Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدهادی هدایت با اشاره به نقش تمدن ساز حضرت زینب (س) بعد از حادثه عاشورا گفت: دولت و تمدن باید اسلامی شود و این رسالت زینبی می‌خواهد، ساختارها هستند که تمدن را ایجاد می‌کنند و حضرت زینب ساختار تشکیل دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ اولین نشست از سلسله گفتار «گام‌های معماری تمدن نوین ایران اسلامی» با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی هدایت استاد حوزه و دانشگاه شامگاه پنجشنبه ۲۷ شهریور ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در محل دفتر اراک آیت‌الله اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قسمت عمده‌ای از تمدن توسط فرماندهان زن رقم می‌خورد

حجت‌الاسلام هدایت در این نشست با اشاره به نقش تمدن ساز حضرت زینب (س) بعد از حادثه عاشورا گفت: قسمت عمده‌ای از تمدن توسط فرماندهان زن رقم می‌خورد، حضرت زینب (س) شمشیر در دست نگرفتند اما شمشیر امام حسین (ع) مقدمه‌ی تمدنی بود که حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بنا نهادند.

وی ادامه داد: ده امام در دوراهی حفظ جان و بیعت نکردن با خلیفه زمان جان خود را حفظ کردند و بیعت کردند اما مبارزه پنهانی را ادامه دادند و درنهایت به شهادت رسیدند امام حسین (ع) در این دوراهی بیعت نکردند و جان خود را هم فدا کردند چون تمام خلفایی که در جامعه اسلامی روی کار آمدند هیچ‌کدام اصل اسلام را منکر نشدند اما فقط یزید بود که این کار را کرد و آنجایی که اصل دین انکار شود حتی اگر یک نفر باشید باید قیام کنید.

حجت‌الاسلام هدایت تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند بعد از من اتفاقاتی که در بنی‌اسرائیل افتاد تکرار خواهد شد اما چه چیزی باعث می‌شود که حاکم اسلامی بنام اسلام و جانشینی پیغمبر اسلام اصل اسلام را انکار کند و امام جامعه را شهید کند؟ پاسخ در زیارت عاشوراست «فلعن الله امة اسست اساس الظلم و الجور علیکم اهل البیت» یعنی زمینه‌سازی‌ها، جریان‌ها و تمدن‌ها باعث شدند امام حسین (ع) را شمر و یزید نکشند چراکه حتی اگر آن‌ها این کار را نمی‌کردند کسانی دیگر انجام می‌داند چون تمدن حاکم به نحوی بود که جاده برای شهادت امام صاف‌شده بود.

حادثه کربلا جنگ فرهنگی و تمدنی است/یکی از بزرگ‌ترین ارکان ایجاد تمدن رسانه است

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام حسین (ع) در اوج غربت بود، طی ده سال امامت ایشان در مدینه مردم حتی یک سؤال فقهی از ایشان نپرسیدند و این مظلومیت امام را نشان می‌دهد، ساختار جامعه به سمتی پیش رفته بود که مردم امام حسین (ع) را نصیحت می‌کردند و خود را عاقل‌تر از امام می‌دانستند.

وی با طرح این سؤال که چرا امام حسین (ع) با زن و فرزند به کربلا رفتند گفت: تمدن‌هایی بعد از پیامبر اکرم (ص) ایجاد شد که امام حسین (ع) باید آن را اصلاح می‌کردند، امام برای جنگ نرفته بودند بلکه برای اصلاح در امت جدشان رفتند و می‌خواستند تمدن سازی کنند لذا این جنگ جنگ فرهنگی و تمدنی است و باید امام در آن شش‌ماهه و کودک سه‌ساله ببرد.

حجت‌الاسلام هدایت اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین ارکان ایجاد تمدن رسانه است، امام حسین (ع) به تعبیر شهید مطهری از یک رسانه بزرگ بنام کربلا استفاده کردند که همه این صحنه را دیدند، کربلا یک رسانه عظیم و پرمخاطب است، امروز در دنیا هزینه‌هایی سنگینی را می‌پردازند تا یک اجتماع را تشکیل دهند و توجهات را به خود جلب کنند اما همه عالم به این صحنه امام حسین (ع) توجه دارند و امام حسین برای همه مخاطبین از همه قشر و سنی در کربلا آدم خاص خود را دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: صحنه‌ای که در کربلا نمایش داده شد رزم خانوادگی بود و نوع روابطی که وجود دارد و جایگاه حضرت زینب (س) در مدیریت رنان بسیار جالب‌توجه است، به تعبیر شهید مطهری امام حسین (ع) تمام مخاطبین خود را پر کردند و صحنه را با خون خود امضا کردند و حضرت زینب این خون را در عالم منتشر و ماندگار کرد.

