Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار یک پیام در صفحه توییتر خود به اعترافات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نشریه «جوئیش تلگرافیک ایجنسی» واکنش نشان داد.

ظریف  یک نسخه از مقاله جوئیش تلگرافیک ایجنسی را تحت عنوان «در درخواست سال نو یهودیان، ترامپ به یهودیان آمریکا گفت "ما عاشق کشور شما هستیم»" و خواستار رأی آنها شد»، در صفحه توییتر خود قرار داد و زیر نکاتی از آن را با رنگ زرد هایلایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف سپس در پیام خود نوشت: «جدیدترین اعترافات دونالد ترامپ: جایی که حقیقتاً وفاداری خانواده‌اش به آن تعلق دارد؛ دلیل آنکه هفت تریلیون دلار‌های مالیات‌دهندگان آمریکایی که به سختی به دست می‌آورند و جان بسیاری از مردم آمریکا را فدا می‌کند؛ آنهایی که اسرائیل را در اولویت قرار می‌دهند، نه تنها منطقه ما را خراب کرده‌اند بلکه فقط برای (کسب) رأی به مردم خود نیز خیانت می‌کنند».
در بخش اولی که در این مقاله هایلایت شده بود، ترامپ در معرفی داماد یهودی خود «جرد کوشنر» که نقش مؤثری در توافق رژیم صهیونیستی با امارات عربی متحده و بحرین ایفا کرده، را بعنوان «یک رهبر شگفت‌انگیز برای اسرائیل» معرفی کرد.

در بخش دوم این مقاله به اظهارات ترامپ اشاره شده بود که گفت: «ما به خاطر اسرائیل در خاورمیانه (غرب آسیا) هستیم».

در بخش بعدی این مقاله ترامپ تصریح کرده بود که از برجام خارج شد و اینکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که دولت وی توافق هسته‌ای با ایران را رقم زده بود، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تحقیر کرده بود.

ترامپ گفت: «بی بی (نتانیاهو) را به یاد می‌آورم که به او التماس می‌کرد، به شکل تحقیرآمیزی به او التماس می‌کرد که لطفاً توافق ایران را انجام ندهید. او (اوباما) این توافق را انجام داد و من آن را شکستم و با این وجود، دموکرات‌ها ۷۵ درصد به نوعی عادت مشابهی دارند».

روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور ماه، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین امروز در مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین را امضا کردند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بار دیگر رئیس جمهور آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسنا، «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره اختلافات میان تل‌آویو و واشنگتن برسر برنامه حملات به غزه گفت: بایدن رویکرد «رشیده طلیب» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه را به رویکرد نتانیاهو و بن‌گویر ترجیح می‌دهد.

بن گویر در گفت‌وگو با نیویورک تایمز افزود: «بایدن در تلاش برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل بسیار اشتباه کرد. بایدن به دنبال اعمال محدودیت بر اسرائیل و صحبت درباره حقوق طرف مقابل، از جمله گروه‌هایی بود که می‌خواهند ما را نابود کنند».

اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیرا گسترش یافته و این امر سناریوهای متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری‌زبان نیز اخیرا به این مساله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که آمریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع دو طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است.

در همین زمینه، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: «سرخوردگی فزاینده از نخست‌وزیر اسرائیل، برخی از دستیاران جو بایدن را بر آن داشت تا از او بخواهند که به طور علنی از نتانیاهو در خصوص عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.»

به نوشته این روزنامه، «بایدن و دستیاران ارشدش از زمان شروع جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری به تحریم نتانیاهو نزدیک شده‌اند و دیگر او را شریک سازنده‌ای نمی‌دانند.»

علی‌رغم این اختلافات اما دولت آمریکا از ابتدای جنگ غزه از هیچ کمک نظامی و لجستیکی به رژیم کودک‌کش دریغ نکرده است و به همین دلیل ملت فلسطین واشنگتن را شریک جنایات و نسل‌کشی در این باریکه می‌دانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • انتخابات آمریکا موجب رای متفاوت این کشور به قطعنامه شد/ آتش بس فوری در غزه انجام نخواهد شد
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • جنگ غزه، تداوم ناکامی‌های بی بی 
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد