Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-شورای همکرای خلیج فارس در پی شیوع کرونا و کاهش قیمت نفت با بحران اقتصادی مواجه شد که از جهات مختلف بر این کشورها تاثیر منفی گذاشت. خبرگزاری میزان – شیوع بیماری «کرونا»، به شکلی خاص وابستگی کشور‌های حوزه خلیج فارس به درآمد حاصل از صادرات هیدروکربنی را آشکار و آنها را با چالش‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی مهمی روبرو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «سوفان سنتر»، کاهش بهای قیمت نفت، کشور‌های حوزه خلیج فارس را ناچار به کم کردن میزان هزینه ها، فروش اوراق قرضه دولتی و استفاده از صندوق ذخیره ارزی خود کرده و مهاجران زیادی را به کشور‌های مبدا بازگرداند.   مشکلات اقتصادی این کشور‌های عموما ثروتمند، در حال سرایت به کشور‌های فقیرتر عربی است که به حمایت اقتصادی کشور‌های مذکور وابسته هستند؛ این امر می‌تواند به تعمیق اختلافات اقتصادی و سیاسی در منطقه و فراتر از آن منجر شود.   در عین حال، فشار اقتصادی وارد بر کشور‌های خلیج فارس می‌تواند تلاش‌های آمریکا برای تقویت توانمندی‌های این کشور‌ها را با چالش‌های جدی مواجه و پیچیده‌تر کند.   آمریکا که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس را برای مقابله با آنچه رشد روزافزون توانایی موشکی ایران خوانده شده، تحت فشار قرار داده، اکنون با بحران مالی این کشور و ناتوانی آنها از تامین هزینه بیش از ۱۰ میلیارد دلاری مواجه شده است. بیشتر بخوانید:  سفر بی نتیجه پمپئو به حوزه خلیج فارس  درخواست شورای همکاری حلیج فارس از شورای امنیت در مورد ایران نکته این جاست که در حالی که این کشورها، به دلیل مشکلات مالی قادر به خرید نیاز‌های تسلیحاتی خود نیستند، ایران با وجود تحریم‌های شدید آمریکا، در مسیر تولید تسلیحات بومی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است.   شش پادشاهی عربی خلیج فارس که در اتحادی متشنج و پرتنش با نام «شورای همکاری خلیج فارس» به هم پیوند خورده اند، در پی شیوع کرونا، متوجه اثرات سوء وابستگی به صادرات انرژی شدند.   عربستان، کویت، امارات، قطر، بحرین و عمان که تلاش هایشان برای متنوع کردن اقتصادهایشان عمدتا ناکام مانده، برای مقابله با رکود اقتصادی مبتلابه ناچار به برداشتن گام‌هایی شدند که نارضایتی مردم را نیز به دنبال داشته است؛ از جمله آنها می‌توان به کاهش یا قطع کمک‌های داخلی و بازگرداندن مهاجران خارجی به کشورهایشان از جمله اقداماتی هستند که این کشور‌ها انجام داده اند.   گام‌های مذکور تا حد زیادی امنیت اقتصادی این کشور‌ها را در آینده به خطر انداخته و پروژه‌های متعددی را متوقف کرده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل شورای همکاری خلیج فارس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا تحولات بین الملل شورای همکاری خلیج فارس شورای همکاری خلیج فارس کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد

جعفر يازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر پرواز به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله شارجه ، دبی، عمان و امارات تا ساعات پیش با تاخیر چندین ساعته روبرو بوده است، گفت: با توجه به بارش‌های سنگین باران و آبگرفتگی معابر و فرودگاه‌ها امکان نشست و برخاست برای پرواز به این مقاصد وجود ندارد و تعداد زیادی از این پروازها ابطال شده است.

وی افزود: به مسافران این پرواز‌ها اعلام می‌شود که حتما پیش از عزیمت برای پرواز‌ها به این مقاصد از آخرین وضعیت پرواز‌ها مطلع شوند.

او اظهار کرد: امکان پرواز‌ها با توجه به هشدار‌های هواشناسی وجود ندارد؛ بنابراین تدابیر لازم برای رسیدگی به مسافران در این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

 وی ضمن اشاره به محدودیت پروازی به فرودگاه‌های مذکور تا اطلاع ثانوی، به مسافران توصیه کرد که برای سفر به این مقاصد پیش از عزیمت به فرودگاه به منظور اطمینان از وضعیت تاخیر یا ابطال پرواز خود با شرکت‌های هواپیمایی مربوطه تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس
  • شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت کاهش «فوری» تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد
  • ظرفیت گردشگری برای بهبود وضعیت اقتصادی روستانشینان مورد استفاده قرار گیرد