Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:45:45 GMT

۲ خانه هلال در خرمشهر و آبادان گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۰۵۳۱

۲ خانه هلال در خرمشهر و آبادان گشایش یافت

به گزارش ایرنا رییس جمعیت هلال احمر خرمشهر در آیین گشایش خانه هلال در حفار این شهرستان گفت: خانه هلال روستای مقامسیه هلال احمر کوچکی است که به ساکنان روستای حفار شرقی و غربی خدمات ارایه می‌کند.

حاتم شراوه هدف اصلی خانه هلال را توانمندسازی اهالی و تشکیل تیم امدادی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه بیان کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، و فعالیت داوطلبانه و خیرخواهانه از اهداف ویژه خانه هلال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از دیگر دهیاران خواست برای تاسیس خانه هلال و خدمات دهی بیشتر هلال احمر به اهالی روستاها با هلال احمر همکاری کنند.

رییس جمعیت هلال احمر آبادان نیز در آیین گشایش خانه هلال اروندکنار گفت: تقویت و توسعه خانه‌های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.

رضا نیک‌پی افزود: هدف اصلی از توسعه خانه‌های هلال، برگزاری دوره‌های آموزش همگانی کمک‌های اولیه، آمادگی در مقابل خطر احتمالی در شهرستان‌ و مناطق روستایی است تا با توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در امر امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای امدادی هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

وی افزود: جمع‌آوری کمک‌ داوطلبانه و مردمی، فعالیت آموزشی، آماده سازی و هدایت فعالیت‌ جوانان داوطلب از دیگر مزیت‌های خانه هلال است.

نیک‌پی ادامه داد: خانه‌های هلال هنگام وقوع بلایا و حوادث شهری و روستایی نقش تاثیرگذاری در ارزیابی منطقه توسط نیروهای محلی و تسهیل امدادرسانی به آسیب دیدگان دارد و رویکرد جمعیت هلال احمر استفاده از توان جوامع محلی در مدیریت و واکنش به حوادث است.

برچسب‌ها خوزستان آبادان سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان آبادان سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خوزستان آبادان سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور جمعیت هلال احمر خانه هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های امدادی هلال‌احمر بیرجند به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های مسلح

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حسین ذاکریان گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه میان جمعیت هلال احمر و قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح، جمعیت هلال احمر بیرجند در سال ۱۴۰۲ برای کارکنان وظیفه پادگان‌های این شهرستان، دوره‌های کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را برگزار کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند افزود: در این رابطه ۱۶۷ دوره توسط واحد آموزش جمعیت هلال احمر بیرجند در سال گذشته در پادگان محمد رسول الله (ص)، پادگان ۰۴ و سپاه انصارالرضا (ع) بیرجند برگزار شده است.

ذاکریان از ارائه آموزش‌های امدادی به ۱۱ هزار و ۱۶۴ نفر از نیرو‌های مسلح خبر داد.

وی با قدردانی از مربیان مجرب این دوره‌ها افزود: این آموزش‌ها در سال ۱۴۰۳ نیز برای نیرو‌های مسلح برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • ارائه آموزش‌های امدادی هلال‌احمر بیرجند به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های مسلح
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان