Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@06:06:08 GMT

انجام تست کرونا از کودکان کار

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۹۰۴۶

انجام تست کرونا از کودکان کار

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سید مالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ضرورت ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان از انجام آزمایشات ادواری تست کرونا ویژه کودکان کار تحت پوشش مراکز پرتو خبر داد و گفت: در راستای اجرای نظام نامه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی توسط شورای اسلامی شهر تهران و ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری تهران، با همکاری مؤسسه کاهش آسیب " نوید همرازی ایرانیان "، برنامه انجام تست کرونا برای کودکان کار مراکز پرتو در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران همواره با همکاری سازمان‌های مردم نهاد (سمن)‌ها خدمات متنوع آموزشی، بهداشتی، حمایتی، مددکاری و روانشناختی را به کودکان کار ارائه کرده است که این خدمات در روز‌های سخت کرونا شکل متفاوتی به خود گرفته است.

حسینی ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز پرتو خاطر نشان کرد: تیم تخصصی پزشکی ضمن استقرار در مراکز پرتو مناطق ۹، ۱۴، ۱۸، ۲۰ و ۲۱، و بررسی وضعیت جسمانی کودکان در حال انجام تست کرونا برای تعدادی از آنان هستند و تلاش میکنیم به طور دوره‌ای این خدمت را به کودکان کار و در معرض آسیب ارائه کنیم.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر دغدغه این سازمان مبنی بر حفظ سلامت جسمانی کودکان کار و به ویژه زباله گرد در کلانشهرتهران گفت: کودکان از جمله گروه‌هایی هستند که همواره نیاز به مراقبت دارند و با توجه به شرایط موجود جامعه، شیوع بیماری واگیردار کووید ۱۹ و سبک زندگی متفاوت کودکان کار، در حد امکانات و بضاعتمان تلاش میکنیم به این عزیزان خدمت ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات پیشگیرانه‌ی بهداشتی از سوی سازمان و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد (سمن)‌ها، صورت گرفته است که می‌توان به " انجام تست کرونا (کووید ۱۹) "، "ویزیت کودکان توسط تیم پزشکی متخصص"، " توزیع اقلام بهداشتی (ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی) " در گود‌های زباله گردی و مراکز پرتو اشاره داشت.

سید مالک حسینی در تشریح CSR (مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها) و مسئولیت پذیری سازمان‌ها در قبال جامعه‌ای که در آن فعالیت میکنند، تصریح کرد: مدیریت شهری به تنهایی قادر به حل مسائل و معضلات اجتماعی در پایتخت نیست و در این زمینه بنا به ضرورت همکاری و مشارکت پذیری، نیاز به حمایت و همکاری سایر ارگان‌های همکار و سازمان‌های مردم نهاد دارد تا بتواند در حوزه کاهش و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و توانمند سازی کودکان کار و خیابان گام‌های مؤثری بردارد.

وی تاکید کرد: از نیمه دوم امسال تلاش داریم با برنامه ریزی دقیق موضوع مسولیت پذیری اجتماعی پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری را در دستور کار قرار داده و زمینه بهره مندی مدیریت شهری در پروژه‌های اجتماعی و خدماتی از این ظرفیت را بکار گیریم.

بیشتر بخوانید

تست غربالگری کووید۱۹ کودکان کار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تست کرونا کودکان کار شهرداری تهران انجام تست کرونا شهرداری تهران کودکان کار مراکز پرتو سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی مراکز معاینه فنی تهران در ایام نوروز

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد مهدی میرزایی قمی روز شنبه در توضیح جزییات نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی در ایام تعطیلات نوروز گفت: در روز ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ مراکز بیهقی، شهید آبشناسان از ساعت هفت تا ۲۲ و کلیه واحدهای سیار و مراکز معاینه فنی به استثنا ابوذر و چیتگر از ساعت هفت تا ۱۴ فعال است.

وی افزود: از دوم تا چهارم فروردین ماه مراکز بیهقی، شهید آبشناسان از ساعت هفت تا ۲۲ و مراکز خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام، ایران خودرو ۵۰۶۲ از ساعت هفت تا ۱۴ فعال است همچنین در روز شنبه چهارم فروردین ماه مرکز شقایق به جمع مراکز فعال در این ایام اضافه می‌شود.

میرزایی قمی درخصوص فعالیت مراکز معاینه فنی تا ۱۳ فروردین ماه اظهار کرد: در روزهای غیر تعطیل فروردین ماه شرایط کاری مانند سایر روزهای عادی است که شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir از وضعیت کاری مطلع شوند.

وی ادامه داد: همچنین خدمت رسانی به شهروندان در روزهای تعطیل جمعه ۱۰ و یکشنبه ۱۲ فروردین ماه در مراکز بیهقی و شهید آبشناسان از ساعت هفت تا ۲۲ و مراکز شقایق، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام، آزادی از ساعت هفت تا ۱۴ انجام خواهد شد.

وی درخصوص فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز گفت: با عنایت به سفرهای نوروزی و اهمیت انجام معاینه فنی پیش از سفر جهت اطمینان از وضعیت سلامت و ایمنی خودروها و همچنین مشمول معاینه فنی شدن بخشی از خودروهای تولید سال ۱۳۹۹ این ستاد جهت تسهیل در ارائه خدمات شایسته به شهروندان نسبت به ادامه فعالیت تعدادی از مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در این ایام اقدام کرده است.

میرزایی قمی درخصوص نحوه پذیرش در مراکز معاینه فنی تاکید کرد: بنا بر درخواست شهروندان ظرفیت پذیرش حضوری در مراکز افزایش یافته و در کلیه مراکز پذیرش حضوری نیز انجام می شود البته توصیه می‌شود شهروندان درصورت امکان از مراجعه اینترنتی استفاده کنند.

در حال حاضر با توجه به اقدامات انجام شده در خصوص افزایش خطوط معاینه فنی و ساعت کاری مراکز و همچنین مدیریت صف از طریق پذیرش اینترنتی همه مراکز فاقد صف انتظار بوده و شهروندان در صورت سلامت خودرو می توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به انجام معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

اولویت پذیرش در مراکز با مراجعین اینترنتی بوده و نحوه پذیرش حضوری به نحوی مدیریت می‌شود که باعث ایجاد صف و اتلاف وقت شهروندان نشود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۰ هزار بسته حمایتی به خانواده آسیب دیدگان اجتماعی
  • خدمات رسانی مراکز درمانی شبانه روزی تامین اجتماعی خوزستان در نوروز
  • آماده‌باش نوروزی سازمان تامین اجتماعی اردبیل در مراکز درمانی
  • انجام اولین پرتو درمانی توسط دستگاه جدید شتاب‌دهنده در بیمارستان گلستان اهواز
  • استاندارد یک فرهنگ است
  • مراکز خدمات رسان در طرح عیدانه ارزیابی می‌شود
  • طرح آماده باش نوروزی مراکز درمانی تامین اجتماعی زنجان اجرا می‌‎شود
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد سازمان تأمین‌ اجتماعی
  • خدمات رسانی مراکز معاینه فنی تهران در ایام نوروز