Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@14:35:28 GMT

به جای تعطیل کردن موکب‌ها باید به خدمت رسانی بپردازیم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۹۴۲۸

به جای تعطیل کردن موکب‌ها باید به خدمت رسانی بپردازیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جمع اعضا ستاد مردمی اربعین، با تاکید بر اینکه در شکل گیری حرکت عظیم اربعین بسیاری از افراد تاثیر گذار بوده‌اند، اظهار داشت: یکی از این افراد حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بود که نقش مهمی در این حرکت داشته و امروز مورد هجمه بی‌رحمانه‌ای قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه عظمت اربعین به سادگی قابل بیان نیست، گفت: نباید فراموش کنیم که بدون عنایت و نظر ابی عبدالله(ع) این اتفاق صورت نمی‌گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به شرایط به وجود آمده در اربعین امسال، مطرح کرد: به لحاظ وجود این ویروس منحوس و خطراتی که رفتن به عراق ممکن است ایجاد کند، به احتمال زیاد امسال مسیر باز نباشد و یا استقبال کمتری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه برای اربعین امسال باید تمرکز بر برگزاری مراسم در سطح استان باشد، عنوان کرد: ستاد اربعین استان با کمک صاحب نظران باید به دنبال طراحی روش‌های جدیدی برای این مراسم باشد.
امام جمعه همدان افزود: 120 موکب اربعین که در سال‌های گذشته‌ در همدان فعال بودند، از آنجایی که ممکن است ستاد کرونا پذیرایی‌‌ها را ممنوع کند، بهتر است تا در عرصه خدمت رسانی ورود کنند.
وی با تاکید بر اینکه به جای تعطیل کردن موکب‌ها باید به خدمت رسانی بپردازیم، گفت: خدمت رسانی‌ها باید با فضای امروز جامعه تناسب داشته باشد و به عنوان مثال می‌توان در راستای فرهنگ سازی، تبیین معارف اهل بیت و خدمت جهادی در روستاها مشغول به فعالیت شد.
شعبانی با بیان اینکه می‌توان خدمات را به سمت کمک‌های مومنانه نیز سوق داد، عنوان کرد: البته نیازمند طرح و ایده جدیدی در راستای کمک مومنانه هستیم که در آن شاهد موازی کاری‌ها نباشیم و سنجش دقیق نیاز خانواده‌ها در آن اتفاق بیفتد.
وی با گلایه از اینکه در همدان مراسم و تجمع عزاداری عظیمی در روز عاشورا و تاسوعا برگزار نشد، مطرح کرد: برای جبران از دست دادن این فرصت باید برای روز اربعین برنامه باشکوهی را برنامه ریزی کنیم و به جای آنکه جمعیت در اماکن مختلف متفرق شوند می‌توان با رعایت دقیق پروتکل‌ها تجمع عظیمی را در یک مکان تشکیل دهیم.
امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در زمان برگزاری این مراسم تمامی عزاداران باید در یک مکان خاص تجمع کنند، گفت: این مراسم علاوه بر یک تجمع و عزاداری عظیم، یک فرهنگ سازی نیز در بحث تجمعات بزرگ خواهد بود.
وی تصریح کرد: اربعین فرصت خوبی است تا فرهنگ برگزاری یک مراسم با شکوه و تجمع عظیم در همدان را ایجاد کنیم، چرا که برگزاری این مراسم تاثیر مهمی در هویت بخشی و حفظ هویت دینی خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به خصوص شهید سلیمانی و شهید همدانی، گفت: شهدای مدافع حرم نقش اساسی در بازگشایی و مراقبت از این مسیر داشته‌اند تا این حرکت عظیم به وقوع بپیوندد.
 

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان اربعین خدمات خدمت رسانی خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست

 سردار نعمت الله باقری  در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سپاه حاصل تفکر امام خمینی (ره) و وجود هریک از پاسداران برای خدمت رسانی به مردم از این تفکر سرچشمه می‌گیرد و شکست دشمن از فاصله ۲ هزار کیلومتر حاصل همان تفکر است.

وی افزود: اگر سپاه نبود کشور نبود و علاوه بر خدمت رسانی به مردم، پاسداری از مرز‌های کشور را برعهده دارد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) یادآور شد: عملیات وعده صادق بنا به فرمان مقام معظم رهبری بود و آن تفکر پوشالی دشمنان را درهم کوبید و تمامی ابر قدرت‌ها با دولت‌های خودفروخته منطقه صف می‌کشند تا بتوانند جلوی پرتاب موشک‌های رعد آسای نظام اسلامی را بگیرند، اما نمی‌توانند.

سردار باقری بیان کرد: امروز ابهت تاریخی رژیم صهیونسیتی شکسته و جمهوری اسلامی پشتوانه تاریخی آنان را درهم کوبید و امیدواریم شاهد محقق شدن پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تا ۲۵ سال آینده این رژیم اشغالگر نابود می‌شود باشیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشور‌ها با وعده صادق شادمان و اعلام کردند تا جمهوری اسلامی می‌تواند پشتیبان آنان باشد.

فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه بسیج سازندگی اقدامات لازم در حوزه اقتصاد مقاومتی را بخوبی انجام می‌دهد ادامه داد: امروز جنگ اقتصادی است و سربازان در سپاه در خط مقدم این حوزه، باید تلاش کنند چراکه مصداق اصلی شعار سال هستیم و نباید منتظر بمانیم.

سردار باقری وجود جوانان انقلابی با روحیه جهادی را عامل موفقیت سپاه پاسداران است دانست و گفت: اقدامات جهادی سپاه نباید در قالب چارچوب‌های اداری قرار گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان نیز در این آیین اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۰ کیلومتر کانال آب بر کشاورزی ایجاد شده و تمامی اقدامات در راستای انجام فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

احسان جهانبخش گفت: ۸۱۲ صندوق‌های قرض الحسنه و ۱۴ تعاونی در لرستان وجود دارد و اقدامات لازم را اولویت پرداخت وام به متقاضیان در دستور کار قرار دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان در این آیین اظهار کرد: فلسفه وجودی حکومت دینی برقراری عدالت و توجه به قشر محروم می‌باشد و محرومیت زدایی در اولویت قرار دارد.

حجت‌الاسلام علی درویشی گفت: خدمت رسانی به مردم شیوه پیامبران است و در نظام اسلامی با نیرو‌های مخلص و اقدامات جهادی در تمامی حوزه‌ها به مردم درحال خدمت رسانی می‌باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • ۴۵ خدمت شاخص سپاه الغدیر استان یزد در سال ۱۴۰۲ + فیلم
  • سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است