Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،  نشست‌ هم اندیشی « هم‌گفت » امروز با حضور عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان، حبیب الله فضل الله پور قائم مقام معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان و مهدی طرفی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خوزستان و جمعی از فعالان اجتماعی برگزار شد.

در این نشست استاندار سابق خوزستان با بیان اینکه وظیفه  نمایندگان مجلس قانون گذاری و تسهیل کار دولت در جهت رفاه حال مردم است، اظهار کرد:  نمایندگان نباید وارد کارهای اجرایی که وظیفه دولت است بشوند چرا که ساختار،  مجلس وظیفه دولت را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سابق خوزستان با اشاره به رد صلاحیت خود در انتخابات مجلس یازدهم، بیان کرد: با توجه به شرایطی که وجود داشت پیش‌بینی می‌کردم که رد صلاحیت شوم اما بر اساس وظیفه و درخواست مردم  وارد انتخابات شدم؛ اگر تایید صلاحیت می‌شدم جای تعجب داشت.

وی افزود: فضای استان را به گونه‌ای دیدم که برخی در حال سواستفاده از جایگاه نمایندگی مردم در خوزستان بودند و برخی از نمایندگان در دوره گذشته بیشتر به دنبال منفعت شخصی بودند تا احقاق حقوق مردم و البته برخی‌ها هم بودند که بسیار خالصانه و پاک کار کردند.

مقتدایی عنوان کرد: چگونه است نمایندگان از وضعیت کشاورزی در خوزستان گلایه دارند اما بر سر رفتن به کمیسیون انرژی نزاع می کنند درپایان هم می‌ینیم که بیش از 90 درصد آنها به استخدام نفت در می‌آمدند.

عزل شبانه مقتدایی

وی با طرح این سوال مبنی بر اینکه اگر نمایندگان خوزستان مدعی جلوگیری از انتقال آب هستند چرا هیچ کدام از آن‌ها از من توضیحی نخواست که چرا شبانه عزل شدی؟، بیان کرد:  آیا عزل من برای جا به جایی چند بخشدار و فرماندار بود؟ خیر! عزل من به این دلیل بود که آقای رئیس جمهور ساعت 10 صبح می‌خواست کلنگ پروژه انتقال آب به کرمان را بزند و من ساعت 9 صبح در این خصوص قصد انجام مصاحبه خبری داشتم.

مقتدایی افزود: معاون پارلمانی رئیس جمهور ساعت یک شب از من خواست مصاحبه نکنم و عزل و نصب ها را متوقف کرده  و فردا صبح در محل کارم حاضر بشوم، اما بنده نپذیرفتم چرا که از برنامه رئیس جمهور در  استان کرمان اطلاع داشتم.

وی عنوان کرد: پس از آن شخصی از وزارت کشور با بنده شبانه تماس گرفت که به وی گفتم:  فردا نشست خبری دارم و باید حضور داشته باشم که از من خواهش کرد برنامه را لغوش کنم.

نبود مطالبه‌گری یکی از اشکالات اساسی در خوزستان

مقتدایی مطالبه گری رسانه ها و مردم در خوزستان را امری ضروری است، گفت: نبود مطالبه‌گری در خوزستان یکی از اشکالات اساسی است چرا که به صورت احساسی دنبال می‌شود؛ مردم باید یاد بگیرند با سری بلند، حرف خود را از راه صحیح بزنند و از مسوولان حق خود را مطالبه کنند.

مقتدایی خطاب به رسانه‌های استان، عنوان کرد: فرصت‌سوزی‌های زیادی توسط رسانه‌ها انجام شد، این اشکال به من هم وارد است که امکان دارد توجه کمتری به رسانه‌‌ها داشتم و زمان کمتری را در اختیار آنها قرار می‌دادم.

وی گفت: به دلیل مطالبه حق مردم بنده هیچ وقت محبوب مرکز نبودم بلکه منفور مرکز نشین‌ها بودم به همین دلیل مورد غضب دولت قرار گرفتم و شبانه عزل شدم.

استاندار پیشین خوزستان با انتقاد از رییس سابق بنیاد مستضعفان (فروزنده)، عنوان کرد: چند خوزستانی سالهاست عامل توقف استان هستند، این افراد در همه دولت ها حضور داشتند؛ عامل عقب ماندگی و توسعه خوزستان، این پنج یا شش نفر هستند که سال‌هاست بر مدیریت خوزستان خیمه زده اند و دست از سر خوزستان هم برنمی‌دارند و این اصحاب رسانه هستند که باید آنها را پیدا کنند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز،  بیان کرد: اگر این اتفاقات برای روستای ابوالفضل افتاد، فلان مسئوول خوزستانی مدیر بنیاد مستضعفان بود به همین دلیل وی در این قضایا مسئول است و باید یقیه آن را گرفت.

مقتدایی بیان کرد: اگر غیزانیه‌ها آب ندارند باید از همین افراد بازخواست کرد که سال ها از منافع خوزستان در مرکز بهره بردند اما برای خوزستان کاری نکردند، بنده برای خوزستان فریاد زدم و عزل شدم اما شما از ترس از دست دادن پست‌های خود جرأت فریاد زدن ندارید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان آب رسانه نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ظرفیت نمایندگان مجلس در دوره دوازدهم می‌ تواند برای رفع مشکلات ملی خراسان رضوی تأثیرگذار باشد و نمایندگان استان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.   آیت الله علم الهدی امروز در دیدار با مدیرکل بازرسی خراسان رضوی افزود: باید با ساختار شورای نگهبان هماهنگی کنید تا به صورت منظم، نمایندگان این مردم نسبت به عملکرد خود پاسخگو شوند و در جلسات به سازمان بازرسی گزارش بدهند که برای مردم چکار کرده اند و کدام اولویت استان را مورد پیگیری قرار داده اند.   وی ادامه داد: برای تقویت گردشگری سلامت و رونق اقتصاد استان، اگر شرایط رفاهی برای زائران به گونه ای فراهم شود که بدون فشار اقتصادی بتوانند به زیارتشان برسند، آن زمان است که می توانید امیدوار باشید تحولی در اقتصاد شهر و استان صورت بگیرد.   نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت نظارت جدی بر وضعیت معادن استان و دفاع تمام عیار از حقوق مردم خاطرنشان کرد: بر موضوع معادن خیلی تمرکز و توجه داشته باشید. این را به یاد داشته باشید که این ها حق مردم است و هرچه سختگیرتر باشید، هیچ ایراد ندارد زیرا تکلیف شرعی و وظیفه قانونی شما همین دفاع از سرمایه های ملی و ثروت های استانی است.   مدیرکل بازرسی استان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل در سال گذشته گفت: وصول بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی و ۱۷۰ هزار میلیارد ریال مطالبات معوق معادن، درآمدزایی مستقیم برای دولت و واریز به خزانه به موازات نحوه تأمین آب آشامیدنی پایدار استان و نظارت بر سلامت اقتصادی بانک‎ها، چهار مسئولیت نظارتی اداره کل بازرسی در خراسان رضوی است که تمامی ظرفیت خود را برای اجرای آن به ‎کار گرفته ‎ایم.   حجت الاسلام موسی فتوحی بیان کرد: پارسال بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال فقط درآمد مالیاتی خراسان رضوی بود که به موازات سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی، گردش مالی حدود ۴۰۰ همتی را در سال فراهم می کند و در نهایت، اثر مستقیم بر اشتغال زایی و توسعه خواهد داشت.   وی اظهار کرد: یکی از ایرادات بزرگ شرایط امروز آن است که از ظرفیت ملی نمایندگان استان کمترین استفاده برای پیشبرد اولویت های خراسان رضوی شده و منتخبان ملت در هر دوره منحصر در پیگیری موردی مطالبات مردم و اقشار بوده اند. باید این وضعیت اصلاح شود و به همین دلیل، با هر ۱۸ منتخب مردم استان در مجلس دوازدهم صحبت و مقرر شده تا صدای واحد اولویت های عمرانی و راهبردی خراسان رضوی باشند.

دیگر خبرها

  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است
  • رویداد بین المللی نوروتاک
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است
  • دعوت از مردم نوع دوست استان برای اهداء خون
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • اعلام جزییات تعرفه‌های پزشکی امسال / ویزیت پزشکان عمومی، ۱۲۶۰۰۰ تومان
  • جزییات تعرفه‌های پزشکی امسال/ویزیت پزشکان عمومی، ۱۲۶۰۰۰ تومان