Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرضه اولیه سهام گروه مالی سپهر صادرات زیر مجموعه بانک صادرات با نماد وسپهر۱ یکشنبه ۳۰ شهریور در فرابورس ثبت سفارش می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یکشنبه آینده 30 شهریور ماه تعداد ۶ میلیارد سهم معادل ٢٠ درصد از سهام گروه مالی سپهر صادرات با عنوان "وسپهر1"  در فرابورس عرضه می‌شود.

این سهم بعد از ثبت سفارش چهارشنبه دوم مهرماه در پرتفوی خریداران قابل نمایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تعداد ۶ میلیارد ورق سهم ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون به عموم مردم عرضه می شود و ۶۰۰ میلیون سهم نیز روز بعد به دو صندوق تامین سرمایه سپهر و تامین سرمایه نوین فروخته می شود.

تاریخ و دوره ثبت سفارش برای سهامداران روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه و از ساعت ۱۳ الی ۱۷ خواهد بود.

ناشر این سهم در بازار فرابورس ایران شرکت کارگزاری بانک صادرات می باشد.

حداکثر سهام قابل خرید برای هر فرد یا هر کد بورسی حقیقی یا حقوقی ۱۱۰۰ سهم است.

 

با توجه به اینکه در عرضه اولیه های قبلی حدود ۴.۵ میلیون نفر شرکت می کردند و عرضه اولیه وسپهر برای سهامداران ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم است بنابراین به نظر می رسد به هر کد بورسی تعداد حداکثر سهم یعنی ۱۱۰۰ ورق سهم برسد.

 

دامنه قیمت هر سهم بین ۹۵۰ تا ۱۱۰۰ تومان تعیین شده است که با در نظر گرفتن تعداد ۱۱۰۰ سهم و ارقام قیمتی دامنه می توان پیش بینی کرد که حداقل ۱ میلیون و ۴۵ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان برای خرید حداکثر تعداد مجاز از سهم گروه مالی سپهر صادرات نقدینگی نیاز است.

بیشتر بخوانید:

پذیره نویسی پالایش یکم (دارادوم) تمدید شد

آیا دارا دوم ارزش خرید دارد؟ / ۸ دلیل برای سوددهی «پالایشی یکم»

جزئیات کامل ETF جدید دولتی / آنچه باید برای خرید «پالایشی یکم» یا «دارادوم» بدانید

همچنین تاریخ دسترسی به سهم در تابلوی معاملات بازار فرابورس ایران جهت خرید و فروش روز شنبه 5 مهر ماه خواهد بود.

 

قابل توجه سهامداران تازه‌وارد

سهامدارانی که در حساب کارگزاری خود توافق نامه خرید عرضه اولیه را انتخاب کرده یا پذیرفته اند باید در نظر داشته باشند که بایستی حتما یک روز قبل از عرضه اولیه حساب کارگزاری خود یا قدرت خرید خود در پرتفوی را شارژ نمایند در غیر این صورت عرضه اولیه به صورت اتوماتیک  سفارش داده نخواهد شد.

 

عمدتا عرضه های اولیه که اصطلاحا در بازار اولیه بورس قرار می گیرند بر خلاف بازار ثانویه مورد استفاده بنگاه ها و شرکت های بورسی قرار می گیرد و در واقع پول به بخش واقعی و مولد اقتصاد هدایت می شود به همین جهت در اقتصاد کشور اثرات مثبت و موثری خواهد داشت.

 

از سوی دیگر با توجه به اینکه عرضه اولیه ها با قیمت های پایین تر از ارزش واقعی خود عرضه می شوند تا از سوی صندوق ها و سهامداران حقوقی و حقیقی جذابیت لازم برای خریداری را داشته باشند بنابراین هم در کوتاه مدت که با تخفیف و ارزان خریداری شده و هم در بلند مدت که با انجام عملیات و استفاده از سرمایه ها در شرکت ناشر سود عملیاتی به وجود می آید سهامداران منتفع می شوند و سود قابل توجهی نسبت به بسیاری از سهم ها در بازار ثانویه و با ریسک کمتر کسب می نمایند.

 

عرضه اولیه‌های ارزنده و بزرگ در راه است

علیرضا صالح؛ رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم از این پس از طریق بازار سرمایه شرکت‌های دولتی را واگذار کنیم گفت: علاوه بر سهام شرکت‌های موجود در تابلوی بورس، ۱۲ بنگاه که سه هلدینگ نیروگاهی را در خود جای داده در حال آماده سازی برای ورود به بازار سرمایه است.

 

صالح افزود: ۳ شرکت مجتمع صنعتی اسفراین، اپال پارسیان بنگان و عمران و مسکن سازان ایران، در مهر ماه پذیرش و کشف قیمت خواهند شد.

 

بازار اولیه تنها راه هدایت نقدینگی بورس به سمت تولید

گفتنی است یکی از علت‌های اصلی رشد نجومی و غیر منطقی شاخص بورس در 5 ماه اول سال و به دنبال آن ریزش 500 هزار واحدی شاخص از اواسط تابستان تا هفته ی گذشته فشار ورود حجم نقدینگی به میزان 120 هزار میلیارد تومان به بورس ایران بود که باعث شد طرف تقاضا رشد زیادی کرده و با ضعف طرف عرضه و کمبود عرضه اولیه ها تعادل بازار م خورد در صورتی که اگر به میزان مناسب عرضه اولیه از سوی دولت وارد بازار می شد شاهد این وضعیت و بی ثباتی شاخص نبودیم و از طرف دیگر بجای اینکه سرمایه های مردم که رقم بسیار بالایی هم بود تماما در بازار ثانویه صرف خرید و فروش و افزایش قیمت های اسمی سهام شود به سمت تولید و تامین مالی بنگاه های تولیدی هدایت می شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عرضه اولیه بورس بازار سرمایه دارا دوم عرضه اولیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس به کام سهامداران شیرین شد

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۱۱ هزار و ۹۹۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۸۶ واحدی قرار گرفت و پس از چند روز که روند بازار منفی بود؛ صعودی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۳ هزار و ۵۸۴ واحدی در ارتفاع ۷۳۳ هزار و ۸۰۰ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۴ همت و ۹۵۳ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۸۹ هزار و ۵۱۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فولاد، فملی، وغدیر، وبملت، خودرو و وبصادر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد وپارس بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص کل بورس تهران داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۱۱ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۶۸ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۷۶ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۵۷ هزار و ۹۳۴ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، وسپهر، زاگرس، خاور، وهور، وگردش و شاوان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران داشتند.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذارن طلا بخوانند؛ گرانی در راه است؟
  • سرمایه گذارن طلا بخوانند؛ گرانی راه است؟
  • سرمایه گذاران طلا بخوانند ؛ گرانی در راه است؟
  • سرمایه گذارن طلا بخوانند؛گرانی راه است؟
  • چشم تولیدکنندگان شیرخشک به دستان بانک مرکزی/ پرداخت مابه التفاوت به زمان نیاز دارد+ عکس
  • دورنمای بورس در سال جدید
  • بورس به کام سهامداران شیرین شد
  • بهترین مناطق خرید ملک در مازندران برای افزایش سود خالص سرمایه اولیه
  • میوه تنظیم بازار از روز شنبه  ۲۶  اسفندماه در سطح استان عرضه خواهد شد
  • پیش‌بینی بورس در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲/ پیشتازی دارویی‌ها و انبوه سازان در این هفته