Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم که امروز برای بازدید سرزده از محاکم قضایی به رشت سفر کرده است، درباره پرونده محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، در خصوص قتل میترا استاد گفت: این پرونده از ابتدا یک پرونده عادی بود و مهم نبود، اما تمرکز و توجه افکار عمومی به آن باعث شد بر سر زبان‌ها بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عمدی و غیر عمدی بودن قتل در پرونده محل اختلاف بین شعب دیوان عالی با دادگاه تجدیدنظر بود که در نهایت دیوان عالی کشور رای لازم در خصوص تایید عمدی بودن قتل خانم میترا استاد را صادر کرد.

مرتضوی مقدم افزود: اولیاء دم میترا استاد شکایتی نداشتند و به همین دلیل قصاص در این پرونده منتفی شده بود و ما در خصوص قصاص قرار نبود اظهارنظر کنیم اما هر پرونده قتل عمدی، یک جنبه عمومی هم دارد که در راستای متنبه شدن مقتول و جلوگیری از تجری وی از سوی دستگاه قضا اعمال می‌شود و بالاخره هیات عمومی دیوان عالی کشور آن را تعیین تکلیف کرد و مشخص شد که این قتل عمدی است و رای دادگاهی که مجازات تعیین کرده بود، در هیات عمومی دیوان عالی کشور تایید شد.

رئیس دیوان عالی کشور درباره پرونده روح‌الله زم نیز گفت: در دادگاه رسیدگی به پرونده روح‌الله زم، برای وی حکم اعدام صادر شد اما رای این پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که در حال بررسی و اعلام نظر است.

وی با بیان اینکه در صورت تایید حکم دادگاه در شعب دیوان عالی کشور، این حکم لازم‌الاجرا خواهد بود، تصریح کرد: در حال حاضر رای صادر شده برای روح‌الله زم در شعب دیوان عالی کشور در حال بررسی است و نتیجه قطعی از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام و رسانه‌ای می‌شود.

کد خبر 550118 برچسب‌ها محمدعلی نجفی قوه قضائیه روح الله زم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمدعلی نجفی قوه قضائیه روح الله زم دیوان عالی کشور شعب دیوان عالی روح الله زم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در آئین واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: قبل از هر چیزی جا دارد بابت این واگذاری تبریک می گویم. فکر می‌کنم یک بیماری جهل ساله درمان شده. امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده در انتظار دو باشگاه باشد.

او افزود: این جلسه در وزارت اقتصاد برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد قرار است اتفاق نیکی در اقتصاد بیفتد. در جهان، صنعت ورزش چیزی نزدیک به دو درصد از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهد. کشورهای حاشیه ما قرار است سه درصد اختصاص دهد. لازم است کشور ما هم روی این موضوع سرمایه گذاری لازم کند.

زارعی در ادانه تاکید کرد: با AFC چک کردم و اسناد مربوط به واگذاری دو باشگاه را ارسال کردم و خوشبختانه دیگر مشکلی نیست. امیدوارم بقیه نواقص هم برطرف شود تا دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

کد خبر 6087430 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود