Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه وزارت امور مذهبی پاکستان، «نور الحق قادری» امروز با حضور در سفارت عراق در اسلام‌آباد با «حامد عباس» سفیر عراق دیدار کرد.

در این بیانیه به نقل از سفیر عراق آمده است: دولت بغداد تا روزهای آینده سیاست جامع درباره نحوه سفر زائران پاکستانی به عراق برای  حضور در گردهمایی عظیم اربعین حضرت امام حسین علیه السلام مطابق با تمهیدات بهداشتی را اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین درباره تسهیلات سفر اتباع پاکستانی به عراق در ایام اربعین و سایر اقدامات لازم بحث و تبادل نظر کردند.

سفیر عراق نیز وزیر امور مذهبی پاکستان را در جریان سیاست سفرهای زیارتی و تدابیر حفاظتی قرار داد. سیاست آتی دولت عراق درباره سفرهای زیارتی اربعین حسینی مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت از سلامت زائران خواهد بود.

وزیر امور مذهبی پاکستان خواستار اقدامات موثر برای حفاظت از سلامت اتباع پاکستانی در فرودگاه‌های عراق به ویژه در بغداد و نجف اشرف شد.

پیر نور الحق قادری افزود که دولت پاکستان نیز برای تسهیل سفرهای زیارتی اتباع این کشور درحال نهایی کردن سیاست جدید زیارتی است.

سالانه بیش از ۱۲۰ هزار شهروند پاکستانی برای زیارت اماکن مقدسه در ایران و عتبات عالیات در عراق از مسیر زمینی ایالت بلوچستان به این دو کشور سفر می‌کنند.

استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه و اروپا و نیز کشور عراق است.

با وجود همه گیری کرونا، آیین پیاده روی بزرگ اربعین حسینی بدون حضور زائران خارجی از جمله زائران جمهوری اسلامی ایران، چند روزی است که از جنوب عراق آغاز شده و همزمان استان‌های واقع در مسیر حرکت زائران طرح‌های امنیتی و خدماتی ویژه اربعین را به اجرا گذاشته‌اند. 

برچسب‌ها پاکستان اربعین حسینی عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان اربعین حسینی عراق پاکستان اربعین حسینی عراق اخبار کنکور اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضایی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم را باید برای استقبال از زائران اربعین فراهم کنیم و توقع مردم و زائران هم این است که نواقص و کمبودهای سال‌های گذشته رفع شود.

وی با اشاره به اینکه سومین سال است که کردستان میزبان زائران اربعین است افزود: این مهم افتخار بزرگی بوده و برکات آن در سطح فردی و استانی شامل منطقه شده است.

دبیر ستاد اربعین کردستان بر ضرورت استفاده از تجربیات سال‌های گذشته دستگاه‌ها برای رفع مشکلات زیرساخت و ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین تاکید کرد.

رضایی رویکرد ستاد اربعین را در سال جاری انجام فعالیت‌ها توسط خود کمیته‌ها اعلام کرد و گفت: برای اجرای برنامه‌ها باید نیم نگاهی به مریوان داشته باشیم و اقداماتی که انجام می‌شود با هماهنگی فرمانداری مریوان باشد.

وی با بیان اینکه امسال سفر زوار اربعین از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود یادآور شد: می‌طلبد، نیازهای زیرساخت و حمل و نقل به طور کامل تأمین شود.

دبیر ستاد اربعین کردستان خاطرنشان کرد: سال گذشته در بحث تردد مشکل داشتیم و باید با طرف عراقی مذاکره کنیم تا مسائل حمل و نقل، محل استقرار و کرایه خودروها برطرف شود.

رضایی از دستگاه‌ها و کمیته‌های مربوط به ستاد اربعین خواست نیازمندی‌های واقعی خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها پیشنهادهای خود را برای مردمی‌تر کردن اربعین به ستاد ارائه دهند، ضمن اینکه جانمایی موکب‌ها در مرز باشماق منطقی و از روی نیاز باشد.

این مقام مسئول بر ضرورت انعکاس خدمات مردم کردستان به زائران اربعین و برکات اربعین برای مردم استان و منطقه از طریق رسانه‌ها و کمیته اطلاع رسانی تاکید کرد.

کد خبر 6081353

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود