Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@11:33:27 GMT

آسیب بزرگ فقدان وزیر صمت در شرایط جنگ اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۳۳۵۰

آسیب بزرگ فقدان وزیر صمت در شرایط جنگ اقتصادی

عضو کانون عالی کارفرمایان کشور گفت: یکی از مشکلات اقتصاد کشور عدم کنترل بازار است که می بایستی وزیر صنعت تعیین شود. در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم, آسیب بزرگی است که وزیر صنعت نداریم. - اخبار اقتصادی -

اصغر آهنی ها، عضو شورای عالی کار و عضو کانون عالی کارفرمایان کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره حفظ اشتغال موجود در واحدهای تولیدی گفت: اشتغال در کشور در بخش خدمات، کشاورزی و تولید تقسیم می شود که بخش خدمات نقش موثری دارد، در تولید نیز اکثر صنایع کوچک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صنایع پایه اقداماتی انجام می دهند تا تولید را پیش ببرند, اکثر این صنایع تاب آوری زیادی دارند,که برخی تحلیل ها بر این است که با گران فروشی امورات را می گذارنند. اما صنایع کوچک همزمان با گرانی ها به مشکلات متعددی دچار شده اند. یک تعداد آنها بسته به نوع محصولات بازار مناسبی دارند. در بحث کشاورزی با توجه به اینکه آبیاری خوب بوده است, تقریباً شرایط خوبی دارند.  در بحث خدمات بخش زیادی از اشتغال ها هنوز راه نیفتاده است.

 وی ادامه داد:با این تفاسیر نمی توان گفت مشکلات رفع شده است, مشکلات تحریم ها وجود دارد، واردات مواد اولیه و مشکلات ارز همچنان وجود دارد. در این شرایط فعالان کسب و کار به دشواری امورات می گذرانند. بعضی از بخش ها, مانند معادن , بخش پتروشیمی  چون مواد اولیه دارند بهتر به نتیجه می رسند. اما واحدهای خرد پتروشیمی باید از بورس خریداری کنند, چرا که توان مالی خیلی زیادی دارند. درچنین شرایطی هستیم اما تمام انرژی تولیدکنندگان این است که اشتغال موجود حفظ شود.

 آهنی ها با بیان اینکه برخی بخش ها با شرایط دشوار کار می کنند افزود: در چنین شرایطی یکی از مشکلات عدم کنترل بازار است که می بایستی وزیر صنعت تعیین شود. در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم, آسیب بزرگی است که وزیر صنعت نداریم. طبیعتاً ژنرال های خطوط مختلف باید با انرژی مختلف فعالیت کنند. اگر قرار باشد, مسئولیت به این مهمی حذف شود, مشکلات بسیاری ایجاد می شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار به منظور حفظ اشتغال بنگاهها و قدرت معیشت کارگران گفت: دولت به طور هدفمند برای قشرهای آسیب پذیر جامعه که قدرت معیشت آنها پایین است کمکهای نقدی و غیر نقدی در نظر بگیرد تا از این طریق هم فشار بر صنایع و بنگاه ها که آسیب جدی دیده اند کمتر شود و بتوانند ادامه حیات دهند و هم فشار زندگی بر کارگران و قشرهای آسیب پذیر کمتر شود.

وی تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد، آرام آرام بستری ایجاد می شود که هم اشتغالزایی تداوم یابد و ریزش نیروهای کار کمتر شود و هم هزینه سنگین از محل ریزش نیروها از طریق بیمه بیکاری و مردم به تامین اجتماعی تحمیل نشود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اشتغال زایی اشتغال زایی وزیر صنعت عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم