Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@23:16:25 GMT

فصل صید میگو در آب‌های بوشهر به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۳۴۱۳

فصل صید میگو در آب‌های بوشهر به پایان رسید

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امسال زمان صید میگو در آب‌های استان بوشهر از ۱۳ مرداد برای قایق‌ها و از ۱۵ مرداد برای لنج‌های صیادی آزاد اعلام شد.

در استان بوشهر حدود ۳۰ اسکله صیادی فعال است که شناورهای این اسکله‌ها با دریافت مجوز صید و دریافت بنزین در صید میگو  مشارکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان آغاز و پایان صید را پژوهشکده میگوی کشور که در بوشهر مستقر است اعلام می‌کند.

بهترین شرایط برای صید این آبزی زمانی است که ۷۰ درصد جمعیت میگو‌ها به اندازه ۱۲ سانتی‌متر رسیده باشند.

پیش بینی شده بود امسال هزار و ۵۰۰ تن میگو صید شود اما آمارها نشان می‌دهد میزان صید از پیش بینی فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید

میگوی بوشهر ۱۲۵ هزار تومان!

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: آمار صید تا روز ۲۴ شهریور با گذشت ۴۳ روز  از فصل صید، هزار و ۸۹۳ تن بوده که نسبت به سال ۹۸ که هزار و ۱۸۴ تن بوده حدود ۵۹ درصد افزایش  دارد.

رضا جعفرابرهیمی افزود: میانگین پنج ساله صید هزار و ۵۲۰ تن بوده که صید امسال نسبت به این آمار افزایش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: میانگین ده ساله صید نیز  هزار و ۴۲۸ تن ثبت شده که صید امسال نسبت به این آمار هم ۳۲ درصد افزایش دارد.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر بیان کرد: امسال ۷۸۲ فروند شناور شامل ۳۸۸ فروند لنج و ۳۹۴ فروند قایق در صید میگو مشغول به کار بودند.

جعفرابراهیمی عنوان کرد: میانگین قیمت میگو هم در بازار بین  ۸۵تومان تا ۱۲۰ هزارتومان هم  بوده است.

صید میگو سال ۱۳۹۸ از ۳۰ تیر در آب‌های استان بوشهر آغاز شد و با صید هزار و ۴۳۷ تن میگو در ۱۲ شهریور پایان یافت.

نزدیک به ۷۰ درصد ذخایر میگوی بوشهر از نوع ببری سبز (مشهور به میگوی صورتی) است که از خوش‌طعم‌ترین و بهترین میگو‌های خلیج فارس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صید میگو پایان صید میگو صیادان بوشهر خلیج فارس استان بوشهر صید میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس تا پایان هفته مواج و متلاطم است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با خروج سامانه بارشی از استان و شمالی شدن جریانات جوی، تا پایان هفته جوی به‌نسبت پایدار بر استان حاکم است و غبار محلی و در برخی ساعت‌ها وزش باد از پدیده‌های مورد انتظار در این مدت است.

زهرا راستگو افزود: با تداوم وزش باد‌های شمالی روی دریا، سواحل و فراساحل استان تا پایان هفته به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی جهت وزش باد را شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و از فردا در سواحل شمالی ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.

معاون هواشناسی بوشهر اضافه کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۱۲۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل مرکزی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۴۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۴۵، جزر دوم ساعت ۱۶:۲۰ و مد دوم ساعت ۲۲:۱۰ دقیقه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی هواشناسی از سامانه جدید بارشی برای بوشهر
  • پایگاه امداد و نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • پایگاه امداد نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • اسکان ۱۰۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • پیش‌بینی تولید ۷۷ هزار تن میگوی پرورشی در سال جدید
  • پایداری شرایط جوی تا پایان هفته
  • خلیج فارس تا پایان هفته مواج و متلاطم است
  • توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر