Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:49:03 GMT

روسیه: آمریکا مانع حل سیاسی بحران سوریه است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۳۱۰۳

روسیه: آمریکا مانع حل سیاسی بحران سوریه است

به گزارش ایرنا از شبکه خبری "روسیا الیوم" "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: آمریکا با وجود شیوع ویروس کرونا همچنان مردم سوریه را در تنگنا و فشار اقتصادی قرار داده است.

وی افزود، بیشتر خاک سوریه به کنترل ارتش قانونی این کشور درآمده و این روند رو به افزایش است.

وی با اشاره به این که "مقام‌های سوری اقداماتی را برای عبور از چالش‌های ناشی از درگیری مسلحانه در این کشور آغاز کرده‌اند گفت: ظرفیت‌هایی که در این زمینه می‌توان به آن تکیه کرد، به دلیل نقض تمامیت ارضی سوریه و قطع روابط اقتصادی میان بخش‌های مختلف این کشور به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه افزود: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و متحدان آن نیز [بر سوریه] و اقدامات محدود کننده واشنگتن به ویژه پس از لازم الاجرا شدن قانون به اصطلاح سزار موانعی بر سر راه تجارت بین‌الملل به شمار می‌رود.

زاخاروو اظهار کرد: این اقدام آمریکا مانعی در روند سیاسی سوریه و حل بحران این کشور از جمله فعالیت کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه در ژنو سوئیس و نیز حل مسائل انسانی بحران سوریه است که موجب درد و رنج مضاعف شهروندان سوری شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه سوریه گفت: آمریکا حتی در سایه شیوع ویروس کرون حاضر نیست در زمینه اقدامات بشردوستانه قدمی [در خصوص لغو تحریم‌ها] بردارد و به فشار اقتصادی خود بر مردم سوریه ادامه می‌دهد.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه نیز ۲۲ مردادماه در واکنش به اعمال قانون سزار توسط آمریکا علیه کشورش  گفته بود: هر زمان که تروریسم در جنگ با سوریه شکست خورده است، [حامیان غربی آنها بویژه آمریکا] از راه‌های دیگر در صدد اعمال فشار بر دولت دمشق برآمده‌اند و قانون سزار در این راستاست.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا در دسامبر ۲۰۱۹  قانون "سزار" را پس از ۶ سال تاخیر تصویب کردند و ترامپ نیز آن را در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و این قانون از ۱۷ ماه ژوئن سال جاری میلادی در حال اجرا است.

 بر اساس این قانون، علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال خواهد شد. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند، ممکن است مورد تحریم قرار گیرند. این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک می‌کنند و یا نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور علیه تروریستها را تامین می‌کنند و به صورت عمدی به آنها خدمات و اطلاعات ارائه می‌دهند، اعمال خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت امور خارجه روسیه بشار اسد ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه روسیه بشار اسد ایالات متحده آمریکا وزارت امور خارجه روسیه بشار اسد ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا امروز دوشنبه از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل امروز دوشنبه گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

گروهی متشکل از ۹ کشور از جمله آلمان، فرانسه، هلند و لیتوانی ماه فوریه خواستار گسترش تحریم‌های موجود علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند