Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «تقریبا از هر طریق و در مقایسه با ۴ سال گذشته، ایران امروز در خاورمیانه قدرتمندتر و آمریکا ضعیف‌تر شده است»، این یکی از تازه‌ترین اظهارات کریس مورفی سناتور آمریکایی است که به نقش و قدرت ایران در منطقه خاورمیانه اذعان می‌کند.

البته این اولین بار نیست که دولتمردان غربی و صهیونیست  این‌گونه قدرت ایران در منطقه خاورمیانه را صراحتا اعلام می‌کنند به عنوان مثال دکتر افراییم سنه وزیر و ژنرال بازنشسته صهیونیست در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود اعلام کرده که استیلای منطقه راهی است که ایران برای استیلای جهانی گام بردارد و به عبارت دیگر در جهانی که ایران از تسلط بر منطقه برخوردار باشد ما جایی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خاورمیانه  ظرف چند دقیقه  در مشت ایران قرار خواهد گرفت!

دونالد ترامپ دو سال پیش در جمع حامیان خود مدعی شده بود که  پیش از وی ایران می‌توانست ظرف ۱۲ دقیقه کل خاورمیانه را تحت کنترل بگیرد، اما در نقطه مقابل سردار جعفری در پاسخ به این ادعای ترامپ گفت: رئیس جمهوری آمریکا در خصوص اینکه گمان می‌کند ایران از زمان به قدرت رسیدن او ضعیف‌تر شده، در اشتباه است. اگر پیش‌تر توانایی ایران در دفاع از خاورمیانه و نه تسلط بر آن ۱۲ دقیقه بود، اکنون این زمان کمتر شده است. آنچه مشخص است قدرت آمریکا در منطقه خاورمیانه به ویژه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ روز به روز در حال تنزل است.

جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که می‌تواند در کمترین زمان ممکن بر منطقه  خاورمیانه کنترل  پیدا کند و این امر از  هیچ کس پوشیده نیست و حضور مستشاری ایران در سوریه و عراق آن هم با خواست سران این کشور برگ زرینی در راستای اثبات این ادعای بزرگ است. حدود ۵ سال پیش سخنگوی وزارت خارجه در دولت اوباما مدعی شد که شکست داعش در منطقه حدود ۵ سال زمان نیاز دارد در حالی که جمهوری اسلامی ایران به فاصله کمتر از دو سال از همان تاریخ موفق شد تا امپراطوری داعش در منطقه را به پایان برساند و منطقه اکنون شاهد حضور مقتدرانه نیروی نظامی ایران خصوصا نیروهای دریایی در خلیج فارس و عمان است و همین دشمن را وادار کرده تا درباره قدرت دریایی ایران دست به اعتراف بزند.

نقش ایران در امنیت و ثبات خاورمیانه چیست؟/کشورهای عربی دستاویزی برای چپاول منطقه

عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره نقش بی بدیل جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه معتقد است: تفاوت جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای منطقه قدرت درونی آن بوده و برخی کشورهای کوچک در منطقه سعی می‌کنند تا نقاط ضعف خود را با بهره‌گیری از حضور بیگانگانی مانند اسرائیل جبران کنند.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کند تا از هزاران کیلومترها آن طرف‌تر در منطقه حضور پیدا کرده و روابط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی را تنظیم و عادی سازی کند و این امر نشان می‌دهد که  آمریکا سعی دارد با تضعیف کشورهای  عربی دست به چپاول خاورمیانه بزند و ایران را یک رقیب و مزاحم جدی برای خود تلقی می‌کند و برای دستیابی به این هدف کشورهای کوچک منطقه را دست مایه خود قرار داده است. ایران لنگرگاه امنیت منطقه  بوده و می‌تواند در حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه و حتی فراتر از آن نقش داشته باشد. 

اگر ایران در خاورمیانه حضور نداشت...

فدا حسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان معتقد است اگر جمهوری اسلامی ایران به لحاظ نظامی و سیاسی در خاورمیانه دارای اقتدار نبود اتفاقات زیادی برای کشورهای منطقه  می‌افتاد و غرب آسیا به جولانگاهی برای ایجاد هرج و مرج توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل می‌شد. اگر جمهوری اسلامی با اقتدار بالای سر خاورمیانه نبود، داعش کشورهای عربی را می‌بلعید، اما  با رهبری سردار شهید سلیمانی آن گروهک در  منطقه غرب آسیا شکست خورد.

وی بر این باور است که؛ آمریکا برای تسلط بر منطقه از سیاست‌های کثیفی استفاده می‌کند و اخیرا با فریب کشورهای کوچک عربی و عادی سازی روابط آنها با اسرائیل سعی دارد تا  در خاورمیانه هرج و مرج  ایجاد کند.

ایران می‌تواند در کمتر از چند دقیقه بر منطقه اشراف پیدا کرده و توأمان امنیت را برای کشورهای آن رقم بزند، اما نباید فراموش کرد که حضور ایران در منطقه به هیچ عنوان با هدف تجاوز و غارتگری صورت نگرفته است. این روزها چندی از کشورهای  عربی روابط خود را  تحت راهبری آمریکا با اسرائیل عادی سازی کرده‌اند، آمریکا  با این کار در واقع خیال خام پس زدن ایران از منطقه را در سر می‌پروراند  تا ضمن جبران ناکامی‌های خود غرب آسیا را به یغما ببرد. اکنون بهتر است دولت‌های این کشورهای عربی یک سوال ساده از خود بپرسند، اگر ایران از منطقه خارج شود چه سرنوشتی در انتظار آنان خواهد بود؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس قدرت ایران در خاورمیانه رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران ایران در منطقه غرب آسیا بر منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد، تشدید بحران کنونی در خاورمیانه که تاکنون بدین شکل سابقه نداشته، نتیجه ماجراجویی شکست خورده آمریکا و حمایت از اقدامات غیرقانونی اسرائیل است و گفت: شورای امنیت باید تدابیری برای جلوگیری از از وخامت اوضاع اتخاذ کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی ابراز عقیده کرد که تشدید بحران کنونی در منطقه خاورمیانه نتیجه شکست یک ماجراجویی دیگری از سوی دولت ایالات متحده است.

این دیپلمات تاکید کرد که مقامات واشنگتن مدت‌هاست که «اظهارات بی سابقه‌ای» را تبلیغ می‌کنند، مبنی بر اینکه گویا همه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل الزام‌آور نیستند. در واقع ایالات متحده به خاطر جاه طلبی‌های خود هر کاری انجام می‌دهد تا این امکان را برای اسرائیل فراهم کند که از پیروی از قوانین بین المللی خودداری کند. زاخارووا افزود: این سیاست واشنگتن خاورمیانه را در آستانه یک بحران بسیار جدی قرار داده، بحرانی که این منطقه در تاریخ اخیر هنوز تجربه نکرده است.

او گفت: «به نظر من وضعیت کنونی در منطقه  نتیجه یک ماجراجویی دیگر از سوی ایالات متحده آمریکا است که شکست خورده و منجر به فروپاشی وضعیت متزلزل در خاورمیانه شده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد که خاورمیانه بیش از یک جنگ را تجربه کرده است، ولی تاکنون چنین "وضعیت انفجاری گسترده‌ای" هرگز در منطقه رخ نداده بود.

زاخارووا از شورای امنیت خواست تا از تشدید تنش در خاورمیانه جلوگیری کند

ماریا زاخارووا تاکید کرد که  شورای امنیت سازمان ملل باید هر اقدامی که لازم است را برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه انجام دهد. این دیپلمات گفت: «ما واقعاً معتقدیم که وضعیت تحت هیچ شرایطی نباید در جهت تشدید بیشتر اوضاع تحریک شود. و هر کاری باید انجام شود تا شورای امنیت سازمان ملل دست به اقدامی بزند.»

به گفته وی، کار شورای امنیت به دلیل موقعیت تعدادی از کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا که "اجازه استفاده از منابع سازمان ملل را نمی دهند" پیچیده شده  و عملاً موثر نیست.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه اشاره کرد که این اقدامات مخرب آمریکا، سازمان ملل و کشورهای غربی بود که ایران را مجبور به حمله تلافی جویانه علیه اسرائیل کرد.

روز گذشته دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که به ابتکار طرف ایرانی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی خود گفتگویی تلفنی داشت و  سران دو کشور در خصوص تشدید اوضاع در خاورمیانه پس از حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و حمله تلافی جویانه ایران به تفصیل تبادل نظر کردند.

طبق این اطلاعات، پوتین ابراز امیدواری کرد که طرف‌های درگیر  خویشتن داری بیشتری از خود نشان داده و اجازه ندهند دور جدیدی از رویارویی آغاز شود که عواقب آن برای کل منطقه فاجعه بار خواهد بود. رئیسی نیز به نوبه خود تاکید کرد که تهران هیچ هدفی برای افزایش تنش در منطقه ندارد و اقدامات ایران از روی اجبار و محدود بوده است.

روسای جمهور روسیه و ایران تأیید کردند که علت اصلی پیچیدگی اوضاع، عدم حل و فصل مناقشه دیرین بین فلسطین و اسرائیل است. علاوه بر این، دو طرف تاکید کردند که رویکردهای اصولی روسیه و ایران به نفع آتش‌بس فوری در نوار غزه، ارائه بیشتر کمک‌های بشردوستانه به مردم آن و ایجاد شرایط برای حل و فصل دیپلماتیک بحران، بر یکدیگر منطبق است.

روسیه خطاب به اسرائیل: از اقدام نظامی خودداری کنیدروسیه قصد محکوم کردن حمله تلافی جویانه ایران را نداردنماینده روسیه: نشست شورای امنیت نمایش ریاکاری غرب است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است
  • کنایه مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله به اسرائیل
  • کنایه سنگین عطاءالله مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله سپاه به اسرائیل /بازهم به بایدن اطلاعات غلط دادند! 
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا