Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@00:30:56 GMT

کلاهبرداری روانپزشک قلابی در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۰۴۱۹

کلاهبرداری روانپزشک قلابی در فضای مجازی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: هجدهم تیرماه خانمی ۳۸ ساله ساکن غرب تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، در شبکه‌های اجتماعی به گروه و کانال تلگرامی و اینستاگرامی روبه رو شدم که مدیر کانال خود را روانپزشک و مشاور ازدواج معرفی و تعدادی زیادی دنبال کننده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شاکی ادامه داد، به دنبال کنندگان مدیر گروه پیوستم و بعد از کمی گفتگو و پیام گذاشتن برای مدیر، با وی صحبت و تقاضای ارائه مشاوره ازدواج کردم و به درخواست مدیر گروه مبالغی را به حساب وی واریز کردم، اما مدیر گروه خدمات مشاوره‌ای ارائه نکردند و متوجه کلاهبرداری شدم.

بیشتربخوانید

نسخه پزشک قلابی برای درمان کرونا

این مقام سایبری با اشاره به اینکه بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و خیلی زود هویت و مخفگیاه متهم مورد شناسایی قرار گرفتف گفت: بررسی‌های پلیسی نشان از یان داشت که متهم با راه اندازی ربات، کانال و گروه تلگرامی و یک صفحه اینستاگرامی تعداد زیادی دنبال کننده دارد و با فریب کسانی که قصد ازدواج دارند با دریافت مبالغی از آنان کلاهبرداری می‌کند.

رییس پلیس فتا تصریح کرد: با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به گلی فتا انتقال یافت و در همان بازجوئی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

وی از کاربران فضای مجازی گفت: دقت داشته باشید هویت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌باشد و واریز هر گونه وجه به افراد یا موسسات ناشناس بدون اطمینان کامل از صحت اطلاعات، مجوز‌ها و هویت آن‌ها خودداری کنید،

منبع: پایگاه خبری پلیس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار کیومرث عزیزی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این خبر اظهار داشت: با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، پنج صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به عمل‌آمد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد لذا به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت نمایند.

کد خبر 6080636

دیگر خبرها

  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران