Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آفریقای جنوبی گزارش یک رسانه آمریکایی را که مدعی قصد ایران برای ترور سفیر امریکا شده بود، رد کرده است.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی امروز پنجشنبه ادعای یک رسانه آمریکایی درباره قصد ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را رد کرد و آن را «بسیار عجیب» توصیف کرد.

«نالدی پاندور» در مصاحبه‌ای اختصاصی با پایگاه خبری SABC ادعاهای مجله پولیتیکو علیه ایران را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «آفریقای جنوبی معتقد است که دیپلمات‌ها در کشور ما ایمن هستند.»

وی در ادامه گفت: «ولی اظهارات علنی بسیار عجیبی مطرح شده‌اند و دوستان ما در ایران به اندازه ما شگفت‌زده شده‌اند. من این را کاملاْ عجیب می‌دانم که چرا ایران به عنوان یک دوست خوب آفریقای جنوبی باید بخواهد در کشوری که دوست خوبی برای ایران بوده چنین اقدامی انجام دهد؟ من فقط می‌توانم آن را عجیب و غریب توصیف کنم و اجازه بدهید همینحا حرفم را تمام کنم.»

نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی روز دوشنبه مدعی شده بود ایران قصد دارد برای گرفتن انتقام ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه یک دیپلمات آمریکایی در آفریقای جنوبی را ترور کند.

این ادعا واکنش سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و وی با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی و مغرضانه یکی از رسانه‌های آمریکایی در اظهارنظری عنوان کرد: پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه داده و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی نیز از این ادعای نشریه آمریکایی ابراز تعجب کرده و گفت این کشور هیچ اطلاعی در این خصوص ندارد.

لینک کوتاه: asriran.com/0038Pa

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر خارجه آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه  خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» که به کارگردانی جواد موگویی تهیه شده است، چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این مستند به ابعاد جدیدی از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، نحوه افشای اسناد می‌پردازد، و سعی می‌کند به چرایی بمباران هلیکوپتر‌های باقی مانده از نیرو‌های مهاجم آمریکایی در صحرای طبس در گفتگو با خلبان آمریکایی بپردازد. این مستند روایتی متفاوت از شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و نحوه شهادت شهید «محمد منتظرقائم» است.

پس از تسلط «دانشجویان پیرو خط امام» بر لانۀ جاسوسی، آمریکا نیروهایش را در عملیاتی موسوم به «پنجۀ عقاب»، به ایران اعزام کرد. بااین‌حال، طوفان شن در طبس باعث شد تا این برنامه نقش‌برآب شود و نیرو‌های آمریکایی در طبس زمین‌گیر شوند. اصرار رئیس‌جمهور مخلوعِ ایران برای بمباران طبس و تلاش نیرو‌های سپاه پاسداران برای دستیابی به اسناد داخل هواپیماها، معما‌هایی را به‌وجودآورده است که این مستند درپی رمزگشایی از آنهاست.

مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران