Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-شاخص بورس و اوراق بهادار در هفته اخیر با روند صعودی و رسیدن به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

خبرگزاری میزان – بررسی شاخص بورس و اوراق بهادار در هفته‌ای که گذشت با اُفت و خیز فراوانی همراه بوده و بیشتر روز‌های هفته را با روند صعودی به پایان رساند.

اولین روز هفته در تاریخ ۲۲ شهریور ۹۹ شاخص برخلاف اواخر هفته سوم شهریور ماه روند صعودی به خود گرفت و با رشد ۲۷ هزار واحد شاخص کار خود را آغاز کرد و به پله یک میلیون و ۵۸۳ هزار واحدی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص فرابورس، اما روند نزولی پیدا کرد و با اُفت بیش از ۲۷۹ واحدی در پله ۱۶ هزار و ۷۸۶ واحدی ایستاد.

دومین روز هفته مورخ ۲۳ شهریورماه شاخص تغییر رویه داد و با اُفت ۵ هزار واحد به پله یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحدی رسید، اما فرابورس با رشد بیش از ۱۳ واحدی به پله ۱۶ هزار و ۷۸۳ واحدی دست یافت.

شاخص بورس و اوراق بهادار در سومین روز هفته مورخ ۲۴ شهریورماه دوباره روند صعودی به خود گرفت و با رشد بیش از ۲۹ هزار واحدی دوباره به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی بازگشت.

در معاملات ۲۵ شهریور ۹۹ نیز شاخص با حفظ روند صعودی خود رشد بیش از ۵۹ هزار واحدی را به ثبت رساند و به پله یک میلیون ۶۶۷ هزار واحدی رسید.

روند معاملات بورس و اوراق بهادار در آخرین روز هفته نیز همچنان با روند صعودی کار خود را پیش گرفت و با رشد بیش از ۳۹ هزار واحدی روبرو شد و با ورود به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی در آخرین هفته شهریورماه به کار خود پایان داد.

البته در هفته‌ای که گذشت صندوق توسعه ملی آمادگی خود را جهت سپرده گذاری در صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد که خبر خوبی برای ثبات در بازار محسوب می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: سایۀ چند سؤال بر بازار بورس


این صندوق در راستای اجرای مفاد تکالیف قانونی و به منظور حمایت و تقویت بازار سرمایه آمادگی خود را جهت سپرده گذاری در صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرده است.

پیش‌تر نیز حسن قالیباف اصل، رئیس بورس تهران از تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق ثبات بازار برای بازارگردانی سهام خبر داده بود.

همایون دارابی درخصوص دلایل مثبت شدن بازار بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: شاخص بورس پس از رسیدن به نزدیکی ۲ میلیون واحد اصلاح خوبی را آغاز کرد و به زیر یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید واین اصلاح باعث ارزندگی سهم‌ها شد که باعث خرید‌های خوبی از سوی سهام دار‌ها شد.

وی افزود: طی ۱۵ روز گذشته: قوانین بسیار خوبی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار برای تعادل بازار تنظیم شد و خبر تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق ثبات بازار تاثیر بسیار خوبی داشته است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهام گروه‌های صادراتی ستون فقرات بورس است گفت: افزایش ارز نیمایی به شرکت‌های صادراتی اجازه می‌دهد در برابر صادرات درآمد بیشتری کسب کنند که خبر خوبی برای گروه‌های این بخش است و باعث رشد آن‌ها شده است.

دارابی تاکید کرد: امیدواریم بازار به یک تعادل نسبی برسد و روند اصلاح و استراحت خود را پایان دهد، اما در یک محدوده فعلا نوسان خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بازار سرمایه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار سرمایه بورس و اوراق بهادار کانال یک میلیون بازار سرمایه روند صعودی هزار واحدی رشد بیش شاخص بورس هزار واحد روز هفته کار خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟

به گزارش خبرآنلاین ،در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۵۸ درصدی، معادل ۱۳ هزار و ۴۲۱ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۳۰۳ هزار واحدی قرار گرفت.

تجارت نیوز در خبری نوشت:کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن اما با رشد ۰.۱۷ درصدی (معادل هزار و ۳۲۱ واحد) تا پله ۷۵۹ هزار و ۲۲ واحدی پایین رفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، چهار هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هرچه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چراکه ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از ورود سرمایه آنها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از ورود ۶۲ میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تغییر اندک رویکرد دولت و بانک مرکزی درباره ارز نیمایی باعث شده از ابتدای اردیبهشت نرخ نیمایی دلار از ۴۰ هزار و ۶۰۰ تومان تا آستانه ۴۱ هزار تومان پیش رود. نماگرهای سهامی وابستگی زیادی با نرخ نیمایی دلار دارند و به همین واسطه طی روزهای اخیر، شاخص کل صعود ۳.۵ درصدی را تجربه کرده است.

حال و هوای بهاری تالار شیشه‌ای تنها متکی به این فاکتور نبوده است و محرک‌های دیگری از جمله احتمال اصلاح تبصره س بند ۶ قانون بودجه که در رابطه با سقف مالیاتی ۵۰۰ میلیارد تومانی است، از مسیر مجلس شورای اسلامی، پایه رشد بازار در هفته ابتدایی اردیبهشت‌ماه است.

با این حال نگاه سرمایه‌گذاران به دلار نیمایی است. تجربه سال ۱۴۰۱ به سهامداران نشان داد رشد ۶۰ درصدی دلار نیمایی، مبنای رشد ۶۷ درصدی شاخص کل در آن سال بود. از این رو سهامداران با توجه به پتانسیل صعود ارز نیمایی، چشم‌انداز مثبتی از آینده بازار سرمایه در ذهن خود ترسیم می‌کنند.

نوسانات شاخص‌های اصلی بورس در جریان معاملات دوشنبه و سه‌شنبه، برای بورس‌بازار باتجربه خبر مثبتی به شمار می‌رود. افزایش عرضه‌ها نشان‌دهنده دست به دست شدن سهام و ورود سهامداران تازه‌نفس به نمادهای بورسی و فرابورسی است.

در راستای پیش بینی بورس آخرین روز هفته، به نظر می‌رسد روند متعادل میان خریداران و فروشندگان با چاشنی برتری اندک فروشندگان باشد. صندوق‌های اهرمی، بازدهی منفی اندکی در پایان معاملات روز سه‌شنبه کسب کردند. با وجود این، سهامداران شاهد ورود پول به این دست صندوق‌ها بودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898794

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • افت ۱۳هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود