Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@00:38:50 GMT

ابتلای بیش از ۴۸ هزار نفر به کروناویروس در فارس

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۲۷۵۸

ابتلای بیش از ۴۸ هزار نفر به کروناویروس در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همتی با بیان این مطلب گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۲۷۳ هزار ۱۷۰ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت‌دار تهیه شده است که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۶۲۷ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ هزار و ۲۹۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان های استان ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شدند، افزود: متاسفانه ۶ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند، با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جان‌باختگان کرونا ویروس در فارس به ۹۱۷ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: ۷۰۶ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا به کروناویروس در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۲ بیمار کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان های استان به سر می‌برند.

همتی گفت: افراد دارای علائم بیماری کووید۱۹، برای معاینه به مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند و از حضور در مراکز درمانی و بیمارستانها بپرهیزند.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی بیماری بهداشت معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همتی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح نارنجی، اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه، بارش‌های رگباری و بهاری در استان شدت می‌گیرد و موجب بارش رگباری باران، رعد و برق، گاهی وزش باد و در برخی مناطق تگرگ می‌شود.

او تاکید کرد: بارش رگباری در مدت زمان کم می‌تواند با مقدار زیاد باشد. 

مدیرکل هواشناسی فارس اضافه کرد: این سامانه در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه برای مناطقی از استان به ویژه نواحی شرقی و نیمه شمالی و در شهرستان‌های آباده، بیضا، اقلید، بوانات، خرم بید (صفاشهر)، سرچهان، بختگان، استهبان، نی ریز و داراب پیش بینی شده است.

او تصریح کرد: این سامانه در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه همه نقاط استان و شیراز را فرا می‌گیرد. 

حقیقت افزود: با توجه به اینکه اثر مخاطره این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلاب، احتمال طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها، صاعقه و سقوط اشیاء بدون مهار از ارتفاعات است، توصیه می‌شود: در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سفر‌های برون شهری، جابجایی عشایر، فعالیت‌های کوهنوردی و کار در ارتفاع احتیاط شود.

او بیان کرد: همچنین از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب، کانال‌ها و آب رو‌ها لایروبی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان