Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@22:58:15 GMT

نشست تخصصی «کرونا و دعا» در گناوه به صورت مجازی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۱۰۰۵

نشست تخصصی «کرونا و دعا» در گناوه به صورت مجازی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، استاد تمام فلسفه دین دانشگاه تهران و محقق حوزه علمیه بعد از ظهر پنجشنبه در این نشست اظهار داشت: وقتی با درد و رنج و بیماری روبرو می‌شویم دو جنبه مادی و معنوی دارد که باید در نظر بگیریم.

محمد محمد رضایی افزود: جنبه مادی بیماری و رنج یعنی اینکه عقلانیت انسان مؤمن اقتضا می‌کند از امکانات و داروها که در اختیار ما است کمال استفاده ببریم و اگر اینگونه عمل نشود عمل غیر عقلانی مرتکب شده‌ایم و عقلانیت انسان زیر سوال می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جنبه معنوی این است هنگام درد، رنج و مشکلات شیطان به سراغ انسان می‌آید و وی را وسوسه می‌کند که تو که بنده خدا هستی، تو که خدای مهربان دارید چرا به تو درد داده است.

پژوهشگر و استاد فلسفه دین دانشگاه تهران ادامه داد: در اینجا دعا کارساز است دعا باعث می‌شود که شیطان را از خودمان دور کنیم و دعا علاوه بر اینکه انسان را تقویت می‌کند اراده را در برابر سختی‌ها قوی می‌کند.

محمد رضایی افزود: توسل به دعا تأثیر گذار است و در همه حال باید دعا کرد و از یاد خدا غافل نشویم اما سنت خداوند بر این جاری نیست که اگر بیماری شدیم با دعا شفا پیدا کنیم.

استاد تمام فلسفه دین دانشگاه تهران یادآور شد: متفکران غربی درد و رنج را مطابق شر دانسته‌اند ولی از نظر اسلامی اگر درد توانست ما را از مسیر توحید خارج کند شر تلقی می‌شود.

وی با اشاره به جمله معروف حضرت زینب (س) که در واقعه عاشورا در اوج مصیبت و سختی فرمودند صحنه کربلا را به جز زیبایی نمی بی نم تاکید کرد: رنج و مصیبت بستگی به نگاه انسان دارد اگر نگاه مثبت و خوشبین باشد آن را بد نمی‌داند بلکه مقدمه‌ای برای رسیدن به تعالی می‌داند.

وی گفت: باید بدانیم زندگی دنیوی با مشکلات و رنج‌ها عجین است و بکوشیم که این دردها و رنج‌ها ما را از مسیر توحید خارج نسازد.

مسئول دفتر فرهنگی دانشگاه پیام نور گناوه در ابتدای این نشست اظهار داشت: بیماری کرونا سختی و گرفتاری ناخواسته ای را برای مردم جهان به ارمغان آورد و سوالات و شبهات زیادی در بین ادیان مختلف جهان مطرح کرد.

ضرغام خرمی افزود: هدف از برگزاری این نشست پاسخ به سوالات و شبهات مطرح شده در ذهن نسل جوان است که با حضور دانشجویان و طلاب برگزار شد.

در پایان این نشست دکتر محمد محمد رضایی به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

کد خبر 5026466

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه محمد محمدرضایی ویروس کرونا دانشگاه تهران ویروس کرونا شیراز شهرکرد آمار کرونا بوشهر هفته دفاع مقدس بازگشایی مدارس شیوع کرونا توهین به پیامبر گرگان کرمانشاه انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم محرم 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر لیونل مسی فضای مجازی را منفجر کرد؛ ۵ گل بسیار زیبا و تماشایی پسر ۸ ساله لیونل مسی + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این ویدیو، او پس از زدن یک ضربه آزاد غیرقابل مهار، چهار گل شگفت‌انگیز دیگر به ثمر می‌رساند و شادی پس از گل پدرش را تقلید می‌کند.

 

منبع: خبر ورزشی

tags # لیونل مسی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی تقوی با کوبایی‌ها
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • بازدید بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • پسر لیونل مسی فضای مجازی را منفجر کرد؛ ۵ گل بسیار زیبا و تماشایی پسر ۸ ساله لیونل مسی + ویدئو
  • وبینار تخصصی ترانزیت و مدل سازی حمل­ و نقل بار برگزار می شود