودکان کار تحت پوشش مراکز پرتو خبر داد و گفت : در راستای اجرای نظام نامه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان ها و بنگاه های اقتصادی توسط شورای اسلامی شهر تهران و ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری تهران ، با همکاری مؤسسه کاهش آسیب " نوید همرازی ایرانیان " ، برنامه انجام تست کرونا برای کودکان کار مراکز پرتو در حال اجراست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران همواره با همکاری سازمان های مردم نهاد (سمن) ها خدمات متنوع آموزشي، بهداشتي، حمايتي، مددكاري و روانشناختي را به کودکان کار ارائه کرده است که این خدمات در روزهای سخت کرونا شکل متفاوتی به خود گرفته است.

حسینی ضمن تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز پرتو خاطر نشان کرد : تیم تخصصی پزشکی ضمن استقرار در مراکز پرتو مناطق 9، 14، 18، 20 و 21 ، و بررسی وضعیت جسمانی کودکان در حال انجام تست کرونا برای تعدادی از آنان هستند و تلاش میکنیم به طور دوره ای این خدمت را به کودکان کار و در معرض آسیب ارائه کنیم .

سرپرست سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر دغدغه این سازمان مبنی بر حفظ سلامت جسمانی کودکان کار و به ویژه زباله گرد در کلانشهرتهران گفت: کودکان از جمله گروه هایی هستند که همواره نیاز به مراقبت دارند و با توجه به شرایط موجود جامعه ، شیوع بیماری واگیردار کووید 19 و سبک زندگی متفاوت کودکان کار ، در حد امکانات و بضاعتمان تلاش میکنیم به این عزیزان خدمت ارائه کنیم.

وی ادامه داد : در این راستا اقدامات پیشگیرانه ی بهداشتی از سوی سازمان و با همکاری سازمان های مردم نهاد(سمن) ها ،صورت گرفته است که می توان به " انجام تست کرونا (کووید 19) "، "ویزیت کودکان توسط تیم پزشکی متخصص"، " توزیع اقلام بهداشتی (ماسک ، دستکش و محلول ضدعفونی ) " در گودهای زباله گردی و مراکز پرتو اشاره داشت .

سید مالک حسینی در تشریح CSR (مسئولیت اجتماعی سازمان ها ) و مسئولیت پذیری سازمان ها در قبال جامعه ای که در آن فعالیت میکنند ، تصریح کرد : مدیریت شهری به تنهایی قادر به حل مسائل و معضلات اجتماعی در پایتخت نیست و در این زمینه بنا به ضرورت همکاری و مشارکت پذیری، نیاز به حمایت و همکاری سایر ارگان های همکار و سازمان های مردم نهاد دارد تا بتواند در حوزه کاهش و ساماندهی آسیب های اجتماعی و توانمند سازی کودکان کار و خیابان گام های مؤثری بردارد .

وی تاکید کرد: از نیمه دوم امسال تلاش داریم با برنامه ریزی دقیق موضوع مسولیت پذیری اجتماعی پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری را در دستور کار قرار داده و زمینه بهره مندی مدیریت شهری در پروژه های اجتماعی و خدماتی از این ظرفیت را بکار گیریم.

لینک کوتاه: asriran.com/0038Or

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا کودکان کار تست کرونا تهران پیمانکاران شهرداری انجام تست کرونا شهرداری تهران کودکان کار مراکز پرتو سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه ها وظایف ذاتی خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی تر دنبال کنند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، علی اکبر عزیزی در جلسه کمیته کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی استان یزد با حضور حجت الاسلام ملکی رئیس کارگروه علمی عملیاتی کودکان در معرض آسیب شورای اجتماعی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در بحث کودکان کار و خیابان دستگاه ها باید در این موضوع وظایف ذاتی خود را جدی تر دنبال نمایند و اقدام به کمک دستگاه های اصلی و دخیل در این رابطه از قبیل بهزیستی و آموزش و پرورش نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: برای تمامی دستگاه ها شرح وظایف مشخص شده و هر کدام یک ماموریت ذاتی دارند که باید به سهم خود در این موضوع ایفای نقش نمایند.

عزیزی افزود: بررسی ها نشان می دهد کودکان کاری که در استان یزد حضور دارند عمدتا از اتباع بیگانه هستند که در این زمینه عزم جدی همه ی مسئولین برای حل این مسئله را می طلبد.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از کودکان کار به صورت یک شبکه هدایت می شوند و به سمت تکدی گری هدایت شده اند و به نوعی از آنان سوء استفاده می شود که ضرورت دارد در این زمینه شبکه ها شناسایی و با عوامل آنها برخوردار لازم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تکدی گری را از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: حضور کودکان کار و تکدگری از سوی برخی از آنها در سطح شهر علاوه بر هم زدن چهره شهر، آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت که بایستی با برنامه ریزی و اجرای صحیح از این پدیده جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • گودبرداری غیر اصولی جان مرد جوان را گرفت
  • دستگاه ها وظایف ذاتی خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی تر دنبال کنند
  • انجام ۶۵ مورد ماموریت آتش‌نشانی در شهرکرد