وی با بیان اینکه ۶۸۰۰ سال تمدن و فرهنگ شرک را معجزه پیامبر اکرم (ص) در ۲۳ سال نابود کرد افزود: پیغمبر اکرم کاری کرد که تفکر زشت بت‌پرستی بشود تمدنی که هر کس در آن نفس می‌کشد عاشق خدا می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با ذکر اینکه سقیفه تمدن پیامبر را منحرف کرد و این کار در سه ساختار صورت گرفت اظهار کرد: همان‌طور که امیرالمومنین از پیامبر نقل می‌کنند که وقتی بنی‌امیه به ۳۰ نفر برسند در سه ساختار فساد ایجاد می‌کنند ساختارهای فرهنگ، سیاست و اقتصاد را فاسد کردند و جاده‌ای درست شد که اگر امام در جامعه حضورداشته باشد ایشان را به شهادت برسانند، لذا ۳۱۳ آدم خوب در ساختار غلط به درد امام زمان (عج) هم نمی‌خورد و باید ساختار درست شود تا امام بیایند.

ساختارها تمدن را ایجاد می کنند و حضرت زینب(س) ساختار تشکیل دادند

حجت‌الاسلام هدایت ادامه داد: دولت و تمدن باید اسلامی شود و این رسالت زینبی می‌خواهد، ساختارها هستند که تمدن را ایجاد می‌کنند و حضرت زینب ساختار تشکیل دادند، در کربلا خانواده خیلی خوب نمایش داده‌شده است و همین ساختارهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی باید به‌واسطه خانواده تغییر پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب می‌دید کجا سنگر خالی است و مناسب باشخصیت زن بودن کجای این سنگر را می‌تواند پر کند، زینب کبری که کسی صدای او را نشنید آنجا که سنگر معارف امام حسین (ع) را خالی دید در کوفه خطبه‌ای خواند که فقط امام سجاد (ع) فرمودند عمه جان تو کوه علم هستی و این مردم دیگر ظرفیت ندارند و نکته مهم دیگر اینکه در آن شرایط و در آن انجام‌وظیفه مهم حضرت زینب چگونه با عظمت حجاب خود را حفظ کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام هدایت ایجاد می کنند حضرت زینب امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

۲۹ فروردین یاد آور حماسه آفرینی ارتش قهرمان و دلاور جمهوری اسلامی ایران است، که با حکمت ،ژرف نگری و درایت بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در یکی از مقاطع حساس تاریخی انقلاب و کشور نامگذاری گردید.
از همان آغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ارتش غیور و مکتبی به عنوان بازویی نیرومند برای دفاع از کیان میهن عزیزمان همراه با مردم سلحشور ایران در بزنگاه های مهم، تاریخ ساز گردید. مبارزه با بحران آفرینی منافقین ،اشرار و ضد انقلاب ، حضور مستمر ، کوبنده و غرور آمیز در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین تلاش خستگی ناپذیر برای آبادانی کشور پس از دفاع مقدس و امداد و کمک رسانی به مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی و دفاع از حدود و ثغور مرزها تنها گوشه ای از فعالیت های مجاهدانه ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران است که در حقیقت تبلور و مصداق بارز شجره طیبه است.
امروز، ارتش پرتوان و کارآمد ایران با اتکا به فناوری های نوظهور و دستاوردهای بزرگ ،در عرصه های دفاعی- امنیتی تبدیل به نماد خودکفایی و خودباوری گردیده است و سهم بزرگی از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مرهون تلاش های بی وقفه و شبانه روزی دلاورمردان ارتش در نیروهای چهارگانه زمینی ، هوایی، دریایی و پدافند هوایی می باشد که با نقش آفرینی های سرنوشت ساز و راهبردی خود تمامیت ارضی کشور را از گزند دشمنان و بدخواهان حفظ نموده اند.
همکاری و مشارکت ارتش با سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه تعامل مثال زدنی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به خلق صحنه های بدیع و با شکوهی گشت که نمونه بارز و موفق آن در اجرای کامل و بی نقص عملیات"وعده صادق" محقق گردید.
اینجانب با ادای احترام به ساحت پاک شهیدان گرانقدر ، جانبازان و ایثارگران عزیز انقلاب اسلامی و تقدیر و گرامی داشت مقام ایشان ،روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی را به ارتشیان و آحاد نیروهای مسلح سرافراز و  ملت شریف ، فهیم و بصیر ایران تبریک و تهنیت عرض نموده ، توفیقات بیشتر در روند پیشرفت های نظامی و تقویت بنیه بازدارندگی کشور را در سایه عنایات حضرت امام عصر ارواحنا له الفدا و تحت زعامت داهیانه و فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رسالت همه فعالین اجتماعی نشان‌دادن چهره واقعی سیستان و بلوچستان است
  • نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • پیام استاندار البرز به مناسبت روز ارتش
  • دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • پیام استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای تأمین استان به مناسبت "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ایران"
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است