Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آفریقای جنوبی گزارش یک رسانه آمریکایی را که مدعی قصد ایران برای ترور سفیر امریکا شده بود، رد کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی امروز پنجشنبه ادعای یک رسانه آمریکایی درباره قصد ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را رد کرد و آن را «بسیار عجیب» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«نالدی پاندور» در مصاحبه‌ای اختصاصی با پایگاه خبری SABC ادعاهای مجله پولیتیکو علیه ایران را رد کرد. او گفت: «آفریقای جنوبی معتقد است که دیپلمات‌ها در کشور ما ایمن هستند.»

وی در ادامه گفت: «ولی اظهارات علنی بسیار عجیبی مطرح شده‌اند و دوستان ما در ایران به اندازه ما شگفت‌زده شده‌اند. من این را کاملاْ عجیب می‌دانم که چرا ایران به عنوان یک دوست خوب آفریقای جنوبی باید بخواهد در کشوری که دوست خوبی برای ایران بوده چنین اقدامی انجام دهد؟ من فقط می‌توانم آن را عجیب و غریب توصیف کنم و اجازه بدهید همینحا حرفم را تمام کنم.»

 نشریه آمریکایی  پولیتیکو در گزارشی روز دوشنبه مدعی شده بود ایران قصد دارد برای گرفتن انتقام ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه یک دیپلمات آمریکایی در آفریقای جنوبی را ترور کند. 

این ادعا واکنش سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و وی با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی و مغرضانه یکی از رسانه‌های آمریکایی  در اظهارنظری عنوان کرد: پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه داده و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی نیز از این ادعای نشریه آمریکایی ابراز تعجب کرده و گفت این کشور هیچ اطلاعی در این خصوص ندارد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت آکروباتیک و گل تماشایی یاسین بنزیا مقابل آفریقای جنوبی (الجزایر 3-3 آفریقای جنوبی)

یاسین بنزیا در جریان تساوی 3-3 الجزایر مقابل آفریقای جنوبی دو گل زد که گل دومش با یک ضربه آکروباتیک و دیدنی به ثمر رسید.

دانلود (7.4MB)

دیگر خبرها

  • 45 کشته به علت سقوط اتوبوس از پلی در آفریقای جنوبی
  • ویدیو/ «میرکت»؛ بزرگترین رادیو تلسکوپ دنیا در آفریقای جنوبی
  • یک ازداج عجیب در آمریکا؛ جشن عروسی دوقلوهای به هم چسبیده با یک سرباز آمریکایی/ عکس
  • سقوط اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی با ۴۵ کشته
  • اقدام عجیب سفیر ایران در آذربایجان در گفتگو با خبرنگار زن+ عکس | به دلیل این خطای بد و برای عزت ایران استعفا دهید!
  • سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت
  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • مداخله ایرلند در پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • حرکت آکروباتیک و گل تماشایی یاسین بنزیا مقابل آفریقای جنوبی (الجزایر 3-3 آفریقای جنوبی)
  • وقتی ۱۵۰ سال قبل برداشتن حجاب اعدام داشت! / مجازات عجیب مردان چشم چران!