Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: یکی از دلایلی که توافق‌های اخیر امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل حائز اهمیت است این است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده چهار سال پیش سیاست کاملا متفاوتی را در مورد خاورمیانه در پیش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بخشی از مصاحبه تلویزیونی خود با نیوزمکس که آن را در توئیتر منتشر کرد گفت: پرزیدنت ترامپ به جای دادن میلیارد‌ها دلار به ایران، متحدانمان در حوزه خلیج فارس و اسرائیل را تقویت کرد و دست به اقدامات قاطعی جهت برقراری صلح در خاورمیانه زد.

اورتگاس در این مصاحبه گفت: ترامپ سیاست دولت قبلی در برابر رژیم جمهوری اسلامی را رد کرد و در عوض اقدامات قاطعی جهت برقراری صلح در منطقه انجام داد، که انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم و شناسایی بلندی‌های جولان از جمله آن اقدامات بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران و آمریکا خلیج فارس دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا: توقف تنش‌ها در خاورمیانه مستلزم آتش‌بس فوری در غزه است

وزارت امور خارجه کوبا تأکید کرد توقف تشدید خشونت در غرب آسیا لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که امروز علیه مردم فلسطین انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه در بیانیه‌ای نسبت به خطرات معافیت رژیم صهیونیستی از اقداماتی که علیه کشورهای منطقه «خاورمیانه» با همدستی و حمایت دولت ایالات متحده انجام می‌دهد، هشدار داد.

به نقل از المیادین، وزارت خارجه کوبا با تاکید بر اینکه حمله غیرقانونی به کنسولگری ایران در دمشق نقض آشکار قوانین بین‌المللی و کنوانسیون ۱۹۶۱ وین است، خاطرنشان کرد: این حملات صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد، امکان گسترش درگیری را در منطقه افزایش می‌دهد و پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی برای صلح جهانی دارد.

این وزارتخانه اعلام کرد ناکامی شورای امنیت در پاسخ قاطع به بمباران کنسولگری ایران در دمشق، انگیزه‌ای برای واکنش ایران به این حمله بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق که منجر به شهادت چند مستشار ایرانی شد، با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مواضع رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی هدف قرار داد.

وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه خود اعلام کرد: «تا زمانی که به راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مناقشه اسرائیل و فلسطین دست نیابیم، صلح و ثباتی در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • کوبا: توقف تنش‌ها در خاورمیانه مستلزم آتش‌بس فوری در غزه است
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • فیلم| سخنگوی وزارت امور خارجه: اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را مورد هدف قرار داد
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه ایران
  • دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به درخواست سفیر رژیم صهیونیستی 
  • چین: تشدید تنش‌ها نتیجه جنگ غزه است