Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال جاری در 35 شهر و 6 منطقه اصفهان سیستم تله متری در برخی از تاسیسات آبرسانی اجرا، و نیز در 6 شهرستان در سطح استان بروز رسانی سیستم تله متری تاسیسات آبرسانی در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد: در سال جاری  سیستم تله متری در  مخازن و ایستگاه های پمپاژ، شبکه های توزیع و چاه های محلی تامین آب شرب شهری، سامانه های آبرسانی، مجموعه های آبرسانی روستایی، حوضچه های فشارشکن، تصفیه خانه های گلپایگان، فیلترهای شنی فریدونشهر، تله متری انشعابات روستایی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر اکبری با اشاره به بروز رسانی سیستم تله متری تاسیسات آبرسانی در برخی از شهرستان های استان تصریح کرد: در سال 99 بروز رسانی سیستم تله متری در تاسیسات آبرسانی بازسازی و بروزرسانی تله متری شیرخانه نجف آباد، اتوماسیون صنعتی ایستگاه پمپاژ مبارکه در تصفیه خانه باباشیخعلی، بروزرسانی تله متری ایستگاه های مبارکه، ایستگاه های ورزنه، ایستگاه های خمینی شهر و بروزرسانی تله متری ایستگاه های نجف آباد انجام می شود.

وی با بیان اینکه محدودیت منابع آب، کاهش بارندگی و لزوم پاسخگویی به نیاز مشترکین و چالش های مدیریت منابع آب از جمله عوامل اجرای سیستم تله متری در تاسیسات آبرسانی به شمار می آید، خاطرنشان ساخت: به منظور به حداقل رساندن هدر رفت آب وکاهش هزینه های مالی، بسیار مهم است که تاسیسات آبرسانی به گونه ای حفاظت و نگهداری شودکه آب شرب شهرها و روستاها با حداقل هزینه تامین شود.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آبفا استان اصفهان مدیریت صحیح و برنامه ریزی شده منابع آبی را با استفاده از سیستم های تله متری وکنترل سطح مخازن بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: سیستم تله متری برای مدیریت منابع آبی ضروری است چرا که اندازه گیری جریان آب، نشت یابی شبکه آبرسانی، نظارت برعملکرد تجهیزات به صورت آنی باعث می شود که نه تنها  وقوع حوادث در کوتاه ترین زمان ممکن مهار شود بلکه آب به صورت عادلانه میان مشترکین توزیع گردد.

اکبری با بیان اینکه در سال های اخیر شرکت آبفا استان اصفهان همگام با پیشرفت علم وتکنولوژی و استفاده از فن آوری های نوین باتوجه به اهمیت به کار گیری سیستم های تله متری و کنترل از راه دور در بهبود بهره برداری از تاسیسات آب شرب گام های اساسی برداشته اعلام کرد: بسیاری از تاسیسات طرح آبرسانی اصفهان از سیستم تله متری بهره مند شده است که این امر موجب کاهش غلبه بر کم آبی منابع آبی در فصل گرم سال و در اوج پیک مصرف گردیده و آب شرب مردم به صورت پایدار تامین می شود .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان سد آبی توسعه زاینده رود آبفا مخزن سیستم تله متری تاسیسات آبرسانی استان اصفهان تاسیسات آب منابع آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت:از این میزان ۸۳ میلیارد ریال برای بهره برداری از ۳۵ طرح احیا و مرمت قنوات، ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال به منظور اجرای طرح‌های انتقال آب با لوله در منطقه عمرانی و «مارکوهک» با حجم چهار هزار و ۴۵۳ متر و ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برای احداث ۲ کانال بتنی در روستا‌های «قوِژد و بیمرغ» با حجم عملیات ۸۰۰ متر تخصیص پیدا کرد.

اسماعیل قربانی افزود:  افزون بر سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث سامانه آبگیر باران و کاشت نهال سماق در زمین‌های کشاورزی شیبدار با مساحت ۱۲ و نیم هکتار در شهرستان گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: طرح افزایش تولید جو آبی و تولید گندم با محوریت ارقام جدید و توسعه مکانیزاسیون این محصولات در سطح سه هزار و ۵۳۵ هکتار، اجرای طرح افزایش تولید حبوبات و علوفه نظیر سورگم (ذرت خوشه ای)، چغندر علوفه‌ای و ارزن دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بوده است.

وی پیگیری و جذب سه هزار تن کود یارانه‌ای شامل کود اوره، فسفاته، پتاسه، اجرای طرح کشف حفاظتی در سطح ۶۴۰ هکتار اراضی زیر کشت گندم و جو، توزیع در مجموع ۱۵۸ تن بذر اصلاح شده جو، گندم، پنبه و سورگوم بین کشاورزان و توزیع و ترویج ۱۵ تن بذر تریتیکاله به عنوان یک منبع تغذیه دام با عملکرد و سازگاری مناسب را از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد در این مدت برشمرد.

قربانی گفت: با هدف افزایش عملکرد تولید، طرح توسعه مزارع آرمانی زعفران، باغ‌های گل محمدی، گیاهان دارویی، باغات کم آب طلب و در اراضی شیب دار، گلخانه‌های آلوئه ورا و سبزی و صیفی جات در مجموع در سطح ۴۵۰ هکتار زمین‌های زیر کشت گناباد در سال ۱۴۰۲ اجرا شد.

وی گفت: ۱۰۵ هکتار از باغ‌های پسته گناباد در سال گذشته مشمول طرح اصلاح و هرس و باردهی قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا