Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:28:13 GMT

سازش امارات و بحرین با تل آویو فاقد ارزش است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۹۶۶۱

سازش امارات و بحرین با تل آویو فاقد ارزش است

اشتفان شلتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خانه ملت در ابتدای این دیدار, امیرعبداللهیان با اشاره به تاریخ روابط ۵۰۰ ساله دو کشور گفت:«مناسبات تاریخی و مراودات دیرینه تهران و وین  پشتوانه مناسبی برای تقویت و تحکیم همکاری فیمابین است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با توجه به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و اتریش در مجلس یازدهم، بر توسعه هرچه بیشتر مناسبات پارلمانی تاکید کرد.
امیرعبداللهیان با انتقاد از رفتار استکباری کاخ سفید در نمایش عادی سازی روابط امارات ‌و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا با توسل به زور و رفتار آمرانه در صدد اجبار حاکمان برخی کشورهای خلیج فارس برای ایجاد رابطه با تل آویو است. اگر رفتار استکباری و تحقیر آمیز  آمریکا در این موضوع دخیل نبود نیازی به نمایش سیرک ترامپ در بالکن کاخ سفید وجود نداشت. 
وی افزود: نمایش ساختگی سازش امارات و بحرین با تل آویو صرفا هدف انتخاباتی دارد و فاقد ارزش است.

اشتفان شلتس، سفیر اتریش در تهران با تاکید بر جایگاه و اهمیت ایران در ثبات بخشی و امنیت در معادلات منطقه‌ای عنوان کرد:«اتریش، ایران را کشور مهم و دارای نقشی بسزا در منطقه به ویژه در مبارزه با تروریسم و داعش می داند». 
وی همچنین با اشاره به این که ایران کشوری بزرگ و تاریخی و تمدنی است و نقش ایران در منطقه مهم است بیان داشت:«اهمیت توسعه مناسبات پارلمانی، افزایش مراودات و همکاری دو کشور را موجب خواهد شد و وین نسبت به تقویت تعاملات دو کشور از مسیر دیپلماسی پارلمانی تاکید دارد».

در این دیدار آخرین مناسبات پارلمانی ، دوجانبه ، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات انتخاباتی آمریکا و وضعیت عراق ، سوریه، افغانستان و یمن مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، عباس گلرو، دبیرکل گروه ایرانی اتحادیه بین المجالس جهانی و الهام آزاد عضو هیات رییسه مجمع زنان IPU و نماینده زنان آسیا پاسفیک در حاشیه یکصد و چهل و هشتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی با هیات پارلمانی سوریه دیدار کردند. در دیدار هیات پارلمانی کشورمان با هیات پارلمانی سوریه درباره آخرین موضوعات این اجلاس و هماهنگی‌های دو هیات پیرامون مباحث مطرح در اجلاس، همچنین مسایل دوجانبه کشور ایران و سوریه گفتگو شد.

دیگر خبرها

  • جنجال خبرنگار زن آدربایجانی در سفارت ایران + عکس
  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان
  • دیدار هیات‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات