Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@13:49:23 GMT

دلیل فروش نرفتن سهام عدالت مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۰۶۴۵

دلیل فروش نرفتن سهام عدالت مشخص شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، روح الله میر صانعی مدیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، در خصوص عدم واریز وجه سهام عدالت از سوی صندوق های کارگزاری تصریح کرد: بحث آزاد سازی و فروش سی درصد از سهام عدالت به یکباره اتفاق افتاد به گونه  ای که هنوز سامانه های کارگزاری ها و شرکت سپرده گذاری مرکزی آماده پذیرش این حجم از معاملات نبود در نتیجه طبیعی است که بگوییم  وقتی کاری با سرعت انجام می شود به دنبال آن مشکلاتی نیز رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکانون کارگزاران بورس و اوراق بهاداربیان کرد:ممکن است افرادی که اطلاعاتشان را در سامانه سهام عدالت وارد کرده اند به دلایل مختلف این کار را درست انجام نداده باشند به همین دلیل شرکت سپرده گذاری مرکزی برای رفع این معضلات سامانه ای را تحت عنوان sahameedalat تاسیس کرد تا سهامداران بتوانند اطلاعات خود را تصحیح کنند.

میرصانعی افزود:دومین دلیلی که مانع واریز نشدن پول فروش سهام عدالت به حساب سهامداران شد این بود که در این مدت کارگزاری ها نمی توانستند سهام عدالت را بفروشند و دلیل آن را می توان منفی شدن بازار سرمایه دانست.

او گفت:زمانی که بازار منفی می شود، سازمان بورس و اوراق بهادار مانع فروش سهام عدالت می شود.

مدیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار افزود:سومین دلیلی که سبب شد تا پول حاصل از فروش به حساب سهامداران واریز نشود، درست نبودن شماره شبا افراد یا مسدود بودن حساب های بانکی افراد است.

مدیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در خصوص فروش سهام به طریقه بلوکی گفت: در ماه های نخست سهام عدالت به روش تجمیعی در بازار به فروش می رفت اما به مرور وقتی که روند بازار منفی شد طریقه  فروش به روش بلوکی تغییر کرد. روش بلوکی مزایا و معایبی دارد.

میرصانعی در پاسخ به این سوال که آیا فروش سهام عدالت در یک ماه گذشته باعث اُفت بازار شده یا خیر؟بیان کرد: از آنجایی که قیمت ها در بازار سرمایه نتیجه عرضه و تقاضا است، می‌توان گفت که به طور طبیعی فروش سهام عدالت تا حدودی میزان عرضه را زیاد کرد و توانست روی بازار تاثیر منفی بگذارد.

او  در پاسخ به این سوال که عملکرد کارگزاری ها را در پنج ماه نخست سال ۹۹ چگونه ارزیابی می کنید؟، بیان کرد:در ماه های نخست سال حضور افراد در بازار سرمایه افزایش چشمگیری داشته است به همین دلیل سعی کردیم که سطح کارایی کارگزاری ها را ارتقا دهیم زیرا شعار ما جلب رضایت مشتری است.

مدیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار درباره شکایت سهامداران از نحوه خدمت رسانی کارگزاری ها، گفت: کارگزاری هایی وجود دارند که کم کاری می کنند اما کانون کارگزاران سعی دارد که مانع تخلف آنها شود.

میرصانعی بیان کرد:در ماه های نخست سال که حجم مراجعه کنندگان برای دریافت کد بورسی و ثبت نام در کارگزاری ها زیاد شده بود، سهامداران به دلایل متعدد از بعضی از کارگزاری ها شکایت داشتند به همین دلیل اما برای بهبود اوضاع و جلوگیری از نارضایتی‌های بیشتر تلاشمان را افزایش دادیم.سهامداران اگر از نحوه خدمت رسانی کارگزاری خاصی شکایت دارند می توانند به سامانه  www.seba.ir مراجعه و مشکل خود را مطرح کنند.

ابطال مجوز سه کارگزاری

مدیر کانون کارگزاران در پاسخ به این سوال که چرا از بین ۱۰۸کارگزاری بورس فقط  ۲۰ کارگزاری فعال هستند؟،گفت:این مسئله در تمام صنوف متداول است.طبق قاعده ای که در کشور وجود دارد به طور میانگین همیشه فعالیت اقتصادی در بین واحدی های دارای مجوز۲۰به ۸۰ بوده است.

او افزود:تا کنون از بین ۱۰۸ کارگزاری موجود؛ مجوز ۳ کارگزاری به دلیل تخلف باطل شده است.

میر صانعی در پاسخ به این سوال که در این چند هفته اخیر که جو بازار سرمایه متلاطم بود،، عده ای از کارشناسان مطرح کرده اند که مقصر اصلی کارگزاری ها هستند؟ بیان کرد:در این که تمام خرید و فروش‌های بازار توسط کارگزاری ها صورت می گیرد هیچ شکی وجود ندارد اما کارگزاران حق ندارند که افراد را وادار به خرید یا فروش کنند، اگر فردی از درون سیستم کارگزاری شروع به سیگنال دهی به سهام داران کند قطع به یقین با او برخورد خواهد شد.

محدودیت معاملات کارگزاران باید برداشته شود

مدیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار درباره علت ممنوع المعامله بودن فعالان نهاد های اقتصادی و کارگزاران در بازار سرمایه گفت: چند سال قبل در جلسه شورا عالی بورس تصمیم گرفته شد که علاوه بر کارکنان و مسئولان سازمان بورس،کارکنان کارگزاری نیز ممنوع المعامله شوند این تصمیمات در اصل برای زمانی بود که هنوز اختیارات سرمایه داران و کارگزاران برابر نبود اما هم اکنون که دسترسی سهامدار و کارگزار یکسان شده، بهتر این است که این محدودیت ها برداشته شود.

مدیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در پایان بیان کرد: هم اکنون در سطح جهان هیچ یک از کارگزاری ها محدودیتی در خرید و فروش سهام ندارند و اگر این قانون در کشور ما برداشته شود  قطع به یقین به نفع بازار سرمایه خواهد بود.

پربیننده ترین احتمال تمدید مهلت پذیره‌نویسی «پالایش» تمدید مهلت پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ فلزات اساسی همچنان از طرف حقیقی‌ها مورد توجه هستند چه مشکلاتی از سهام عدالت بر طرف شد؟ ارزش سهام عدالت من (۲۶ شهریورماه)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت بانک صادرات سامانه سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت آزاد سازی سهام عدالت ارزش سهام عدالت فروش سهام عدالت ثبت نام سهام عدالت قیمت سهام عدالت سهام عدالت فوت شدگان سامانه سهام عدالت متوفی تغییر شماره شبا سهام عدالت ارزش سهام عدالت من وام سهام عدالت مهلت آزادسازی سهام عدالت فروش سهام بانک صادرات قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت پاسخ به این سوال فروش سهام عدالت بازار سرمایه کارگزاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین، از ابتدای هفته جاری به‌دنبال کاهش تنش‌های نظامی در منطقه، شاخص کل بورس تهران وارد یک روند صعودی شد و از ابتدای هفته تا روز دوشنبه نزدیک به ۱۱۰هزار واحد معادل ۵درصد رشد کرد. با این حال دیروز شاخص کل بازار سهام ۱۳هزارو ۴۲۵واحد کاهش یافت و در محدوده ۲میلیون‌و ۳۰۳هزار واحد قرار گرفت. با وجود این میزان نزول، دیروز ارزش کل معاملات که نماگر مهمی برای بازار سهام است دست‌کم ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و در عین حال بیش از ۵۵میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام شد.

دیروز همچنین نسبت ورود پول سهامداران حقیقی به ارزش کل معاملات خرد هم به ۱.۳درصد رسید که نشان می‌دهد با وجود نزول شاخص، شتاب ورود پول به بازار سهام افزایش یافته است. در چنین شرایطی اگرچه ممکن است شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه اندکی عقب‌نشینی کند، اما با توجه به آنکه این شاخص توانسته ظرف روزهای گذشته از محدوده کلیدی ۲میلیون‌و ۳۰۰هزار واحد عبور کند، انتظار نمی‌رود نزول بورس خیلی دامنه‌دار باشد.

از نظر تکنیکی چنانچه شاخص کل بورس تهران بتواند موقعیت خود را در این محدوده حفظ کند، احتمال رشد شاخص بورس افزایش خواهد یافت؛ ضمن اینکه تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که احتمالا فرمول جدید برای قیمت‌گذاری شرکت‌های خودروسازی‌ از سوی وزارت صنعت تعیین خواهد شد که این موضوع می‌تواند منجر به رشد قیمت سهام شرکت‌های خودروساز شود و با توجه به اثرگذاری این گروه بر بازار سهام می‌توان انتظار داشت کلیت بازار سهام در موضع صعودی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟ مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟ پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات

آمارها همچنین نشان می‌دهند که نرخ دلار نیمایی نیز به محدوده ۴۱هزار تومان رسیده است که این موضوع نیز می‌تواند ظرف روزهای آینده اثر مثبتی بر معاملات بورس داشته باشد. به‌طور کلی ارز حاصل از صادرات شرکت‌های بورس با نرخ دلار نیمایی تسعیر می‌شود و هر نوع افزایش قیمت دلار نیمایی می‌تواند منجر به رشد درآمد شرکت‌های بورس و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها شود.

با همه این توضیحات، می‌توان گفت شاخص کل بورس تهران اکنون در محدوده حساسی قرار گرفته است که درصورت تثبیت در این موقعیت می‌تواند با رشدهای بیشتری مواجه شود.

ضمن اینکه باید توجه کرد حتی با فرض نزول شاخص در هفته‌های آینده، این نزول نمی‌تواند خیلی دامنه‌دار و عمیق باشد؛ به‌طوری که شاخص کل بورس تهران به زیر مرز ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد سقوط کند؛ چراکه قیمت سهام شرکت‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده‌ و این محدوده نوعی حمایت تکنیکی برای شاخص کل محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود حتی درصورت نزول شاخص ظرف چند هفته آینده وضعیت بازار سهام با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع در تیرماه متعادل شود و تقاضا برای خرید سهام افزایش یابد.

کد خبر 846776 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازار سرمایه سهام عدالت بورس تهران بورس - فرا بورس خودرو سهام شرکت‌ها سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • فوری | گل محمدی تایید کرد؛ از مردم تبریز ممنونم | دلیل نرفتن یحیی به شهر پرشورها مشخص شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • بورس به مدار برگشت؟
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