Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@23:56:27 GMT

حمله به مقر داعشی‌ها در شمال عراق

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۱۶۶۱

حمله به مقر داعشی‌ها در شمال عراق

کمیته اطلاع‌ رسانی امنیتی عراق شامگاه پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مقر تروریست‌های داعشی در ارتفاعات حمرین در شمال این کشور در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا بمباران شده است.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های عراقی، در این حمله چهار مخفیگاه داعش منهدم شد و پس از این حمله نیز نیرویی ویژه از فرماندهی عملیات مشترک عراق، این مخفیگاه ها را برای یافتن مدارک بازرسی کرده و بقایای اجساد داعشی‌هایی  را که در این حمله کشته شدند، کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات یک روز پس از آن روی می‌دهد که سه رزمنده الحشدالشعبی (بسیج مردمی) در حمله بامداد پنجشنبه عناصر تروریستی داعش به یک پاسگاه در استان کرکوک عراق کشته شدند.

مرکز اطلاع رسانی الحشد الشعبی بامداد امروز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای تیپ ۱۶ بسیج مردمی با دفع  حمله داعش به روستای «سامی آصی» در جنوب غربی کرکوک یک نفر از تروریست را از پای درآوردند و دو نفر دیگر را زخمی کردند.

در جریان این درگیری ها، سه رزمنده از نیروهای پاسگاه بازرسی روستا کشته شدند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در چهار ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.

نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده است، ده‌ها عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی در عراق + جزئیات

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر شبکه المیادین نیز به نقل از منابع عراقی گزارش داد که پایگاه کالسو که مورد استفاده مشترک ارتش عراق، پلیس فدرال و نیروهای حشد الشعبی است هدف بمباران هوایی قرار گرفته است.

کد خبر 845620 برچسب‌ها خبر ویژه عراق

دیگر خبرها

  • بیانیه حشدالشعبی عراق درباره انفجار مهیب در یک پایگاه نظامی
  • جزئیات حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در عراق +فیلم
  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم
  • انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی در عراق + جزئیات
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • شکست سنگین عربستان در جام ملت ها/ شروع مقتدرانه عراق