Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@07:12:31 GMT

استاد شهریار متعلق به کل دنیا است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۱۰۷۸

استاد شهریار متعلق به کل دنیا است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مرحوم استاد شهریار متعلق به کل دنیا است و محدود کردن این شاعر به آذربایجان و تبریز ، ظلم در حق این شاعر است.

محمدرضا پورمحمدی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی که در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد، اظهار کرد: معمولا ما وقتی که در پشت تریبون صحبت می‌کنیم، برای اینکه فوت وقت نشود، با عجله می آییم ولی امروز من در این جلسه برای صحبت کردن خیلی بیمناک و با اضطراب به پشت تریبون آمدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون که اینجا مقبره الشعرا است. جایی که ملک الشعراها در روزهای آخر عمر خود به تبریز می‌آمدند تا بعد از فوت کردنشان، در اینجا دفن شوند. حضرت مولانا بعد از اینکه شوریده و شیفته شمس تبریزی می شود، وصیت می‌کند خاک مقبره الشعرا و ‌سرخاب را در مزارش بریزند.

وی ادامه داد: اینجا تبریز و آذربایجان است .جایی که هر وقت جان ایران به سردی گراییده ، چون خورشیدی تابناک تن ایران را گرمی بخشیده و در حماسه های زیادی حضور داشته و استاد شهریار نیز یکی از این ستارگان پرفروغ این مرز و بوم است.

وی با بیان اینکه تبریز اسطوره‌ی تاریخ و نقطه‌ی عطف انقلاب اسلامی است که تاریخ مبارزان آزادی بخش کشور مدیون تبریز است، گفت: حتی ایران مدرن نیز مدیون تبریز است. متاسفانه کاری کردند که باید با احتیاط از آذربایجان حرف بزنیم درحالیکه همه این بزرگانی که در مقبره الشعرا مدفون هستند، عشق ایران را داشتند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: استاد شهریار تنها شاعر تبریز نیست و محدود کردن او به آذربایجان ظلم در حق این استاد است چون که این استاد متعلق به کل دنیا است و عاطفه و عشق در اشعار استاد شهریار موج میزند. در دیوان اشعار کدام شاعر می توان این شعر ها را پیدا کرد؟ کدام شاعر همانند استاد شهریار در رویای صادقانه آیت الله مرعشی شعر علی ای همای رحمت را سراییده و مورد نظر حضرت علی(ع) قرار گیرد؟ 

وی در پایان از برگزار کنندگان این مراسم قدردانی کرد و گفت: از ارادتمندان استاد شهریار که نگذاشتند  این روز علی رغم وجود بیماری کرونا در سکوت برگزار شود، تشکر می‌کنم. 

براساس این‌ گزارش؛ این مراسم به مناسبت فرارسیدن روز درگذشت استاد شهریار که به روز شعر و ادب فارسی نام دارد، در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد و در پایان این مراسم از کتاب تاریخ مفاخر و مشاهیر سرخاب و مقبره الشعرا رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استاد شهریار مقبره الشعرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف بهاری در تبریز + فیلم

برف در هشتمین روز بهار، تبریز را سفیدپوش کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بامداد امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ بارش برف موجب سفیدپوش شدن کلان‌شهر تبریز شد.

شهرستان مرند نیز با ثبت ۲۴ میلی‌متر آب حاصل از ذوب برف بیشترین بارش استان را به خود اختصاص داده است.

بنا به اعلام سازمان هواشناسی آذربایجان‌شرقی، از روز _پنجشنبه نهم فروردین_ تا _شنبه یازدهم فروردین_ جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در استان حاکم می‌شود ولی از اواخر روز شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد جو استان می‌شود.

کد خبر 739523

دیگر خبرها

  • شعر صدای زمانه است/ نمی‌توان جوان امروز را در چارچوب شعر کلاسیک نگه داشت
  • شعر صدای زمانه است/نمی ‌توان جوان امروز را در چارچوب شعر کلاسیک نگه داشت
  • «صبح تبریز»؛ با یاد شهریار عدل
  • بحث کاظم صدیقی در حاشیه مراسم زهرا شجاعی
  • افطاری جمعی از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تبریز با استاندار آذربایجان شرقی
  • آسمان عشق آباد متعلق به شش ایران (عکس)
  • معرفی دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان/از رمز و راز حمام «شیخ بهایی» تا معرفی مقبره ناشناخته شاعر معروف
  • بارش برف بهاری در تبریز + فیلم
  • جواد خیابانی: چون در محله خیابان به دنیا آمده ام، فامیلی ام خیابانی است!
  • رذایل اخلاقی در دنیا علاج نشوند در آخرت سبب هلاکت ما می شوند