Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد حسینی دکترای تخصصی مشاوره و راهنمایی در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هیجان‌ها را از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی عنوان کرد و گفت: سلامت عقل و روان به میزان زیادی به سلامت هیجانی وابسته است، همچنین جلوه‌های هیجانی به عنوان وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با دیگران به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هیجان را پدیده‌ای چندوجهی عنوان کرد و افزود: این ویژگی باعث می‌شود تا به شیوه‌ای خاص احساس کنیم، مثلا در خشمگین شدن یا شادمان شدن انسان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

حسینی با بیان اینکه معمولا یک هیجان دارای ۴ مولفه است، اظهار داشت: هیجان‌ها پاسخ‌های زیستی هستند، به این معنا که واکنش‌های فیزیولوژیکی که بدن را برابر سازگاری‌ها آماده می‌سازند. همچنین هیجان‌ها بیشتر کارکردی محسوب می‌شوند، چراکه مثلا خشم ما را برای جنگیدن با دشمن آماده می‌کند، یا ترس سبب می‌شود ما برای فرار کردن از خطر آماده شویم. البته می‌توان هیجان‌ها را تا اندازه‌ای حالت‌های عاطفی و ذهنی نیز تلقی کرد.

دکترای تخصصی مشاوره و راهنمایی در اهواز هیجان‌ها را پدیده‌هایی اجتماعی و عامل تولید حالت‌های متمایز صورتی و بدنی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه کارکردی انطباقی دارند و تجارب درونی ما را به دیگران می‌رسانند، باعث سازگاری فرد با محیط زندگی اش نیز می‌شوند و به بقای انسان و ارضای نیاز‌های او کمک می‌کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلامت هیجانی مشاوره و روانشناسی هیجان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام دلفان در سخنانی، اظهار داشت: سه پروژه مهم بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد، «رازی» کوهدشت و «گهر» دورود، از روند و رشد خوبی برخوردارند که طبق برنامه‌های زمان‌بندی‌شده، پیش می‌روند.

وی افزود: هم اکنون بیمارستان‌های «نیایش» خرم‌آباد با ۶۵ درصد، «رازی» کوهدشت با ۵۰ درصد و «گهر» دورود با ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی نسبت به سال قبل، از روند پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به رابطه سلامت، زمین پاک و سلامت خانواده و با اشاره به مشارکت گسترده مردمی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و ظرفیت‌های ذی‌نفع در حوزه بهداشت در طول دهه‌های گذشته، بیان داشت: با مردمی‌سازی سلامت به سمت پوشش همگانی سلامت حرکت می‌کنیم و باتوجه‌به سرمایه مردمی به‌عنوان دریای بی‌پایان توانمندی و ایثار و لزوم توجه به بهداشت و پیشگیری اشاره و ابراز امیدواری کرد که در هفته سلامت نتایج یک سال تلاش بی‌وقفه در پیاده‌سازی برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع با مشارکت مردم به جامعه اطلاع‌رسانی می‌شود.

دلفان همچنین به رژیم غذایی سالم برای زندگی بهتر اشاره کرد و گفت: فواید رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند دیابت، پوکی‌استخوان، سرطان، داشتن پوستی سالم، شاداب و جوان، داشتن سیستم ایمنی قوی و پیشگیری از بیماری‌های مسری مانند آنفلوانزا، سرماخوردگی، کرونا و داشتن قلب و عروقی سالم که حدود ۷۰ درصد مرگ‌های اخیر مربوط به مشکلات قلب و عروقی مؤثر است.

کد خبر 6081597

دیگر خبرها

  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • برای حفظ سلامت بهتر است پیاده روی کنید
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»
  • آپدیت جدید هیجان‌انگیز تلگرام؛ صفر تا صد درست کردن استیکر با عکس + ویدئو
  • «ناآگاهی» بزرگترین تهدید سلامت روان است
  • حجاب در خدمت سلامت روان جامعه
  • تاثیرات گوش دادن به موسیقی شاد بر روح و روان انسان
  • ساختار مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تغییر کرد