Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردین حکیمی گفت: طی روزهای گذشته توسط عکاسان و کارشناسان حیات وحش ثبت شد سسک بیدی سبز توسط مهدی ملاح در پارک چمران و پیت درختی توسط علی مهرپرور در طالقان شناسایی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز امروز پنج شنبه به ثبت دو گونه جدید پرنده در استان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه آمار نهایی گونه های پرندگان در حال حاضر به 296 مورد رسیده است، در جمع خبرنگاران، گفت: البرز دارای گونه های پرنده آبزی، خشکی زی، کنارآبزی، مهاجر، شکاری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..است.

فردین حکیمی با اشاره به اینکه البرز علی رغم وسعت کمی که دارد دارای گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری فراوانی است، افزود: دو گونه جدید پرنده ای که طی روزهای گذشته توسط عکاسان و کارشناسان حیات وحش ثبت شد سسک بیدی سبز توسط مهدی ملاح در پارک چمران و پیت درختی توسط علی مهرپرور در طالقان شناسایی شده اند.    وی به ثبت نام دو گونه مذکور در کمیته ثبت پرندگان ایران اشاره کرد و اظهار داشت: درخت ارس 2 هزار و 800 ساله در شهرستانک، یکی از عوامل تنوع زیستی البرز بوده و از چهار رودخانه حفاظت شده در کشور، یک مورد در البرز قرار دارد که همان رودخانه کرج است.   حکیمی با اشاره به وجود 8 گونه ماهی، ۲ گونه دوزیست، ۲۲ گونه خزنده، ۲۹۶ گونه پرنده و ۴۰ گونه پستاندار در البرز تصریح کرد: در مجموع البرز میزبان پنج درصد جمعیت گونه های ماهیان، ۱۰ درصد دوزیستان، ۱۰ درصد خزندگان، ۵۳ درصد پرندگان، ۲۰ درصد پستانداران و ۳۱ درصد مهره داران کشور است.   مدیر کل محیط زیست البرز به وجود منطقه حفاظت شده البرز به وسعت 64 هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع طالقان به وسعت 75 هزار هکتار در استان اشاره کرد و خاطر نشان داشت: گونه های خوارکی، دارویی و صنعتی فراوانی در استان موجود است به گونه ای که حداقل در یک شهرستان البرز یعنی طالقان 50 گونه دارویی ارزشمند شناسایی شده است.      

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود

ایسنا/البرز رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی البرز گفت: درآمدهای عمومی وصول شده استان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۸۵ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مبلغ پیش بینی شده آن ۱۳۰ درصد محقق شده است.

به گزارش ایسنا، توحید شیریزاد گفت: از این مبلغ وصولی ۱۹۳ هزار و ۳۰ میلیارد ریال مربوط به مالیات است که نسبت به مبلغ پیش‌بینی شده برای استان بیشتر از ۱۳۰ درصد تحقق را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز افزود: خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته از طرف این سازمان و استاندار محترم و نیز مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در سال ۱۴۰۳ بودجه خوبی در پایه استان لحاظ و در بخش بودجه عمرانی افزایش بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ تخصیص بودجه خوبی در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفت که در راستای ارائه خدمات مناسب در پایان سال به کارمندان پرداخت شد.

شیریزاد ادامه داد: در آخرین روزهای سال گذشته با تلاش همکاران سازمان مدیریت ۷۰ درصد از مطالبات مرخصی سنواتی بازنشستگان پرداخت و الباقی آن نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

وی یاد آور شد: در نشست مهمی که با آقای غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی داشتیم مقرر شد، شرکت‌های بزرگ صادرات محور استان بتوانند به میزان مورد نیازشان از این صندوق تسهیلات ارزی دریافت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • ۵ درصد از تالاب بین‌المللی گاوخونی آبگیری شد
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • آخرین وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • مادربزرگ غرغرو؛ پیرزن ۷۵ ساله‌، ترند این روزهای فورتنایت
  • فیلم | صدای زندگی در گاوخونی پیچید | فلامینگوها به اصفهان بازگشتند
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود
  • پارک ملی بوجاق کیاشهر؛ بهشت پرندگان مهاجر