Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@17:58:51 GMT

پنج کشور دیگر خواهان توافق سازش با اسرائیل هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۳۲۹۴

پنج کشور دیگر خواهان توافق سازش با اسرائیل هستند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، در پی امضای توافق ننگین سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در هفته جاری، «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید روز پنج شنبه در تازه ترین اظهارات خود مدعی شد که پنج کشور دیگر بطور جدی انعقاد توافق عادی سازی روابط با اسرائیل را مدنظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارک میدوز که در سفری به ایالت ویسکانسین رئیس جمهوری آمریکا را همراهی می کرد، در گفتگو با خبرنگاران هیچ اشاره ای به نام این پنج کشور نکرد، اما گفت که سه تا از این کشورها در منطقه خاورمیانه واقع هستند.

بنابر گمانه زنی رویترز، یکی از این پنج کشور احتمالی برای این توافق، عمان است که سفیر آن در مراسم امضای توافق سازش در کاخ سفید حضور داشت. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز سه شنبه گذشته مدعی شد که عربستان سعودی نیز در نهایت به این توافق می پیوندد.

شایان ذکر است که مقاماتی از بحرین، امارات متحده عربی، رژیم صهیونیستی و آمریکا سه شنبه گذشته طی مراسمی در کاخ سفید توافقنامه سازش موسوم به «توافقنامه صلح آبراهام» را امضا کردند. هدف از امضای این توافقنامه، عادی سازی روابط دوجانبه میان ابوظبی- تل آویو بود.

در این مراسم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای خارجه امارات متحده عربی و بحرین- «عبدالله بن زاید آل نهیان» و «عبداللطیف بن راشد الزیانی» - شرکت داشتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین انصاریان قرارداد الجزایر الکساندر نوری توافق اسرائیل و بحرین کشورهای عربی اسرائیل توافق عادی سازی روابط حسین انصاریان قرارداد الجزایر الکساندر نوری توافق اسرائیل و بحرین پنج کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند

رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده با آنکه اسرائیل و اوکراین قادر به دفاع از خود هستند، اما برای انجام این کار به کمک‌های ایالات متحده وابسته‌اند.

جو بایدن در ادامه با بیان این ادعا که ایران و روسیه خواستار نابودی اسرائیل و اوکراین هستند نوشته است: «ما نباید هیچ یک از این پیامد‌ها را بپذیریم.»

بایدن در این مقاله با بیان اینکه «الان وقت تنها گذاشتن دوستانمان نیست» از مجلس نمایندگان آمریکا خواست طرح اضطراری امنیت ملی برای کمک به اوکراین و اسرائیل را به تصویب برساند. 

رئیس‌جمهور آمریکا نوشته است: «با آنکه هر دو کشور قادرند از حاکمیت خودشان دفاع کنند آنها برای انجام این کار به کمک آمریکا از جمله سلاح‌های آمریکایی وابسته‌اند.»

وی اضافه کرده است: «هم اوکراین و هم اسرائیل از سوی دشمنانی که به دنبال نابود کردن آنها هستند هدف حملاتی آشکار قرار گرفته‌اند.»

بایدن در ادامه ادعای خود نوشته است: «پوتین می‌خواهد مردم اوکراین را تحت انقیاد خود آورد و این کشور را به بخشی از یک امپراطوری روسیه‌ای جدید تبدیل کند. حکومت ایران هم خواستار نابود کردن اسرائیل برای همیشه است.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند
  • نشریه بریتانیایی: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • برگه تقلب رئیس‌جمهور آمریکا لو رفت؛ راهکار کاخ سفید برای سوتی ندادن بایدن
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن
  • اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • کاخ سفید: تهران درباره زمان حمله به اسرائیل به ما پیام نداد؛ به دنبال جنگ با ایران نیستیم
  • کاخ سفید: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد