Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:17:59 GMT

افتتاح ۸ طرح بیمارستانی و درمانی مازندران

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۱۷۸۰

افتتاح ۸ طرح بیمارستانی و درمانی مازندران

ایسنا/مازندران ۸ طرح مهم بیمارستانی و درمانی با ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی و تخت مراقبت های ویژه در کنار تجهیزات بیمارستانی مازندران به صورت ویدیوکنفرانسی توسط رییس جمهور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران،در ادامه پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، از ۲۶ پروژه ملی در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر با دستور دکتر روحانی بهره برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور روز پنج‌شنبه در بیست و چهارمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید، ۲۶ پروژه ملی وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر را افتتاح کرد.

در این روز بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان بهشهر با حضور احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران، حجت الاسلام جباری امام جمعه بهشهر، شریعتی نماینده مردم شرق مازندران، موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خنجری فرماندار بهشهر و برخی مدیران استانی و شهرستانی در شمار این ۸ طرح بیمارستانی به بهره برداری رسید.

در این مراسم بهره‌برداری از بیمارستان پوست رازی و ساختمان جامع پیوند بیمارستان مسیح دانشوری در تهران، بیمارستان بیماری‌های تنفسی در زابل، طرح تکمیلی بیمارستان آیت‌الله خویی در آذربایجان غربی، طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیا نطنز، بیمارستان شفا سقز، بیمارستان بهشهر و بیمارستان تالش و نیز طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور، ۷ مرکز بهداشت، درمان و توانبخشی و ۱۴۰۰ خانه هلال به طور رسمی آغاز شد.

برای اجرای این ۲۶ پروژه ۹۸۹ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۹۲۹ اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

رییس جمهور در این مراسم گفت: مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را تا ماه های اولیه سال آینده افتتاح کنیم، دولت تدبیر و امید طرح تحول سلامت را به عنوان یک اولویت مهم، تا آخرین روزهای خدمت خود مد نظر دارد،به اندازه کل کار درمانی که در تاریخ ایران تا سال ۹۲ انجام گرفته، در این ۷ تا ۸ سال کار انجام شده و تکمیل خواهد شد.

وی افزود:جوانان در اردوهای تابستانی باید مهارت های لازم را در زمینه امداد و نجات کسب کنند. از تلاش بی وقفه کادر درمانی کشور قدردانی می کنم.

روحانی تاکید کرد: روند توسعه بخش بهداشت و درمان کشور در سال ۹۹ با وجود همه فشارهای اقتصادی، نه تنها کند نشده بلکه مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را تا ماههای اولیه سال آینده افتتاح کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح ۸ طرح مهم بیمارستانی و درمانی با ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی و تخت مراقبت های ویژه در کنار تجهیزات بیمارستانی، اظهارکرد: این روند نشان می دهد که دولت تدبیر و امید همچنان طرح تحول سلامت را به عنوان یک اولویت مهم، تا آخرین روزهای خدمت خود مدنظر دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی افتتاح دکتر روحانی مازندران تخت بیمارستانی تدبیر و امید بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان