Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@08:35:49 GMT

حل مشکلات حوزه درمان نهبندان در دستور وزارت بهداشت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۱۴۷۶

حل مشکلات حوزه درمان نهبندان در دستور وزارت بهداشت

جان بابایی گفت: مشکلات حوزه درمان شهرستان مرزی نهبندان به ترتیب اولویت در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «قاسم جان بابایی» امروز (27 شهریور) در نشست بررسی وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان مرزی نهبندان  با بیان اینکه بیماری کرونا تنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدیریت نشده است، گفت: بلکه روسای سازمان‌ها، استانداران، فرمانداران، خیرین و مردم همه پای کار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گستردگی و پراکندگی شهرستان مرزی نهبندان، افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به دلیل داشتن شهرهای کوچک اما پراکنده و گسترده؛ مظلوم واقع شده است.

 

حاجی بابایی با بیان اینکه این پراکندگی جمعیت و گسترده بودن شهرستان‌های استان خراسان جنوبی، اداره کردن دانشگاه و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تنها مرکزی است که به جز بیرجند که دارای جمعیت بالا هست، به شهرستان‌های  با جمعیت پایین ولی پراکنده خدمات ارائه می دهد.

 

وی تصریح کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بایستی پاسخگوی نیاز مردم منطقه باشد، اما علاوه بر گسترده بودن استان، کمبودهایی نیز وجود دارد که نیاز به توجه ویژه دارد.

 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برای رفع نیازهای بهداشتی و درمانی مردم استان به ویژه شهرستان مرزی نهبندان باید همه دست به دست هم داده و به دانشگاه بیرجند کمک کنیم، گفت: برای ارتقای وضعیت بهداشت و درمان شهرستان نهبندان نیازمند همکاری نماینده مردم در مجلس، فرماندار، شهردار و سایر مسئولان هستیم.

 

حاجی بابایی بر کاهش نگرانی مردم در بُعد سلامت تاکید کرد و گفت: باید شرایطی ایجاد کنیم تا با کاهش این دغدغه ها میزان نارضایتی مردم را کاهش دهیم، بنابراین مشکلات حوزه درمان شهرستان نهبندان به ترتیب اولویت در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات حوزه درمان نهبندان را در اسرع وقت اقدام می‌کنیم، گفت:  اولویت نخست ما تکمیل اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان است که باید هر چه زودتر منابع مالی در اختیار دانشگاه قرار دهیم تا اورژانس و ای سی یو تکمیل شود.

 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بخش کنونی ای سی یو بیمارستان آتشدست نهبندان غیراستاندارد است، عنوان کرد: این بخش نیاز به کار کارشناسی دارد، همچنین  کمک خواهیم کرد تا بخش آی سی یو جدید بیمارستان شهید آتشدست در مجاورت اورژانس هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

 

جان بابایی تکمیل پانسیون پزشکان بیمارستان شهید آتشدست نهبندان را اولویت دوم وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: وقتی زمینه رفاه پزشکان فراهم شود استقرار و ماندگاری پزشک هم در این منطقه مرزی بیشتر می‌شود.

 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با بیان اینکه شهرستان نهبندان در زمینه کلینیک تخصصی پزشکان با مشکل مواجه  است، گفت: محیط کنونی فضای بسیار کوچکی است بنابراین سعی می‌کنیم با همکاری خیرین، کلینیک ویژه متناسب با شان مردم احداث شود.

 

جان بابایی به ارتقاء بیمارستان شهید آتشدست نهبندان اشاره کرد و گفت: از نماینده مردم شهرستان خواستاریم تا در بودجه  سال1400 به این مهم توجه کرده تا بتوانیم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و توسعه بیمارستان ردیف  بودجه ای اخذ کنیم.

 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با بیان اینکه مجوز احداث دو پایگاه اورژانس در شهرستان نهبندان اخذ شده است، گفت:  پیگیری لازم برای مشکلات احداث آن را انجام می‌دهیم.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون وزیر بهداشت خراسان جنوبي بیرجند معاون درمان وزارت بهداشت بیمارستان شهید آتشدست شهرستان مرزی نهبندان درمان و آموزش پزشکی مشکلات حوزه درمان شهرستان نهبندان آتشدست نهبندان جان بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: در بازدید کارشناسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی از واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان مقدار یک تن مواد غذایی فاسد و غیر مجاز، جمع آوری شد و همزمان با هفته زمین پاک با همکاری شهرداری فیروزه در جایگاه دفن زباله معدوم سازی شد.

محبوبه مهماندوست افزود: این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل انواع بیسکویت و کیک، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار، انواع شیرینی، شکلات و تنقلات فاقد مشخصات بهداشتی بوده است.

وی حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از اهداف اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عنوان کرد گفت: با واحد‌های صنفی متخلف برخورد جدی، قاطع و قانونی می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه  تاریخ تولید وانقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس کارخانه، نام محصول و مواد تشکیل‌دهنده، رعایت شرایط نگه داری بهداشتی را به‌عنوان شش مشخصه اصلی مواد غذایی برشمرد وافزود: مردم هنگام خرید مواد غذایی به این مشخصات دقت کرده و تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان فیروزه و یا به شماره ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی