Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسیده است.

«سیما سادات لاری» روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۸ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۵۳ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین۳۸۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون سه میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۵۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روند نزولی ابتلا و بستری به علت کرونا، از هفته سوم شهریور ماه در بسیاری از نقاط کشور متوقف شده و شاهد افزایش نسبی ابتلا و بستری در اغلب استان‌های کشور هستیم.

وی ادامه داد: در هفته جاری، تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز از ۸۸ به ۱۰۹ شهرستان افزایش یافته و شهرستان‌های با وضعیت هشدار از ۹۰ به ۱۰۸ شهرستان رسیده است.

لاری اظهار کرد: هر جریان اجتماعی که با نقض فاصله گذاری همراه باشد می‌تواند در انتقال ویروس کرونا موثر باشد.

معاون وزیر بهداشت گفت: همه دنیا به سمت بازگشایی‌ها حرکت می‌کنند و مهم‌ترین اصل در امان ماندن از ویروس کرونا، عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه رفتار اجتماعی پرخطر است. امیدواریم با پایبندی به توصیه‌های بهداشتی و کمک یکدیگر، این بیماری را در کشور مهار کنیم.

 

کرونا در قم همچنان روند افزایشی دارد

تازه ترین اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نشان می دهد کرونا در این استان همچنان روند افزایشی دارد.

به گزارش عصر پنج شنبه روابط عمومی علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر در تبیین آخرین وضعیت کرونا در قم اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به بیست و هفتم شهریور ماه ۱۱۲ تَن در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان بستری شدند.

وی ترخیص ۹۳ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند را مورد توجه قرار و افزود: در حال حاضر ۵۹۰ تَن مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند که حال ۱۱۳ تَن از آنها وخیم می باشد.

رئیس علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هفت تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود جان خود را در قم از دست دادند.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

 

سفرهای غیرضروری موجب روند افزایشی بیماری کرونا شده است

استاندار زنجان گفت: در حالی‌که همه افراد می‌دانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویروس کرونا کنترل می‌شود بازهم عده‌ای با سفرهای غیرضروری سبب رشد نمودار مبتلایان به این بیماری با شیب کند شدند.

فتح الله حقیقی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان زنجان با قدردانی از هیات امنای حسینیه اعظم زنجان در مدیریت شرایط، اظهار داشت: اقدامات انجام شده در یوم العباس زنجان مانع از وقوع مشکلاتی در سطح ملی و بار دیگر شعور حسینی مردم زنجان نه تنها در کشور بلکه در دنیا زبانزد شد چراکه اگر مراسم یوم العباس با ۱۰ درصد جمعیت هرساله هم برگزار می‌شد مشکلات بزرگی در پی داشت.

وی افزود: از نظر ما ابتلای یک نفر هم وضعیت قرمز است و از هفته آینده افرادی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند اعمال قانون می‌شوند.

استاندار زنجان با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم، خاطرنشان کرد: سفرهای غیرضروری برخی از مردم، علت روند افزایشی ابتلا به بیماری با شیب کند، است.

وی با اشاره به تولید ۷۰۰ هزار عددی ماسک در استان، تاکید کرد: در زمینه امکانات حفاظت شخصی در برابر کرونا هیچ کمبودی نداریم و بی نیاز هستیم و لوازم حفاظت شخصی و بهداشتی به طور معمول به قیمت تمام شده عرضه می‌شود.

این مسوول در ادامه با اشاره به پروژه اصلاح ورودی دانشگاه زنجان و ارجاع به صحبت‌های معاون عمرانی درباره دریافت رونوشت نامه ریاست سازمان راهداری کشور به مدیر کل دفتر وزیر راهداری مبنی بر لغو پروژه به علت کمبود اعتبار به رغم صدور دستورات لازم در سال گذشته برای موافقت تخصیص ۶۰ درصدی اعتبار بصورت ملی و مابقی استانی، بیان کرد: این پروژه به هیچ عنوان نباید لغو شود و پیگیری و مکاتبه های لازم برای اجرای زیرگذر دانشگاه انجام شود تا در صورت نیاز پروژه از طریق شهرسازی اجرا شود.

حقیقی در زمینه کمیابی و عدم تهیه و توزیع داروهای خاص توسط داروخانه هلال احمر، ابراز کرد: استان زنجان قطب ۶ دانشکده علوم پزشکی کشور است و بسیاری از داروخانه‌های هلال احمر که زیر نظر استان ما قرار دارند داروهای کمیاب را تهیه کرده‌اند و شایسته زنجان نیست که این داروها در زنجان کمیاب باشد.

 

ادامه شیوع کرونا سبب لغو نمازجمعه در چهار شهر و روستاهای یزد شد

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، برای پیشگیری از آن، نمازجمعه فردا ( ۲۸ شهریورماه) در چهار شهر و روستاهای شهرستان‌های خاتم و ابرکوه برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی روز پنجشنبه افزود: این آیین عبادی سیاسی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ۲۴ شهر و روستاهای شهرستان‌های یزد، تفت، مهریز، بهاباد، اردکان، اشکذر، بافق و میبد اقامه می‌شود.  

وی از نمازگزاران خواست با ماسک و دستکش و همچنین همراه داشتن مهر و سجاده شخصی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه فردا شرکت کنند.

پیرو درخواست ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا برای حفظ سلامتی مردم، تعطیلی محل‌های اقامه نمازجمعه از نهم اسفند سال گذشته در یزد آغاز شد و  در شرایط عادی در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت  استان  اقامه می‌شود.

 

اخبار مرتبط اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 26 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 25 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 24 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / یکشنبه 23 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / شنبه 22 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / جمعه 21 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 20 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 19 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 18 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 17 شهریور 99

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا استان های با وضعیت قرمز کرونا استان های با وضعیت قرمز استان های قرمز کرونا استان های قرمز استان های قرمز کرونایی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز ۲۴ ساعت گذشته روند افزایشی ویروس کرونا قرار دارند علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟

به گزارش همشهری آنلاین، در سایه نزولی شدن قیمت دلار، بازارها در آرامش به سر می‌برند؛ اما اوضاع در بازار گوشت قرمز به طرح عجیبی اصلاً به تحولات ارز و فضاهای هیجانی کار ندارد!

منصور پوریان، رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام با بیان اینکه اوضاع بازار گوشت برعکس بسیاری از بازارهاست، می‌گوید: عرضه گوشت در بازار به‌شدت بالاست و به‌واسطه افزایش قابل‌توجه موجودی دام زنده، صف کشتار دام هم با ازدحام روبروست؛ به‌گونه‌ای که قیمت گوشت حتی با افزایش قیمت دلار هم نزولی بود.

پوریان با اشاره به واردات گوشت در اواخر سال گذشته برای بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، می‌افزاید: اشباع بازار باعث شد دام کمتری به کشتارگاه‌ها فرستاده شوند و حالا با زایش دام‌ها، جمعیت دام سبک کشور به ۷۱ میلیون رأس رسیده است. به گفته او، در بازار دام سنگین هم‌چنین وضعیتی وجود دارد و عرضه دام بیشتر از تقاضا برای گوشت قرمز است.

بر اساس نرخ‌های ارائه شده از سوی رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام، قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم گوشت بره در ابتدای هفته جاری ۵۵۰ هزار تومان بوده که تا دیروز با ۲۰ هزار تومان کاهش به ۵۳۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر کیلوگرم گوشت گوساله در بازار خرده‌فروشی ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

پوریان با تأیید وضعیت آرام بازار گوشت، می‌گوید: درصورتی‌که دولت وضعیت فعلی را با خرید تضمینی و صادرات مدیریت کند تا دامداران زیان نکنند، بازار گوشت در ماه‌های آتی با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد.

او آسیب وضعیت فعلی بازار گوشت را زیان دامداران به‌واسطه روند نزولی قیمت و هزینه نگهداری دام آماده کشتار عنوان می‌کند و می‌افزاید: بازار فعلی، بهترین بازاری است که می‌توان برای مصرف‌کننده تصور کرد؛ اما باید مدیریت شود تا فشاری به دامداران وارد نکند که در آینده با کمبود دام‌پروری و عرضه دام مواجه شویم.

کد خبر 844977 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها گوشت قیمت - تنظیم بازار اقتصاد بازار

دیگر خبرها

  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد